Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veien tilbake
#1
Wink 
Alt er bare jævlig nå, men vi står sammen og skal tilbake.
For meg er dette tredje nedrykk, så lenge sia sist at jeg hadde glemt hvor vondt det er, men samma faen. 
Vi skal tilbake! Opp som en jævla Ståpikk!!!
Svar
#2
Jeg er en av de som aldri har hatt noen tro på at det er "bra å rykke ned". Og i går etter kamp sa jeg til en kompis at etter dette her, og alle nedturene i år, så gidder jeg ikke til neste år.

De følelsene er borte nå. Vi bruker nedrykket til å rydde i stallen. Vekk med de som ikke bryr seg eller bidrar. Få satset på de talentfulle unggutta våre, så er de klare for å herje i eliteserien etter at vi rykker direkte opp.

Sesongkort kjøpes i ettermiddag. Skal bli deilig å slippe VAR, og forventer at vi snur helt om på hjemmestatistikken til neste år. Det skal bli deilig!

Vi skal tilbake. Og det skal bli hardt! Bønda vet ikke hva som venter de når vi er tilbake.

Opp som en ståpikk!
Svar
#3
(12-11-2023, 10:46 AM)mestah Skreiv: Jeg er en av de som aldri har hatt noen tro på at det er "bra å rykke ned". Og i går etter kamp sa jeg til en kompis at etter dette her, og alle nedturene i år, så gidder jeg ikke til neste år.

De følelsene er borte nå. Vi bruker nedrykket til å rydde i stallen. Vekk med de som ikke bryr seg eller bidrar. Få satset på de talentfulle unggutta våre, så er de klare for å herje i eliteserien etter at vi rykker direkte opp.

Sesongkort kjøpes i ettermiddag. Skal bli deilig å slippe VAR, og forventer at vi snur helt om på hjemmestatistikken til neste år. Det skal bli deilig!

Vi skal tilbake. Og det skal bli hardt! Bønda vet ikke hva som venter de når vi er tilbake.

Opp som en ståpikk!

Mista helt "interessen" tidlig i sesongen, så nedrykket har ikke brydd meg nevneverdig. Et sted går grensa for smerte. Så får jeg håpe det blir sesongkort kommende sesong, men det avhenger av at det ryddes mer i klubben. Jeg gidder ikke stå på stadion og skape drittstemning for alle rundt meg.
Når du nevner VAR, skal vi huske på at de situasjonene vi fikk VAR mot oss denne sesongen, kan ha indirekte sørget for nedrykk, ganske spesielt. Vi kan ikke skylde på andre enn oss selv og den lagte strategien, men allikevel mener jeg å huske at det var 2-3 situasjoner som var horrible.
Svar
#4
Vi slipper VAR neste år. Smak på den; Vi slipper VAR i 2024.

Jeg var som alle andre skuffa i går, men jeg er overbevist om at OBOS24 er bra for oss. Eliteserien er for bønder.

En ny generasjon vil nå få oppleve å spy opp en halvliter Møllers tran når de spaserer av bussen på Melløs i Moss, følelsen av risiko på vaklevorne tribuner og lange bussturer i frisk fjelluft. Vålerengas tapre soldater får anledning til å skjenke friskt DNA rundt omkring i bygdenorge. Alt dette bygger karakter.

Vi skal banke Lyn sønder og sammen. Ikke bare 1 gang, men 2. Lynspøkelset er dødt og begravet, og skal aldri gjenoppstå.

Vi skal gjenta 1997. Nedrykk 1996 - tidenes jubelsesong i 1997. Vi spaserte gjennom serien, vant cupen og herjet i Europa. Mirakelet i Istanbul og busstur til kvartfinale mot Chelsea i 98 hvor vi ble kåret til årets bortesupportere i engelsk fotball.

Fortvil ikke, vi skal opp som en ståpikk, sterkere enn noensinne.
Svar
#5
(12-11-2023, 11:18 AM)Vegar Beider Skreiv: Vi slipper VAR neste år. Smak på den; Vi slipper VAR i 2024.

Jeg var som alle andre skuffa i går, men jeg er overbevist om at OBOS24 er bra for oss. Eliteserien er for bønder.

En ny generasjon vil nå få oppleve å spy opp en halvliter Møllers tran når de spaserer av bussen på Melløs i Moss, følelsen av risiko på vaklevorne tribuner og lange bussturer i frisk fjelluft. Vålerengas tapre soldater får anledning til å skjenke friskt DNA rundt omkring i bygdenorge. Alt dette bygger karakter.

Vi skal banke Lyn sønder og sammen. Ikke bare 1 gang, men 2. Lynspøkelset er dødt og begravet, og skal aldri gjenoppstå.

Vi skal gjenta 1997. Nedrykk 1996 - tidenes jubelsesong i 1997. Vi spaserte gjennom serien, vant cupen og herjet i Europa. Mirakelet i Istanbul og busstur til kvartfinale mot Chelsea i 98 hvor vi ble kåret til årets bortesupportere i engelsk fotball.

