Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stolt av gutta! Vålerenga - Kristiansund. Dette tar vi!!
#81
Glemte brått influensaen og 39.4 i feber da 2-0 målet satt.
Herregud så mange kilo som forsvant fra skuldrene nå i kveld.
Nå satser jeg på jubelsteming på søndag og begynnelsen på en resett av klubben.
Vi klarte oss i 03, tok vanvittige steg i 04.
Espeseth er vekk, Siem er tilbake, Bakke kan bygge lag, Tuva ryker nok neste gang det er valg av ny leder.
Fremtiden er lys
Svar
#82
(12-06-2023, 11:11 PM)KampenUltras Skreiv: Glemte brått influensaen og 39.4 i feber da 2-0 målet satt.
Herregud så mange kilo som forsvant fra skuldrene nå i kveld.
Nå satser jeg på jubelsteming på søndag og begynnelsen på en resett av klubben.
Vi klarte oss i 03, tok vanvittige steg i 04.
Espeseth er vekk, Siem er tilbake, Bakke kan bygge lag, Tuva ryker nok neste gang det er valg av ny leder.
Fremtiden er lys

Føler dette er fasit! Bare få denne kampen vekk.
Svar
#83
Fantastisk resultat, håper vi tar med oss dette inn på søndag og avgjør med en solid første omgang og viser alle hvem som skal være best på Intility Vi må ikke bli for breiale, fortsatt en jobb som må gjøres. Lillestrøm lå langt foran da de rykka ned..
Svar
#84
(12-07-2023, 12:24 AM)Goliat Skreiv: Fantastisk resultat, håper vi tar med oss dette inn på søndag og avgjør med en solid første omgang og viser alle hvem som skal være best på Intility Vi må ikke bli for breiale, fortsatt en jobb som må gjøres. Lillestrøm lå langt foran da de rykka ned..

Start ledet 1-0 etter første kampen.
Var jo helt ufattelig hvordan returkampen på Åråsen endret karakter de siste 20 min. 
Fra at LSK styrer fullstendig og leder 4-0 til at det blir 4-3 og Start rykket opp i eliten på bortemålsregelen(som nå ikke eksisterer lenger).
Sånt man ellers bare kan oppleve i oppgjør man mistenker for kampfiksing.

Veldig vanskelig å se for seg at noe i nærheten av det kan skje på søndag.
Ut i fra kampen i dag, hvor ballsikre gutta er og hvordan de dominerer, så kan umulig Kristiansund
komme tilbake.
Svar
#85
Så dessverre ikke kampen (julebord), men meget viktig med seier borte.

Da handler alt om å møte på jobb søndag og 1) holde 0’n bakover og 2) utnytte overgangsmulighetene som naturligvis vil oppstå. Tålmodighet og klokskap blir stikkord.

Alt ser meget lovende ut, men gutta må på jobb en siste gang i 2023.

Ære være!
Svar
#86
(12-07-2023, 01:34 AM)Caanradi Skreiv:
(12-07-2023, 12:24 AM)Goliat Skreiv: Fantastisk resultat, håper vi tar med oss dette inn på søndag og avgjør med en solid første omgang og viser alle hvem som skal være best på Intility Vi må ikke bli for breiale, fortsatt en jobb som må gjøres. Lillestrøm lå langt foran da de rykka ned..

Start ledet 1-0 etter første kampen.
Var jo helt ufattelig hvordan returkampen på Åråsen endret karakter de siste 20 min. 
Fra at LSK styrer fullstendig og leder 4-0 til at det blir 4-3 og Start rykket opp i eliten på bortemålsregelen(som nå ikke eksisterer lenger).
Sånt man ellers bare kan oppleve i oppgjør man mistenker for kampfiksing.

Veldig vanskelig å se for seg at noe i nærheten av det kan skje på søndag.
Ut i fra kampen i dag, hvor ballsikre gutta er og hvordan de dominerer, så kan umulig Kristiansund
komme tilbake.

Jeg tror det var jevnere mellom Start og LSK i kvalitet enn det er mellom Kristiansund og oss. LSK var ganske dårlige på den tiden, mens Start jo hadde noen gærne rikinger som kastet penger etter dem. De rykket ned i 2018 (Stabæk fikk den gang kvalikplassen på målforskjell, hvis noen i dag synes synd på dem) og ønsket å gå rett opp igjen.

Det jeg tror skjedde der var at LSK følte jobben var gjort. 4-0 er en solid ledelse, men så glemte de vel litt at det sammenlagt sto 5-2. Og pga bortemål så ville en seier med bare et mål også sende dem ned. Så de lå og cruiset til det var igjen 15 minutter. Da scorer Start egentlig ut av ikke noe på en dødball. Et par minutter senere kommer 4-2 på en personlig feil i LSK-forsvaret. Plutselig er det full kamp igjen. Og så kommer 4-3 på en lang ball som flikkes videre og plutselig er Ramsland alene med keeper. Men her er jo folk ute på banen, så det spørs jo om den scoringen egentlig skal godkjennes. 

