Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Start - Vålerenga mandag 25 mai kl 14:30
Ny match og nye muligheter borte mot Start på Sør Arena.

Bunn mot midt på tabellen hvor Start har 4 poeng (-16 mål) og vi står med 11 poeng (-4 mål) etter hhv 10 og 9 kamper.

Vi fikk en opptur hjemme mot Særp i forrige runde (scoring på overtid av Grundetjern), mens de tapte 4-1 mot Glimt (Start hjemme).

Tabell og form burde tilsi at vi er favoritter, men fotballen er som kjent rund, og dette kan fort være et bananskall for oss… Kill ute med karantene og Ivan usikker (smell) betyr i verste fall ny stopperduo hvor Jarl og Tshiembe, vel er kandidater i tillegg til ev Finnsson. Dansken holder neppe 90 minutter og han mangler kamptrening, så det kan fort ende med nødløsninger. Der ligger også mye av spenningen.

Uansett er det sannsynlig at vi får en åpen match med mye mål og så får vi bare håpe at vi står igjen med flere scora enn innslupne, etter full tid. 5 mål pluss er ingen umulighet i dette oppgjøret og det er en gyllen mulighet for våre offensive, til å spille på seg litt selvtillit.

Grunde returnerer til Sør Arena, men jeg lukter mål av ham i morgen.

Ikke ideelt for Moes å måtte komponere ny stopperduo, men slik er det.
Svar
Spent på laget idag.
Krysser alt for at Ivan er klar.
Hjertet mitt tåler ikke Tshiembe og Jarl.
Er også veldig usikker på om de holder 90 min.
Ivan+Finnson er beste start sllk jeg ser det.
Så kan Tshiembe komme inn senere evt og så flytte Finnson ut på back.
Ambina viste takter sist gang men spilte jo få minutter.
Også spent på angrepet.
Tenker Grunde må få starte sammen med Haren og Thorvaldsen.
Uansett, vi trenger poenga i denne og neste.
For i juli har vi både Tromsø og Brann borte.
Orker ikke noe som ligner på panikk i august.
Svar
(05-25-2026, 11:12 AM)Loffen Skreiv: Spent på laget idag.
Også spent på angrepet.

Ellevilt viktig kamp i dag. Vinner vi fortsetter vi den positive bølgen og det blir enda lettere å slå kbk. 
Full pott på Moesgaard før ferien vil være en fantastisk prestasjon og da er vi helt med i Europa kampen og får en veldig spennende høst. Tar vi tre poeng eller færre på de to kampene så blir høsten trolig ganske kjedelig. Vi er nok et stykke unna nedrykksnerver så det blir mest å komme seg gjennom kampene og spekulere i hvordan det blir neste år. 

Når det gjelder dagens kamp krysser jeg og fingrene for Ivan og at han i hvertfall kan være med på benken og komme inn siste halvtimen. 
Grunde må jo starte. Thorvaldsen og tror jeg er bankers men jeg er spent på om han gir Sørensen en sjanse til eller gjør som jeg håper og setter inn Haren. 
Det handler nok en del om hva han har sett (eller fått rapporter om) fra trening. 

Tror det kan bli nok en vill kamp med masse mål og tilfeldigheter som avgjør. 
Det er viktig å ha troa, Moesgaards energi og at vi vant sist vil hjelpe.
Svar
(05-25-2026, 11:35 AM)Bohem33 Skreiv:
(05-25-2026, 11:12 AM)Loffen Skreiv: Spent på laget idag.
Også spent på angrepet.

Ellevilt viktig kamp i dag. Vinner vi fortsetter vi den positive bølgen og det blir enda lettere å slå kbk. 
Full pott på Moesgaard før ferien vil være en fantastisk prestasjon og da er vi helt med i Europa kampen og får en veldig spennende høst. Tar vi tre poeng eller færre på de to kampene så blir høsten trolig ganske kjedelig. Vi er nok et stykke unna nedrykksnerver så det blir mest å komme seg gjennom kampene og spekulere i hvordan det blir neste år. 

Når det gjelder dagens kamp krysser jeg og fingrene for Ivan og at han i hvertfall kan være med på benken og komme inn siste halvtimen. 
Grunde må jo starte. Thorvaldsen og tror jeg er bankers men jeg er spent på om han gir Sørensen en sjanse til eller gjør som jeg håper og setter inn Haren. 
Det handler nok en del om hva han har sett (eller fått rapporter om) fra trening. 