Fortvil ikke, vi skal opp som en ståpikk, sterkere enn noensinne.
Lett å være enig og slenge seg på det her. Vi trenger at alle drar i samme retning og jobben starter idag.
Mr. Ikke-dette-jeg-ble-lovet bør være første ut. Kreft for en prestasjonsgruppe.
Svar
#6
Ingen tro så lenge vi holder oss med Bakke,  Nordnes,  Jocke og fuckings 5 3 2.
Bevares, godt mulig vi rykker opp igjen, skulle egentlig bare mangle, men så er det de samme udugelige folka som skal lede oss i eliteserien i 2025, blir neppe noe bedre da.
Svar
#7
(12-11-2023, 11:32 AM)Oldtimer Skreiv: Ingen tro så lenge vi holder oss med Bakke,  Nordnes,  Jocke og fuckings 5 3 2.
Bevares, godt mulig vi rykker opp igjen, skulle egentlig bare mangle, men så er det de samme udugelige folka som skal lede oss i eliteserien i 2025, blir neppe noe bedre da.

Vær så snill å ta med Strandberg også da. Med han som kaptein neste år blir det tungt å tak i ny sesong.
Svar
#8
(12-11-2023, 11:17 AM)Flemmern Skreiv:
(12-11-2023, 10:46 AM)mestah Skreiv: Jeg er en av de som aldri har hatt noen tro på at det er "bra å rykke ned". Og i går etter kamp sa jeg til en kompis at etter dette her, og alle nedturene i år, så gidder jeg ikke til neste år.

De følelsene er borte nå. Vi bruker nedrykket til å rydde i stallen. Vekk med de som ikke bryr seg eller bidrar. Få satset på de talentfulle unggutta våre, så er de klare for å herje i eliteserien etter at vi rykker direkte opp.

Sesongkort kjøpes i ettermiddag. Skal bli deilig å slippe VAR, og forventer at vi snur helt om på hjemmestatistikken til neste år. Det skal bli deilig!

Vi skal tilbake. Og det skal bli hardt! Bønda vet ikke hva som venter de når vi er tilbake.

Opp som en ståpikk!

Mista helt "interessen" tidlig i sesongen, så nedrykket har ikke brydd meg nevneverdig. Et sted går grensa for smerte. Så får jeg håpe det blir sesongkort kommende sesong, men det avhenger av at det ryddes mer i klubben. Jeg gidder ikke stå på stadion og skape drittstemning for alle rundt meg.
Når du nevner VAR, skal vi huske på at de situasjonene vi fikk VAR mot oss denne sesongen, kan ha indirekte sørget for nedrykk, ganske spesielt. Vi kan ikke skylde på andre enn oss selv og den lagte strategien, men allikevel mener jeg å huske at det var 2-3 situasjoner som var horrible.

Ja, særlig hjemmekampen mot LSK tror jeg hadde større betydning for hvordan det gikk videre i sesongen enn mange vil tenke.
Horrible dommeravgjørelser. Vi kjørte over LSK og så fikk vi en utvisning på Juklerød. 
Utvisningen kan kanskje forsvares, men ikke å blåse mot Kiil Olsen i en ren skulder til skulder duell hvor han egntlig satte 4-2 til Enga.
Endte i stedenfor i et mareritt hvor LSK snudde 1-3 til 4-3.
Definerte nok i stor grad hvordan det gikk i de neste kampene.
Kanskje hadde DEF sittet ennå om det ikke var for en inkompetent dommer i LSK-kampen.

Edit: Enga tok faktisk 7 poeng på de tre kampene etter, men allikevel vil jeg påstå at LSK-kampen ble definerende hvor
HVOR dårlig særlig hjemmekampene ble etter hvert.
Svar
#9
Ok, skuffet som faen.... Men jeg er med neste år, eneste kriterium er at Strandberg går! Dette var ikke det vi var lovet(hans ord).
Den sinna-kaptein han har vært har bare gjort ting værre, og ikke minst har han skyld i mange poeng etter elendige prestasjoner. Ut!
Svar
#10
Jeg opplevde nedrykket på Ullevaal en oktoberdag 2000, den gangen som en ung mann. I går var det et nytt nederlag på Intility, nå i en litt eldre utgave av meg selv, men like tungt. Nesten tyngre. Faktisk veldig vondt. Nå er mine store barn viklet inn i Vålerenga-kulturen også.

Jeg kjenner ikke grupperingene på Østblokka godt, fordelingen mellom Klanen og Ikaros osv, men syns Østblokka har utviklet seg i veldig riktig retning. Unge og gamle, menn og kvinner, og god stemning. Jeg er meget imponert over det enkelte supportere/grupperinger har mobilisert i det siste, på treningen før Stabæk, Hamar (b), Tromsø (h) og KBK (b) spesielt. Helt rått. Det har ikke stått på supporten.

Sportslig har det vært et veldig vanskelig år, med dårlig spillerlogistikk og manglende resultater. Enig i det flere har vært inne på, jeg har en følelse av at LSK-matchen var vippepunktet. Vi var klart best i den kampen, men tapte på overtid, som kjent. Den preget oss lenge etterpå. Tapte mot Viking langt inn i overtiden, tapte hjemme mot Sandefjord. Dårlig evne til å styre, mangel på fart og kreativitet og ikke kyniske nok. Ingen klare ledertyper og mangel på selvtillit. Lag i motgang har marginer imot.

Men det finnes håp. Jeg tror OBOS blir vanskelig, at det kan ta tid. Men man må bygge nytt rundt de unge og gjøre smarte ting på spillerlogistikken. En vaske- og ryddejobb internt er nok nødvendig, spillere og administrasjon. Jeg har i flere år kjøpt enkeltbilletter til kamper. I år har jeg vært på de fleste hjemmekampene, på Østblokka. Vurderer årskort neste år. Kommer også til å reise på flere bortekamper.

Vålerenga er helt unikt. Vi skal slå hardt tilbake, men det krever steinhard jobbing.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)