Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd Ringerike - VIF torsdag 7.12.23 kl. 1830
#1
En kamp som vi selvsagt skal vinne. Ringerike har ikke vært i nærheten av det nivået de hadde spesielt i 21/22-sesongen hvor de var vanskelige å slå.

For oss er det viktig å få tilbake backer og at de spiller slik at vi er klare for å slå et bra Sparta-lag hjemme i Jordal Amfi lørdag. Det blir også siste kamp før jul. Gutta får faktisk hele 18 dager fri før neste kamp torsdag 28.12. borte mot Frisk og romjulskampen hjemme lørdag 30.12. mot Stjernen.

Mot Storhamar manglet vi Daniel Bøen Rokseth, Gabriel Koch og Linus Rosdahl. Rokseth har vært mye bedre enn jeg hadde trodd. Det ser så lett ut når han splller. Pucksikker og bevegelig. Smart og disiplinert. Vår beste back sammen med Taimi. Også Rosdahl har vært mye bedre enn jeg trodde.

PS! Gabriel Koch og Stian Solberg er begge tatt ut på U-20 landslaget som spiller A-VM i Göteborg i jula og over nyttår. De blir da borte i de to kampene i romjula og i den første kampen på nyåret på Lillehammer 4. januar. Vi har da fem seniorbacker (Taimi, Rokseth, Ekelund, Nielsen og Rosdahl). Mot Storhamar var Herman Mowe og Bastien Semmerud-Garcia med. Begge er sisteårs juniorer født i 2004. Jeg regner med at VIF satser på å ha med begge disse. Skulle det bli ytterligere skader eller sykdom kan vi låne backer av Grüner. 

PS! Storhamar har en tøff bortekamp mot Sparta torsdag. Heia Sparta!

Tabellen  EHL 2023/2024 Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)
Svar
#2
https://www.vif-hockey.no/gamecenter/qd0...ticles/pre
Svar
#3
(12-07-2023, 06:41 PM)sorum2 Skreiv: https://www.vif-hockey.no/gamecenter/qd0...ticles/pre

Synd det ikke skrives hva som feiler Koch. Kan det være muskulært?
Svar
#4
Igjen viser vi klasse ved å ha full kontroll gjennom store deler av kampen. Ja vi slipper Ringerike til flere store sjanser, og vi får en haug av utvisninger, men allikevel føler jeg vi har kontroll - spesielt. Sånn følelse er det mange år siden jeg har hatt gitt.
Var vel ingen som fremhevet seg veldig, men Pontus synes jeg var ekstra frisk. Tuben var også veldig god.
Vi er så gjennomført gode denne sesongen, så jeg tror vi kan nå langt iår, men vi bør skaffe oss førsteplassen i serien så vi slipper å møte "topp 3" før i en eventuell finale.
Svar
#5
(12-07-2023, 07:00 PM)Flemmern Skreiv:
(12-07-2023, 06:41 PM)sorum2 Skreiv: https://www.vif-hockey.no/gamecenter/qd0...ticles/pre

Synd det ikke skrives hva som feiler Koch. Kan det være muskulært?

Fikk høre i kveld at Gabriel har en hjernerystelse. Etter kampen tirsdag spurte jeg Anders Myrvold om det var noen fare for at Gabriel ikke kunne spille U-20 VM med start 26.12. (det var før jeg visste det var snakk om hjernerystelse). Myrvold svarte bare, "Gabriel spiller VM". Men hjernerystelse er ikke noe man kan være sikre på hvor lenge man blir ute. Og når man først har fått en hjernerystelse får man lettere en ny senere har jeg hørt.

Så er det positivt å lese at Mark Auk snart kan være tilbake. Da blir vi voldsomt sterke på backplass. 6 seniorer og Solberg og Koch.
Svar
#6
(12-08-2023, 01:27 AM)sorum2 Skreiv:
(12-07-2023, 07:00 PM)Flemmern Skreiv:
(12-07-2023, 06:41 PM)sorum2 Skreiv: https://www.vif-hockey.no/gamecenter/qd0...ticles/pre

Synd det ikke skrives hva som feiler Koch. Kan det være muskulært?

Fikk høre i kveld at Gabriel har en hjernerystelse. Etter kampen tirsdag spurte jeg Anders Myrvold om det var noen fare for at Gabriel ikke kunne spille U-20 VM med start 26.12. (det var før jeg visste det var snakk om hjernerystelse). Myrvold svarte bare, "Gabriel spiller VM". Men hjernerystelse er ikke noe man kan være sikre på hvor lenge man blir ute. Og når man først har fått en hjernerystelse får man lettere en ny senere har jeg hørt.

Så er det positivt å lese at Mark Auk snart kan være tilbake. Da blir vi voldsomt sterke på backplass. 6 seniorer og Solberg og Koch.

Mark Auk passer jo ekstremt godt inn i spillestilen vår, så han gleder jeg meg til å se igjen ja.
Svar
#7
Jeg gleder meg også til å få Auk tilbake. Som jeg skrev i en annen tråd så har vi jo særdeles gode offensive krefter i laget vårt nå. Mot Storhamar så vi at de klarte å nøytralisere den beste rekka vår i store deler av kampen, men da er det veldig fint å se at 3. og 4. rekka også kan produsere poeng.
Om vi har flere seniorbacker med høy kvalitet å spille på, så kan det hende at slitekamper som den på tirsdag kan vippe i vår favør. Blir en spennende andre halvdel av sesongen!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)