Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KFUM - Vålerenga 26. mai 19:00
Tenk deg virkelig at du har all tid i verden til å forberede laget ditt til å spille mot det nest verste angrepet og det nest verste forsvaret i ES og komme dit med en gameplan så dårlig at du rett og slett blir dominert 70-30 i besittelse.

Bakke er fortapt, han er som et barn som blir borte fra foreldrene sine på kjøpesenteret, helt siden han sa de absurde tingene etter uavgjort mot Lyn 1-1 i fjor er det tydelig at han ikke er veldig på linje med klubben. De sa han var en kulturbygger, for meg er han en maskin for å komme med dårlige unnskyldninger.
Svar
(05-27-2025, 01:32 AM)Grimm Skreiv: Nja, nå tok det litt tid før de begynte å presse oss. Vi holdt trøkket greit oppe til 80-ish, vi bytta vel Vinicius rundt der og fra 85 så lå vi bakpå og var i full forsvarsmodus. Så kom Sjøvold og Mees inn på overtid for å holde igjen et par av de. Hadde ikke vært rasende om de kom inn på 80 de og men var ikke mye grunn til å gjøre

Det kan man jo alltids diskutere. På 1-0 og med 10 mo 11 så mener jeg det er grunn til å gjøre byttet. Ikke rett etter scoringen, men når kampen får satt seg litt etter målet. Sånn ca 70-75 minutter.

Brajanac har som vanlig ikke fått til noen verdens ting. Det er store rom når de er en spiller mindre og må fremover. Det vet vi jo vil være tendensen i kampen hvis de ikke scorer. Kåffa må balansere behovet for å score mot risikoen for å slippe inn enda et. Og jo lenger tid det går, jo mer risiko må de ta. Å ha hurtighet på topp da er ikke et offensivt trekk, det er et defensivt. Vi har Apold Aasen også på benk om de får 1-1 og vi må satse fremover igjen.

Det vi skal gjøre i en sånn situasjon er jo å senke oss litt og satse på å kontre inn 2-0. Det vi ikke skal er å ta unødvendig risiko for kontring i mot, noe vi gjør når vi spiller et mer etablert angrepsspill som krever at laget står høyere.

Så jeg mener det samme her som jeg mener om Bakke stort sett hele tiden. Hans bytter kommer for seint. Det er motreaksjoner mot hvordan kampen har utviklet seg, han prøver ikke å påvirke kampen gjennom å ha riktig mannskap på banen ut fra hvordan kampen er der og da. Han er en sjakkspiller som alltid velger å spille med de svarte brikkene.

Jeg tror ikke man må ha UEFA Pro lisens for å skjønne at når laget leder i en kamp der de også spiller 11 mot 10 så er det hurtighet og ikke duellstyrke som bør være prioritert på topp.

Mot HamKam kom byttet Brajanac - Rijks i 62.minutt. De to bytter ikke i verken Sandefjord eller Brann. Men mot Kristiansund bytter de i det 63.minutt og mot RBK i det 73.minutt. Hvis premisset er at Brajanac er mer duellsterk, mens Rijks er mer mobil så er dette merkelige bytter. Når vi ligger under 0-2 mot RBK så skal vi bli mer kontringsorientert? Når vi kjører kampen mot HamKam på stillingen 1-1 så skal vi bytte ut duellstyrke med mobilitet? Mens når vi leder 1-0 borte og spiller 11 mot 10 så skal vi prioritere duellstryke?

Skal ikke klage alt for mye når vi vinner så klart. Men jeg mener at kampledelse ikke er Bakkes sterkeste side. Jeg skjønner så klart at han ikke har benken til et topplag. Men fart på topp er da som sagt et defensivt trekk, ikke et offensivt et. Det er et mottrekk mot noe vi vet vil komme, nemlig at Kåffa tar større og større risiko bakover i jakten på 1-1. Det vi ikke ønsker da er at de får etablere et trykk mot oss, noe de kan når de står høyt med stopperne sine. Og det bør gjøres før det trykket allerede har kommet.
Svar
Det er lov å ha flaks og det hadde vi virkelig.

Opplevelsen min fra bakmålet i hagelskuren var at det var en kanonade mot vårt mål fram til utvisningen og et under at det fortsatt stod 0-0 fram til da før vi kjørte kampen fullstendig etter den og at vi burde ha putta mange mål etter at vi fikk overtaket.

Så viser ikke xG-en akkurat det da. I følge fotmob var den på 0,84 vs 0,72 til hjemmelaget som vel betyr en typisk 1-1 eller 0-0 kamp.
Vår xG i første var vel 0,02 og deres i andre var vel marginalt høyere.