Men jeg har veldig vanskelig for å se for meg at noe sånt skal skje med oss. I motsetning til LSK, som startet sin hjemmekamp på 1-2 så starter vi på 2-0. Vi var såpass mye bedre enn Kristiansund på deres hjemmebane at jeg kun tror det er helt ekstreme tilfeldigheter eller total undervurdering som kan gjøre at vi taper hjemmekampen med tre mål. Jeg forventer at det ikke skjer. Men det er klart at kampen skal spilles. Med en normal prestasjon så går dette helt fint. 

Det eneste jeg bekymrer meg for er at kamputviklingen skal føre til at vi må omstille. Det kan være tungt mentalt om vi f.eks. mister vår ledelse tidlig og plutselig må frem selv for å avgjøre. Jeg tror jo ikke at det kommer til å skje, men det kan jo skje.
Svar
#87
Enig med det NilsDN skriver over her. Dette tar vi med en normal prestasjon.

Men det blir viktig at vi leverer en god førsteomgang, og gjerne skårer det første målet. Hvis KBK skårer først, så kan det bli nervøst bakover hos oss.

Vi har jo ikke akkurat levert over evne på hjemmebane i år heller.

Men går vi opp i 1-0 på søndag så skal dette være over. Det hadde vært veldig deilig om den siste omgang på Valle i år blir en fest uten de store nervene.
Svar
#88
Jeg kan heller ikke se at vi roter til dette. Selv med det som tidvis har blitt levert på intility i år. KBK MÅ jo fremover. Allerede fra ganske tidlig i kampen. Håkans vil få masse rom å løpe i. Vi så jo i går hvor mye raskere han er en alle bak hos Kbk. Og de kan vel heller ikke sette av 3 mann til å kneble Illic. Det eneste jeg kan tenke meg er hvis vi gjør en «standard» brøler og får en i rævva helt i starten av matchen. Da kan det bli heite topper.
Men med konsentrasjon og nøyaktighet, så er det føkkings Kåffa til neste år!!
Svar
#89
Normalt skal vi ha dette i vår hule hånd ja.
I første kamp hadde vi veldig god kontroll, men når det var igjen ca 15 minutter og KBK pressa høyt, var vi tilbake i gamle takter.
Våre 5 bak klarer ikke å spille våre neste ledd, og ruller på tvers og bakover til egen keeper, lang ball ut og mist.
Har nok mye med selvtillit å gjøre, men du kan banne på at KBK kommer til å ofre alt framover for å skape ubalanse og utrygghet bakover hos oss.
Det er mot høyt press vi er svakest, og jeg frykter KBK går all in.
Flott vil enkelte si, vi har Håkans og Iilic på topp, men de vil aldri få ballen når vi presses slik. Rett og slett fordi vi spiller bakover, helt til Sjøeng og han ikke har tid til å forsøke å spille medspiller framme i banen. Vedvarende høyt press fra motstander vil skape flere dødballer dessverre, og der er nøkkel'n til KBK.

Vi må med andre ord ikke sette bussen i egen 16-meter, og vi må TØRRE å spille framover selvom det ikke er en 3 meter trygg pasning. Alternativet ved at keeper må spille ut, er at de etablerer mer press, lenger inn på vår banehalvdel.
Det blir som de ofte sier når de ønsker at tia skal gå, avslutte angrepa. Samme nå, avslutt angrepa ved å forsøke å spille et pass framover selvom det ikke er en sikker adresse. Da har vi mange folk bak ballen og vi har mulighet til å sette press tidlig for å gjenerobre ballen.

Synes forøvrig det er merkelig hvor svake vi har vært på dette i hele år.

For første gang på lenge har jeg allikevel trua på at dette går rett vei, men jeg er redd det blir en helt annen kamp i helga.
Svar
#90
(12-07-2023, 12:15 PM)Trasskuken Skreiv: Jeg kan heller ikke se at vi roter til dette. Selv med det som tidvis har blitt levert på intility i år. KBK MÅ jo fremover. Allerede fra ganske tidlig i kampen. Håkans vil få masse rom å løpe i. Vi så jo i går hvor mye raskere han er en alle bak hos Kbk. Og de kan vel heller ikke sette av 3 mann til å kneble Illic. Det eneste jeg kan tenke meg er hvis vi gjør en «standard» brøler og får en i rævva helt i starten av matchen. Da kan det bli heite topper.
Men med konsentrasjon og nøyaktighet, så er det føkkings Kåffa til neste år!!

Ja, helt enig. Kristiansunds eneste sjanse ligger i å score tidlig og få oss litt nervøse. Dessverre for dem så er ikke de gode nok til å kjøre kampen, det så vi i går. Så hvis de IKKE går ut i 100, så er sannsynligheten for at vi scorer først stor. De kan ikke forsvare seg til en Eliteserieplass og er nødt til å ødelegge vår gameplan for å ha en sjanse selv.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)