Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stolt av gutta! Vålerenga - Kristiansund. Dette tar vi!!
#1
Er så glad for at vi ikke er ferdige. Hadde forventet at vi er borte. Men, nei! Nå tar vi 2024!

Kom igjen Enga!!!
Svar
#2
Muligens det kjipeste laget vi kunne møte. De er fortsatt like usympatiske som da de var i Eliteserien.
Svar
#3
Viktig med et resultat borte. Følger ikke særlig mye med i OBOS (enda, håper jeg slipper), så vet ikke helt hva Kristiansund har å by på. De har i hvert fall Benjamin Stokke på topp, noe som bør passe oss greit.

De var jo den store skuffelsen i 2022, selv om en sterk sluttspurt holdt på å sikre dem plassen likevel. Vet ikke helt hva de mistet av spillere men de var jo storfavoritt til opprykk før sesongen. Så ble det FFK og Kåffa i stedet. En annen gammel kjenning, Smund Skiri, er inne og er trener nå.

Husker dem som tøffe på egen bane, men de har faktisk bare klart å vinne 3 av siste 8 hjemme.

Tror vi skal angripe disse kampene på samme måte sol vi har gjort i det siste. Solide bakover og så sette en eller to selv. Men dette blir ikke lett. Ingen må tro det. Vi må ha samme innstilling til det her som i dag.
Svar
#4
Kristiansund blir ingen walk in the park, nei. Vi skal være favoritter, men har vel spilt noen kamper i år med et slags favorittstempel uten at det har hjulpet nevneverdig... Mulig vi trenger å streve litt i Kristiansund, for å ta dem på alvor hjemme, men vi trenger ikke tape der borte...
På den annen side synes jeg gutta viste såpass med karakter i dag, at jeg er sterk i trua. Det er selvsagt skummelt, men jeg håper og tror at denne sesongen har lært gutta at ingen må undervurderes.
Svar
#5
Takk til Haugesunds keeper for en fantastisk redning rundt halvveis i 2. omg. Stabæk kjørte kampen i en periode da og hadde de satt den sjansen, så ville nok ikke Haugesund vunnet.

Ganske bra forsvarsspill av Enga de siste kampene. Fortsett i samme sporet, så bør dette gå bra mot Kristiansund.
Satse på tomålsseier på kunstgresset borte og kontrollere inn med uavgjort hjemme.
Forventer ikke noe mer på hjemmebane etter smått surrealistiske 2-4-9 der denne sesongen.

Litt spent på Kiil Olsen. Gikk haltende av banen i kveld. Gjort en god figur i det siste.
Svar
#6
(12-03-2023, 09:32 PM)NilsDN Skreiv: Viktig med et resultat borte. Følger ikke særlig mye med i OBOS (enda, håper jeg slipper), så vet ikke helt hva Kristiansund har å by på. De har i hvert fall Benjamin Stokke på topp, noe som bør passe oss greit.

De var jo den store skuffelsen i 2022, selv om en sterk sluttspurt holdt på å sikre dem plassen likevel. Vet ikke helt hva de mistet av spillere men de var jo storfavoritt til opprykk før sesongen. Så ble det FFK og Kåffa i stedet. En annen gammel kjenning, Smund Skiri, er inne og er trener nå.

Husker dem som tøffe på egen bane, men de har faktisk bare klart å vinne 3 av siste 8 hjemme.

Tror vi skal angripe disse kampene på samme måte sol vi har gjort i det siste. Solide bakover og så sette en eller to selv. Men dette blir ikke lett. Ingen må tro det. Vi må ha samme innstilling til det her som i dag.

Gutta i TV2-studio mener KBK er dårligere nå enn i 2022, og skuffet i en historisk svak OBOS-sesong.
De holder oss som klar favoritt, så det betyr vel at det blir helt jevnt og altfor spennende.
Svar
#7
Ja, men Kristiansund sparka treneren og etter det tok de 21 av 33. Så de har levert en dårlig sesong totalt sett, men det har tatt seg opp på slutten. Michelsen hadde 1,52 i snitt, mens Skiri har levert 1.91 på suste tredjedel av sesongen. Vet ikke om OBOS er historisk svak, det er vel mer det at den er jevnere enn vanlig og at ingen lag har stukket ordentlig i fra sånn som Brann i 2022

Så jeg vet ikke helt hva som menes med historisk svak. De to lagene som rykket ned gjorde det dårlig.

Vi er i hvert fall på papiret et bedre lag enn Kristiansund. Men Bakkes Vålerenga i 2023 er et lag som trives best mot lag som møter oss høyt i banen. Det kan vi ikke forvente her. Vi har også alt å tape, mens de har alt å vinne. Vi klarer det her hvis vi viser samme innstilling som mot HamKam og Tromsø. Men vi må opp på det nivået vi har vist i det siste. Vi er favoritter, men Kristiansund er ingen walkover.
Svar
#8
De sa i studio at Ulvestad måtte ut med skade tidlig. Han er ekstremt viktig for dem, så vi kan jo håpe han ikke blir klar til kampene mot oss.
Vi bør uansett slå dem over to kamper, hvis ikke, så har vi ingenting i eliteserien å gjøre.
Svar
#9
KBK har gode, offensive krefter i Stokke, Broholm og Sivertsen - de stod for de 4 måla mot KIL i går.

Utover det, bør analysen ikke by på all verdens overraskelser. Har ikke sett så mye på defensive svakheter, men KIL putta to i går hvor et kom seint…
Svar
#10
Vi går tross alt inn i disse to kampene med en positivitet i laget. Etter Stabækkampen trodde ingen at vi kunne unngå nedrykk. Og jeg tipper den følelsen snek seg litt inn hos spillerne også. Men så gjør vi to gode kamper, og har litt flyt i laget.
Nå tror jeg det er vi som kan ha den positive holdningen, og ikke frykt for at det går galt. Det hadde vært værre tror jeg, og tryna som faen siste kampene og havnet på kvalik på den måten.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)