Noen positive ting kan man ta med seg da. Vi vinner til tross for noen meget tunge skadefrafall. Riisnæs var mannen jeg virkelig trodde skulle gjøre det for oss. Bjørdal er en av våre aller viktigste. Og det er liten tvil om at vi kunne trengt Strand sin løpskraft. Alle de var ute og alle de er i lingende posisjoner som gjorde at vi måtte kaste rundt på de vi hadde tilgjengelige.
Det er vel ikke helt utenkelig at Kevin også hadde noe trøbbel siden han forble ubenyttet reserve etter å ha vært fast til nå.

Thorvaldsen holdt nesten hele kampen og kan bli veldig god og viktig for oss framover. Han brukte en hel omgang før han kom i gang, men så snurra han mye rundt på han stakkars kåffa backen. Og fint mål, det virket som han sikta før han skøyt. Om det er lov og ikke regnes for feigt så er det noe flere av spillerne våre kunne ha begynt med.

Så er det vel noe man kan lære og. Det er på høy tid å konkludere med at det var fryktelig naivt å gå inn i sesongen med Braja og Rijks som spisser. Sistnevnte får vi riktignok bare se noen minutter hver kamp, men det han presterer på treninger må være grenseløst ræva om han ikke klarer å utkonkurrere Braja. For svakere spiss kan jeg knapt huske at vi har hatt. Og jeg husker tida med Freddy som eneste spiss. Freddy var bra på mye asså, men han var vel ikke en typisk enslig spiss.
Til sommeren må det handles.

Thorvaldsen blir fantastisk om han holder seg skadefri, til nå har han vel vært bittelitt bedre enn Bully på å holde seg skadefri så det beste vi kan håpe på er vel at han får et halvt års tid der han får trent jevnt og trutt og at han så selges for svimlende stund før neste skade. Misforstå meg rett, jeg ønsker han selvfølgelig alt godt og det er ingen tvil om talentet hans.

Det gjenstår fire kamper før nye spillere kan registreres. Tromsø borte på lørdag (om ikke nff sjekker kalenderen og finner ut at det kræsjer med noe annet) og så to lag som virkelig har slitt. Da har vi riktignok tre uker pause før vi møter molde som kanskje har fått ny trener og godset som nå i hvertfall har sparka treneren sin. Og så får vi se hvordan det går mot innkast laget FFK. Den siste kan vel bli tøff. Men det viktigste i år var å overleve og jeg tror det skal veldig mye til for at Haugesund og Kåffa tar oss igjen.
Slår vi godset så skal ikke de heller klare å passere oss på tabellen. Og Haakam bør vi også holde oss foran selv om det hadde vært veldig mye enklere om vi hadde vunnet hjemme 16 mai. Så i det fjerne ser vi nok ikke Europa i år, men vår kjære kjære 7ende plass og det får holde for en mellomsesong. Det er vel lite per nå som tyder på at slutten av årets sesong blir så utrolig spennende for vår del. Jeg tipper det blir behov for mindre nerveberoligende enn normalt akkurat i år så får vi håpe vi får inn noen juveler og at vi kan bygge mot neste sesong.
Svar
Bakke har en del bortforklaringer som jeg stusser på. 
At han ofret lønn for at vi skulle få Myhre inn i trenerteamet er jo greit nok det men tviler på at klubben hadde det i planene.
B&M er sikkert gode teoretikere men er de flinke nok til å få ideene ut i praksis? Forstår alle hva de skal gjøre?
Det har godt en god stund der laget burde hatt en tydeligere identitet nå.
Glimtvis kan man se at vi får til litt en-touch og forsere ledd osv.
Dette handler ikke om spissen vår alts, men om veldig lite fremgang over lang tid.
Skulle gjerne hørt ett lengre intervju med kritiske spørsmål rundt lagets utvikling.
Ikke bare ett kose-intervju med Tina der medievante Myhre kan lire av seg velartikulerte salver. Som igjen kan minne om bortforklaringene til Bakke.
Fine fyrer og resten av trenerteamet er muligens bra men det er jo ikke vanskelig å se at dette kan bli skummelt. 
Jeg vet om to fyrer som kommer til å kjenne på noia i september hvis dette fortsetter.
Ligger vi i bunnen i slutten av september er det ikke snakk om at B&M klarer å motivere spillerne til å unngå nedrykk.
I vår trodde jeg det ville gå seg til grunnet den gode midtbanen men nå kommer det snikende inn frykt om nedrykk og den tror jeg faktisk allerede har sneket seg inn i garderoben dessverre.

