Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lagbygge sesongen 2025/2026
(04-01-2025, 09:38 PM)Espengoo Skreiv: Hører at Folle sier på tv 2 sin hockey podcast og at flere andre melder at Kalle Ekelund har signert en ny kontrakt med Vålerenga?
Isåfall synes jeg dette er svært overraskende, dette må vel være fordi han går utenfor kvoten og at alternativene på norske backer er minimale? Ekelund i Sparta og de 2/3 første sesongene i VIF var veldig bra, hvor han også leverte godt med poeng og var toneangivende i de fleste kamper. Men jeg synes at de to siste sesongene ikke har vært bra nok og ikke forsvarer en plass på et lag som skal kjempe i toppen. Synd, men sånn er det. Man forventer mye mer fysisk spill og at han leverer mer offensivt enn det han har gjort. Men samtidig så hadde sine klart beste sesonger under Roy, kan det hende at Ekelund kan finne tilbake til gamle trakter under Roy?

Tipper vi ender opp med disse backene:

Henrik Larsson
Miikhali Teppo
Tommi Taimi (NOR)
Kalle Ekelund (NOR)
Gabriel Koch
Daniel Rokseth
Alexander Bonsaksen

Linus Rosdahl - har kontrakt. Men lånes ut eller slippes fordi han ikke vil bli satset på?
Herman Mowe - kan få ny kontrakt. Men lånes ut. Til Grüner eller til en klubb i EHL.

Mulig at 1-2 backer fra U-20 laget gis juniorkontrakter. Trene mest mulig med A-laget, men spille for U-20 eller for Grüner i 1. div. Tenker da på Marius Määttänen og Erlend Sletmoe-Kjærnet. Bastien Semmerud-Garcia blir førsteårs senior. Fikk ni kamper på A-laget. Kan få kontrakt, men lånes ut til Grüner?
Svar
Jeg synes også at Kalle Ekelund sin tid i Vålerenga bør være over. Men blir veldig lite overrasket om han er med videre.
Rokseth, Bonsaksen og Koch håper jeg er med videre. Rosdahl blir for veik hvis vi ønsker å ta opp kampen med Storhamar.

Teppo har vel vært veldig god med unntak av forrige sesong. Finner han tilbake til gamle takter blir det en bra erstatter for Karlsson.
Hvordan gjorde Lunde Hermansen det i Frisk forrige sesong? Poengmessig ser jeg at det var helt ok.
Blir fint å få inn en ny poengback hvis dette med Larsson stemmer.
Svar
https://www.friskaskerhockey.no/article/...254l1/view

Lunde Hermansen ombestemte seg.
Svar
Nøkleby Svendsen, Karlsson, Lepaus, Partanen, Haag og McGauley. Alle er ferdig i klubben. https://www.vif-hockey.no/article/au0asu3-49ejd/view
Svar
Synd med Haag og Lepaus,men litt tid hadde det blitt veldig bra!Spennende å se hva de drar opp av hatten!
Svar
Vet ikke om jeg liker å kvitte oss med Haag og til dels Lepaus, uten at man vet hvem som kommer.
Vi har en rekke andre spillere som burde vært sparka ut, selv med kontrakt - lenge før de nevnte.
Svar
Ingen stor overraskelse at utlendingene forsvinner. Tallene i grunnserien er ikke så gærne, men det var mest mot svakere motstand. Dessverre falt disse helt gjennom da det gjaldt som mest. En ting som er en felles mangel hos alle utlendingene vi har hatt i år er for dårlig fart på jerna, et område vi må forbedre til neste sesong. Vil tro at treningsiver, holdninger kanskje har vært en del i avgjørelsen om å ikke forlenge? 

5 utlendinger skal nå erstattes. Skal godt gjøres å treffe på alle 5, men det må være kvalitet som kommer inn denne gangen. Håper også at vi ikke bare plukker spillere som har vært i andre norske klubber før. 

Synd, men forståelig at Didrik er ferdig. Etter alt å bedømme en skikkelig kjernekar og humørspreder. Dessverre står ikke produktet på isen helt i stil og tempoet blir litt for raskt for han. Han er også en markert mann av dommerne og fikk flere utvisninger kun basert på navn og rykte. Frustrerende for spilleren selv og for laget som må spille undertall. Takk for minnene Didrik! 

Skal vi tippe Lunde Hermansen sa nei til VIF? Tipper han ikke ble lovet topp 6 spilletid og at det fort kan ha vært avgjørende.

Har også nå hørt hockeypodden der Folle sier at Ekelund er med videre. Rart spør du meg. Vi vet vi må gjennom et generasjonsskifte og dette hadde vært en ypperlig anledning på å begynne på en utskiftning som vi vet kommer snart. 

Nitten.no var ute med en melding på x der brødrene Olimb var fotografert sammen på et bilde i Vålerengagenser med teksten: ✍️ 17 år etter han forlot Jordal er Ken André Olimb (36) tilbake i Vålerenga der han sist spilte sammen med storebror Mathis i 06/07-sesongen? 
Meldingen er senere slettet, men vil tippe det kommer noe offisielt fra klubben rimelig kjapt. Skadefri kan man ikke ta sjansen på å ikke signere Kenna.
Svar
Signering imorgen kl 12.Tipper det er Kenna
Svar
(Igår, 05:14 PM)Kristoffer Skreiv: 5 utlendinger skal nå erstattes. Skal godt gjøres å treffe på alle 5, men det må være kvalitet som kommer inn denne gangen. Håper også at vi ikke bare plukker spillere som har vært i andre norske klubber før. 

Vi kan hente 6 utlendinger. Taimi har blitt norsk i vinter, og Ekelund har vært norsk en stund.

Avhengig av den norske stammen vi signerer kan vi kanskje starte sesongen med 5 utlendinger. Bra å ha en i bakhånd til vi ser hvor det trengs en ny spiller i løpet av sesongen.
Svar
Vi bør prøve å hente Andreas Syversen Pettersen fra Lørenskog. Stort talent med herlig overblikk. Litt Stian Solberg-takter over han til tider.
https://www.eliteprospects.com/player/79...-pettersen
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)