Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Sandefjord 3.august 17:00
Det er kamp i morgen ja.
Klubben ønsker å markere at vi har hatt bursdag for noen dager siden og ber alle om å møte i drakt:
https://www.vif-fotball.no/nyheter/finn-...enga-drakt

Jeg har fortsatt mareritt om tilsvarende kamp for 2 år siden.
Da var kampen på bursdagen.
Vi hadde sluppet inn 2 billige mål og så utligna vi.
Da heiv vi alle mann i angrep, vi rota bort ballen (hørt den før???) bønda kontra og vant på overtid.
Hadde vi rodd inn uavgjort hadde Sandefjord endt med 2 poeng mindre og vi 1 mer. Dermed hadde vi unngått kvalik..
Møkkakamp var det...

Om denne kampen så føles den veldig åpen
Vi er (igjen) en av ligaens dårligste hjemmelag og Sandefjord har kun Haugesund bak seg på bortetabellen.
Samtidig med vår kamp spilles Molde-Bryne og Kamma-Glimt.
De 3 lagene der som er bak oss på tabellen har jo også en kamp mindre spilt.
Kåffa (også 1 kamp mindre) har RBK.
KBK har spillefri så vi har like mange spilt som dem etter i morra.

Man behøver altså ikke være geni for å skjønne at 3 poeng er hinsides viktig i morgen.

Om laget:
Jeg antar Hedvall går inn som keeper.
Vi har bare 2 friske midtstoppere så da er det paret gitt.
Så lenge alt har gått normalt med unge nr 2 så håper jeg Sørensen starter.

La oss bare vinne a...
Svar
Håper vi unngår enkle feil og tabber i dag, og at vi scorer minst ett mål mer enn Sandefjord.

Vi møter et lag som har dårlig bortestatistikk, men en imponerende hjemmestatistikk (hardt kunstgress). Hvorvidt sistnevnte har noe å si, er et moment. Utover det har de sannsynligvis noe bedre selvtillit enn vi, og det er en faktor som gjør oppgjøret åpent.

Håper vi nå kan få spilt på oss litt mer trygghet på hjemmebane da resterende hjemmekamper, kan bli viktige utover høsten.

Tror som trådstarter på få endringer i startelleveren og tipper også vi får se Hedvall fra start.
Svar
Som jeg skrev i et annet innlegg,vi trenger en keeper som høres over hele stadion.

Full skjerpings foran begge mål,og måk ballen ut av egen forsvar. Den småspillingen frem og tilbake er ikke alltid en suksess..
Svar
Intet annet enn seier er innafor idag!
Ser gjerne en god kamp, men 3 poeng er alt som gjelder. Fint om vi klarer å holde nullen et kvarter..

Kan dessverre ikke stille selv i dag pga sykdom, så om noen er interessert i en ekstra billett på blokka så fikser jeg en billig en. Via appen..
Svar
Standard hjemme er jo å slippe inn mål de 10-15 første minuttene.
Dette er selvfølgelig Sandefjord klar over og vil sikkert prøve å utnytte denne usikkerheten i Enga ved å presse høyt fra start.
Ingen parkering av buss.
De har bedre offensive kvaliteter nå enn tidligere år.

Men kanskje kan Hedvall redde oss?
Vel, jeg tror vi kommer tidlig under, men klarer å snu til 2-1 seier
Svar
Nærmer seg 9000 solgte biletter
Svar
Elias Hagen foretrekkes framfor Thorvaldsen og Sørensen.
Bakke fortsetter å imponere......
Svar
(08-03-2025, 03:49 PM)Oldtimer Skreiv: Elias Hagen foretrekkes framfor Thorvaldsen og Sørensen.
Bakke fortsetter å imponere......

Sørensen har sikkert ikke hatt "en bra treningsuke" siden han har fått barn... Thorvaldsen kan vi ikke bruke, en av våre beste, og ung, så kan ikke risikere at han skal bli solgt.
Svar
Merkelig...men Hagen har med svært ujevne mellomrom en god kamp. La oss håpe det er en sånn i dag...og at han kanskje drar frem et godt langskudd som sitter i kassa.

Og så får vi håpe Jarl ikke blir rundingsbøye...
Svar
Thorvaldsen a? Småskada eller noe?
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)