Jeg håper for all del vi klarer å holde oss men klubben bør begynne å se etter sterkere motivatorer i ett trenerteam som matcher hverandre. Vel å merke etter sesongen og etter forhåpentligvis etter unngåelse av nedrykk.
Svar
Jeg tror det vil være en stor tabbe å kvitte oss med Bakke og Myhre nå.

Vi må huske på at målet har vært å bli mer bærekraftige og ha bedre kontroll. Det gjøres med ett stort salg i året eller flere små som til sammen utgjør 40 ish mill.
Illic reddet mye av økonomien etter nedrykket, men vi gikk også gjennom en hestekur.
Vi fikk en rufsete start i fjor for så og levere med glans. Det var synd cupen ikke gikk veien da ville det kunne blitt kjempe bra. Noe av grunnet til at vi kom skeivt ut fra hoppkanten er at det tok tid å få spillere inn av god nok kvalitet. Men det fikk vi til slutt, spillere med meget god obos kvalitet.

I år er målet å klare oss med god margin og teste om spillerne vi hentet også har eliteserie kvalitet. Det har vi vel sett at langt fra alle har.
Vi har allerede gjennomført salget av Jones som sikrer økonomien for i år. Og vi venter i år som i fjor på ett godt sommervindu der vi håper å få vesentlig mye mer kvalitet inn i laget. 

Hadde vi hatt en spiller av Illics kaliber på topp i år så ville vi fort vunnet mot Ham Kam, Sandefjord, Gamle Oslo og Sarp. Da ville vi hatt 8 poeng mer og vært med helt i teten.
Vi er vel sånn ca i rute til å havne midt på tabellen og det er vel omtrent som forventa.

Kanskje er Promise den åpnebaringen vi håper, kanskje ikke. Kanskje får vi inn en Illic type kanskje ikke. Men vi må bygge sten på sten og håpe at vi slumper til og har suksess nok til å komme til Europa og få kloa i de store penga for så å forvalte dem godt. Ikke være så avhengige av spillersalg og hente langt mer kvalitet inn i troppen.

Men sammenligner du stallen vår med Molde som er under oss (a poeng om de vinner hengekampen riktignok) så er det ikke vanskelig å skjønne at det er tøft å være Bakke og Myhre.
Jo da, de kan garantert gjøre mye annerledes som å bytte før og vrake Braja. Men han er jo uansett den antatt beste av to spisser som de har tilgjengelige da er man en god trener om man vinner serien for å si det sånn.
Svar
(05-27-2025, 11:12 AM)Leksa Skreiv: Bakke har en del bortforklaringer som jeg stusser på. 
At han ofret lønn for at vi skulle få Myhre inn i trenerteamet er jo greit nok det men tviler på at klubben hadde det i planene.
B&M er sikkert gode teoretikere men er de flinke nok til å få ideene ut i praksis? Forstår alle hva de skal gjøre?
Det har godt en god stund der laget burde hatt en tydeligere identitet nå.
Glimtvis kan man se at vi får til litt en-touch og forsere ledd osv.
Dette handler ikke om spissen vår alts, men om veldig lite fremgang over lang tid.
Skulle gjerne hørt ett lengre intervju med kritiske spørsmål rundt lagets utvikling.
Ikke bare ett kose-intervju med Tina der medievante Myhre kan lire av seg velartikulerte salver. Som igjen kan minne om bortforklaringene til Bakke.
Fine fyrer og resten av trenerteamet er muligens bra men det er jo ikke vanskelig å se at dette kan bli skummelt. 
Jeg vet om to fyrer som kommer til å kjenne på noia i september hvis dette fortsetter.
Ligger vi i bunnen i slutten av september er det ikke snakk om at B&M klarer å motivere spillerne til å unngå nedrykk.
I vår trodde jeg det ville gå seg til grunnet den gode midtbanen men nå kommer det snikende inn frykt om nedrykk og den tror jeg faktisk allerede har sneket seg inn i garderoben dessverre.

Jeg håper for all del vi klarer å holde oss men klubben bør begynne å se etter sterkere motivatorer i ett trenerteam som matcher hverandre. Vel å merke etter sesongen og etter forhåpentligvis etter unngåelse av nedrykk.