Tror det kan bli nok en vill kamp med masse mål og tilfeldigheter som avgjør. 
Det er viktig å ha troa, Moesgaards energi og at vi vant sist vil hjelpe.

Enig i veldig mye av det du sier, men jeg er i utgangspunktet ikke så bekymret for å bruke Jarl og Kevin.Når de to må brukes er det tross alt best at de spiller mot et av lagene som har scoret færrest mål i serien. Det er jo gode spillere med ES erfaring  som har spilt sammen tidligere og som jeg tipper spiller mye sammen i spann i treningshverdagen. 

For meg er det ingen tvil om at Grunde bør starte på topp. Så håper jeg på Fillip på venstre og Haren på høyre. Kunne og tenkt meg at Ambina og Odin blir og brukt, men jeg tviler på at Moesgaard vil gjøre for store endringer på en gang. 

Vi vant mot Sarp, vi er bedre lag enn Start. Vi har fått inn en trener med masse engasjement. Dette er kamp vi bare må vinne. Jeg har troaSmile
Svar
Jarl og Kevin starter i midtforsvaret

Laget ifølge tv2 som kun har 10 spillere nevnt. Bjordal er nok også på midten

Oscar Hedvall

Håkon Sjåtil, Sebastian Jarl, Kevin Tshiembe, Kolbein Finsson

Carl Lange, Magnus Westergaard - Elias Sørensen

Mathias Grundetjern, Filip Thorvaldsen.
Svar
(05-25-2026, 01:21 PM)Glennsoe Skreiv: Jarl og Kevin starter i midtforsvaret

Laget ifølge tv2 som kun har 10 spillere nevnt. Bjordal er nok også på midten

Oscar Hedvall

Håkon Sjåtil, Sebastian Jarl, Kevin Tshiembe, Kolbein Finsson

Carl Lange, Magnus Westergaard - Elias Sørensen

Mathias Grundetjern, Filip Thorvaldsen.

Igjen så skjønner jeg nada av hvorfor Sørensen starter, jeg har personlig ingenting imot fyren, virker som en knall kar - men han leverer ikke på noen som helst måte. Er alternativene våre så dårlige?

Jeg håper karmaen tar meg skikkelig i dag selvfølgelig, men jeg setter store spørsmålstegn.
Svar
Jeg skjønner ikke det 4-4-2 systemet vi ikke har spillere til. Håper Moes bruker dette fordi det blir for kort tid å endre før VM-pausa og at vi ser de store endringene i etterkant av VM.
Westergaard fungerer ikke i det hele tatt i den rolla, og Bjørdal må spille mer sentralt.

Skulle ønske en journalist kunne stille det spørsmålet, tørre gå utenfor denne politiske korrekte ramma hele tia.
Kan jo hende det kun er noen av oss her inne som mener 4-3-3 eller 4-3-1-2 er mer korrekt, men de 2 som brukes på sentral midt i dagens kamp, vet ikke hva takle er. De har heller ingen toppfart.

Jeg tror dette kan være bananskallet som kanskje presser fram en formasjonsendring.
Svar
Traff bra på stopperduoen og Grunde - blir spennende å se hvor lenge Tshiembe holder og hva vi gjør om han må byttes. Håper Jarl bruker hodet og at Sørensen, har reflektert litt over egen innsats hjemover/defensivt.
Svar
Er vi så sikre på 442 da? Kan jo like gjerne være 433 med Filip og Sørensen på hver sin kant.

Tipper vi starter dårlig, men når Lange plukkes av for Odin, Westergaard for Ambina og Sørensen av for en av Haren eller Rajkovic så sitter spillet bedre.
Svar
(05-25-2026, 01:58 PM)NilsDN Skreiv: Er vi så sikre på 442 da? Kan jo like gjerne være 433 med Filip og Sørensen på hver sin kant.

Tipper vi starter dårlig, men når Lange plukkes av for Odin, Westergaard for Ambina og Sørensen av for en av Haren eller Rajkovic så sitter spillet bedre.

Haren har vært en av de bedre i mine øyne, kanskje han sliter med noe siden han er benka? Hadde lett brukt haren på venstre istedenfor Sørensen siden vi skal på død og liv spille 4-4-2.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)