Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Interessant å høre Jokke på siste pod. Vi har åpenbart ikke så bra økonomi som man skulle trodd.

Tenker det er veldig bra at de fokuserer på det defensive i neste vindu. Også er det bra at de fokuserer på alder, fart og få inn venstrebent spillere som tåler mye trening. Tror vi ender med Kiil Olsen som stopper med x. Så håper jeg vi finner en ny venstre back som går rett inn på laget. Jukle er fo mye skadet. Han bør være backup neste år. Så må Thorvaldsen og Obasi få en god pre season så de forsvarer sin plass.
Svar
Tror man skal ta uttalelser om økonomi med en spade salt. Det er aldri lurt å fortelle omverden at man har masse cash, når spillere skal hentes.
Svar
Det er jo ikke greit å fortelle at man ikke har penger når man skal selge spillere, så det går begge veier det her. Tror folk her har en feil oppfatning av hvordan ståa er i virkeligheten og vi har nok langt mindre å rutte med enn folk tror .
Svar
Jeg vet ikke hva folk tror. Men hva vi har og ikke har å rutte med er jo til syvende og sist opp til Trøim.

Jeg tror i hvert fall ikke det er så veldig interessant for de fleste andre klubber, så de bruker neppe energi på å tolke Jokke i podcaster. På vårt nivå blir det jo knapt betalt overgangssummer uansett. Vi kan fint hente inn flere spillere uten å bruke noe særlig med penger.
Svar
Har folk her inne helt avskrevet Jarl?
Svar
(12-15-2024, 08:29 PM)SKYTDA Skreiv: Har folk her inne helt avskrevet Jarl?

Sebastian er jo vår klart beste midtstopper så det hadde vært uklokt.
Om det skulle være noe så bør vi kanskje oppgradere den andre plassen i midtforsvaret.
Svar
Jarl er ikke avskrevet, men jeg synes KO er bedre så Registerer jeg at andre tenker ulikt. Håper uansett at vi får en venstrebent midtforsvar som er bedre enn enn de to gutta vi har fra før av og han må vi få fort som fy. Det samme med en VB.

@ Niks, jeg er enig med deg i at vi ikke betaler de største summene, men litt gir vi. Er og grunnen til ar vi ikke fikk Anker dersom ryktene stemmer.

Også går det jo en del penger til lønn og og sign on fee og.. Så penger trenger vi og vi har ikke så mye av det.
Svar
(12-15-2024, 10:48 PM)Blue 1978 Skreiv: Jarl er ikke avskrevet, men jeg synes KO er bedre så Registerer jeg at andre tenker ulikt. Håper uansett at vi får en venstrebent midtforsvar som er bedre enn enn de to gutta vi har fra før av og han må vi få fort som fy. Det samme med en VB.

@ Niks, jeg er enig med  deg i at vi  ikke betaler  de største  summene, men litt gir vi. Er og grunnen til ar vi ikke fikk Anker dersom ryktene stemmer.

Også går det jo en del penger til lønn og og sign on fee og.. Så penger trenger vi og vi har ikke så mye av det.

Jeg vet ikke helt hvilke rykter det er? Jokke pratet jo om en spiller som hadde røket dagen før opptaket eller noe rundt der. Mens Anker signerte for Sirius for 10 dager siden. Uansett så passer vel ikke Anker på beskrivelsen på en spiller på vei opp? En spiller som har sittet halvannet år på benken i en dansk Superligaklubb...? 

Men hvis vi faktisk var interessert i Anker og han ikke kommer så tror jeg det er bra. Det vil uansett vært mer et prosjekt enn en umiddelbar forsterkning. Ikke passer han til beskrivelsen av en spiller på vei opp. Og skal vi overleve i Eliteserien så trenger vi noe mer enn bare å styrke bredden i forsvaret. 

Og ja, spillere krever jo så klart lønn også. Lønn er nok mye mer viktig enn penger til å kjøpe. Er nok bedre klubber enn AGF som ønsker å kvitte seg med bedre spillere enn Anker for summer vi kan betale. Men som krever mer lønn. En annen spiller vi kunne testet ut er jo Jores Okore, som var her på prøvespill i sommer. Nå spiller også han i dansk 1.divisjon, med en kontrakt som går ut 31/12. Han startet siste seriekamp der. Og hvis han ikke er skadet, bare litt ute av form så får vi han i form gjennom en preseason. 

Ellers er jeg jo enig med deg i at ingen har avskrevet Jarl. Men vi har bare Jarl, Kiil Olsen og Hammer Kjelsen på midtstopperplass. Det holder ikke i 30 serierunder og forhåpentligvis noen cuprunder også.
Svar
Med spillere "på vei opp" så tror jeg Jokke mener spillere som har sine beste år foran seg. Og det har jo Anker.

Jeg tror absolutt han passer profilen av spillere vi ønsker å hente; han er relativt ung samtidig som han forventes å kunne levere ganske raskt. Som Jokke er inne på i podcasten er han også dansk og vil derfor enkelt kunne tilpasse seg. Spesielt når vi nå også har flere dansker fra før.

Han er vel også venstrebeint, noe som er en mangelvare hos oss - og for mange andre klubber også.
Svar
(12-16-2024, 03:41 PM)mestah Skreiv: Med spillere "på vei opp" så tror jeg Jokke mener spillere som har sine beste år foran seg. Og det har jo Anker.

Jeg tror absolutt han passer profilen av spillere vi ønsker å hente; han er relativt ung samtidig som han forventes å kunne levere ganske raskt. Som Jokke er inne på i podcasten er han også dansk og vil derfor enkelt kunne tilpasse seg. Spesielt når vi nå også har flere dansker fra før.

Han er vel også venstrebeint, noe som er en mangelvare hos oss - og for mange andre klubber også.

Da tolker vi det litt annerledes. Jeg tolker det som at det er spillere som med å gå til Vålerenga tar et steg opp. Enten sportslig eller økonomisk. Og som presterer der de er. Fritt etter hukommelsen så mener jeg han også sier at det derfor kan være litt ulik alder på dem. Og at det derfor er det motsatte av å hente inn spillere som er på vei ned. Spillere som må droppe ned et nivå for å komme hit. 

Det er sikkert mulig å argumentere for og i mot om Anker passer inn eller ikke i en sånn beskrivelse. Men han signerte for Sirius 5.desember og er nå under kontrakt der fram til 1.juli 2029. Så vidt jeg skjønte på Twitter så er VPN-podcasten spilt inn 11.desember. Da snakker han om en forsvarsspiller som glapp "i går" pga økonomi. Jeg regner da med at den spilleren ikke er Anker, for han glapp i så fall mange dager tidligere. Og det at det er økonomi som gjør det, ikke den personlige avtalen. Anker kostet også rundt 4 norske millioner. Og selv om vi kanskje ikke vasser i penger, så bør vi kunne matche den prisen.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Bohem33, pedtom, 1 Usynlig(e) bruker(e), 16 Gjest(er)