Jeg føler vel det her handler om å ta for lett på ting. Som vi har en lang tradisjon for å gjøre. Vi trodde og kanskje også fortsatt tror at vi hadde en slags gudegitt rett til å spille i Eliteserien nær sagt uansett hvor mye dumt vi foretok og foretar oss. Jeg er også til tider naiv og jeg trodde jo vi skulle komme opp revitalisert etter et år i OBOS, men den gang ei. For jeg mener vi ikke har brukt OBOS året til noe mer enn å rykke opp. Og veldig få av de underliggende problemene har egentlig blitt fjernet.
Svar
(05-27-2025, 11:52 AM)Bohem33 Skreiv: Jeg tror det vil være en stor tabbe å kvitte oss med Bakke og Myhre nå.

Vi må huske på at målet har vært å bli mer bærekraftige og ha bedre kontroll. Det gjøres med ett stort salg i året eller flere små som til sammen utgjør 40 ish mill.
Illic reddet mye av økonomien etter nedrykket, men vi gikk også gjennom en hestekur.
Vi fikk en rufsete start i fjor for så og levere med glans. Det var synd cupen ikke gikk veien da ville det kunne blitt kjempe bra. Noe av grunnet til at vi kom skeivt ut fra hoppkanten er at det tok tid å få spillere inn av god nok kvalitet. Men det fikk vi til slutt, spillere med meget god obos kvalitet.

I år er målet å klare oss med god margin og teste om spillerne vi hentet også har eliteserie kvalitet. Det har vi vel sett at langt fra alle har.
Vi har allerede gjennomført salget av Jones som sikrer økonomien for i år. Og vi venter i år som i fjor på ett godt sommervindu der vi håper å få vesentlig mye mer kvalitet inn i laget. 

Hadde vi hatt en spiller av Illics kaliber på topp i år så ville vi fort vunnet mot Ham Kam, Sandefjord, Gamle Oslo og Sarp. Da ville vi hatt 8 poeng mer og vært med helt i teten.
Vi er vel sånn ca i rute til å havne midt på tabellen og det er vel omtrent som forventa.

Kanskje er Promise den åpnebaringen vi håper, kanskje ikke. Kanskje får vi inn en Illic type kanskje ikke. Men vi må bygge sten på sten og håpe at vi slumper til og har suksess nok til å komme til Europa og få kloa i de store penga for så å forvalte dem godt. Ikke være så avhengige av spillersalg og hente langt mer kvalitet inn i troppen.

Men sammenligner du stallen vår med Molde som er under oss (a poeng om de vinner hengekampen riktignok) så er det ikke vanskelig å skjønne at det er tøft å være Bakke og Myhre.
Jo da, de kan garantert gjøre mye annerledes som å bytte før og vrake Braja. Men han er jo uansett den antatt beste av to spisser som de har tilgjengelige da er man en god trener om man vinner serien for å si det 
ALDRI tilhenger av å sparke trener under sesong. Evaluering etter en sesong er noe annet.
Svar
(05-27-2025, 11:52 AM)Bohem33 Skreiv: Jeg tror det vil være en stor tabbe å kvitte oss med Bakke og Myhre nå.

Ja, men det er vel ingen som mener det? Sånn i fullt alvor?

Trenere bør vi ikke sparke før det er bedre å sparke dem enn å la dem bli. Vi er vel ikke helt der enda føler jeg. Så lenge det ikke er akutt fare for noe nedrykk så får vi evaluere dem på sesongen 2025 som helhet.

Men akkurat nå er det et par riper i lakken vil jeg vel si. Vi som klubb har overvurdert stallen, noe som sannsynligvis trenerne er medskyldige i. Reultatene er ikke supre, men de er heller ikke katastrofe. Spesielt ikke etter seieren i går. Den ga oss litt pusterom.
Svar
Det vi bør tenke på er om vi skal fornye kontrakten når arbeidet tydeligvis ikke er i tråd med det klubben ønsker og forventer av hovedtreneren og lagets prestasjoner.
Svar
(05-27-2025, 02:13 PM)papajoao Skreiv: Det vi bør tenke på er om vi skal fornye kontrakten når arbeidet tydeligvis ikke er i tråd med det klubben ønsker og forventer av hovedtreneren og lagets prestasjoner.

Det ville vært galskap om vi sparker trenerteamet nå, slik noen har - kanskje litt på spøk - nevnt. Jeg har null tro på at vi kommer til å gjøre det. Selv om kjemper mot nedrykk med kun noen få kamper igjen, så kommer vi til å stå med trenerteamet i hvert fall til sesongen er over. 

Men forlengelse av kontraktene bør også være helt uaktuelt per nå. De har vel kontrakt ut 2027(?), altså to og et halvt år til. Så det masse tid igjen på kontrakten, og forlengelse bør ikke diskuteres slik spillet og resultatene er nå.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)