Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(8 timer siden)christian1913 Skreiv: Denne spilleren som kunne spille stopper og back som det ikke så ut som ble noe av Stenz? Hva snudde evt?

Transfermarkt har satt han opp som en som primært er midtstopper (på begge sider), men også kan spille HB. 
Han har 12 kamper som HB på CV-en så det kan tenkes at det kommer av det. 
Men han har 174 kamper som stopper så det er vel liten tvil om at det er der han er mest vant til å spille.
Svar
Lurer på hvem som blir stopperparet vårt..
Svar
(7 timer siden)NilsDN Skreiv: Bra. Sannsynligvis en bra spiller i en posisjon vi trenger. Men også enda en utlending. Det kommer jo ikke egentlig som noen overraskelse, det er vanskelig å finne en stopper som er god nok, billig nok og også norsk.

Klarer vi å beholde Kjelsen så er jo midtstopperplassene dekket inn. Da er det backplassene som gjenstår. Vil tro vi skal ha inn minst 1, kanskje 2 backer.

Men nå er utenlandskvota full. I hvert fall blir den det til sommeren, når Promise kommer. Vet ikke hva vi betaler for Tshiembe, men ser han hadde kontrakt med Brøndby bare ut juni. Jeg kan ikke helt se for meg at vi har betalt all verdens for han. Mener Jocke sa i en podcast at vi betalte 1,5 for Pallas. Og jeg tviler på at vi har betalt mer enn 10 millioner til sammen for trioen Tshiembe, Pallas og Sørensen. Det er på papiret bra business.

Men nå starter også vanskelighetene da. Vi kan signere en utenlandsk spiller til, men da må vi kvitte oss med en til sommeren. Pluss Bitri da, men han regner jeg ikke med.

Det vi absolutt må ha inn er backer. Minst 1, kanskje 2. Høyrekanten er tynt besatt etter at Jones og Kamara dro. Obasi virker visst bra på trening, men det er bare trening. Og uansett får vi neppe 2700 minutter ut av han i 2025. Thorvaldsen er skadet, så venstrekanten står vel i øyeblikket også bare mellom Riisnæs og Sørensen. Så vi bør ha en kantspiller til inn også.

Og så mener jeg jo at vi bør oppgradere på spissplassen også. Men det tror jeg må bli en utenlandsk ut og en inn.

Jokke sier det i hvert fall i fotballrådet som både er podcast og som YouTube, jeg har linket til den i Eliteserietråden. 
Der går han langt i å snakke ned Pallas og at han ikke har prestert på øverste nivå enda så det alltid er usikkert om de tar steget med en gang. Han forteller at Pallas ville kosta mye mer om han var norsk og at vi ikke har penger til å hente dyre spillere samt at det norske markedet har blitt ekstremt vanskelig særlig fordi mange norske klubber (særlig sarp) ikke vil selge til andre norske klubber. 

Tshiembe hadde vel bare kontrakt til sommeren så han kan ikke ha vært dyr. Vi kunne jo fritt signere han så da var det kompensasjon for at han skulle få dra alt nå i så fall. 

Jeg er veldig redd for at Kjelsen forsvinner til Odd eller noen andre. Vi har jo sagt vi vil selge han om han ikke signerer ny kontrakt, men at vi helst vil at han skal forlenge kontrakten. Det er lenge siden han fikk et kontraktsforslag så det virker ikke som han har så lyst til å bli værende. Forsvinner han må vi ha en stopper til det er vel så viktig som to nye backer tenker jeg. Vi må absolutt ha en ny, men Hedenstad kan være backup på siden som han nye ikke er på. 

Bruker vi Riisnæs som ving i år er det nydelig dekning på venstre med han og Sørensen 
Obasi og Thorvaldsen på høyre er ikke like sterkt, men jeg tror nok at kantene da er vel så gode som spiss. 

Ny norsk spiss hadde vært veldig bra selv om Rijks da nok forsvinner, synd, men han er den det per nå gir minst mening å bruke en utenlandskvoteplass på. 

Kanskje Bård Finne kunne vært noe, Brann satser hardt på Heggebø nå med ny langt kontrakt og han spilte bedre enn Finne i fjor. Finne har vært linka til AIK, men det ble ikke noe av. Han har vært her før og er kanskje klar for et skifte framfor å spille andrefiolin i Brann. Det ville vært en sånn signalsignering vi har drevet mye med før, nå virker det som vi er helt på nøkternhet og sparebluss. Men kanskje er det det som skal til for at Trøim for lyst til å dra kortet en gang til.
Svar
Ikke bare Tshiembe som kommer tydeligvis...
Hvorfor skulle ellers Enga legge ut et bilde i går kveld på Insta hvor de har skrevet "hvem?" under...
Et mørkt bilde av et ansikt i profil.
Er vel inne i Vallhall.
Tshiembe kommer hit først i dag.
Svar
(7 timer siden)Bohem33 Skreiv: Ny norsk spiss hadde vært veldig bra selv om Rijks da nok forsvinner, synd, men han er den det per nå gir minst mening å bruke en utenlandskvoteplass på. 

Kanskje Bård Finne kunne vært noe, Brann satser hardt på Heggebø nå med ny langt kontrakt og han spilte bedre enn Finne i fjor. Finne har vært linka til AIK, men det ble ikke noe av. Han har vært her før og er kanskje klar for et skifte framfor å spille andrefiolin i Brann. Det ville vært en sånn signalsignering vi har drevet mye med før, nå virker det som vi er helt på nøkternhet og sparebluss. Men kanskje er det det som skal til for at Trøim for lyst til å dra kortet en gang til.

Det har jo blitt diskutert før også, men jeg mener i hvert fall at vi bør beholde Rijks, ikke Brajanac. Jeg tror Rijks har et potensiale som er høyere enn Brajanac har, som dessuten også straks er 24.

Finne håper jeg vi dropper. Vi burde ikke sluppet han når vi gjorde, men jeg mener det blir likevel feil å hente han tilbake nå.

(7 timer siden)Caanradi Skreiv: Ikke bare Tshiembe som kommer tydeligvis...
Hvorfor skulle ellers Enga legge ut et bilde i går kveld på Insta hvor de har skrevet "hvem?" under...
Er vel inne i Vallhall.

Personlig synes jeg profilen kan se ut som Andreas Aalbu. Og jeg håper ikke han er vår nye back, selv om han ikke belaster utenlandskvota.

Tror nok det mer er ment å være et illustrasjonsfoto og ikke et faktisk bilde av spilleren.

Men hvem vet? Kan jo være det er flere som kommer.
Svar
Er vel inne i Vallhall.

var ikke det Mees?
Svar
(7 timer siden)NilsDN Skreiv: Bra. Sannsynligvis en bra spiller i en posisjon vi trenger. Men også enda en utlending. Det kommer jo ikke egentlig som noen overraskelse, det er vanskelig å finne en stopper som er god nok, billig nok og også norsk.

Klarer vi å beholde Kjelsen så er jo midtstopperplassene dekket inn. Da er det backplassene som gjenstår. Vil tro vi skal ha inn minst 1, kanskje 2 backer.

Men nå er utenlandskvota full. I hvert fall blir den det til sommeren, når Promise kommer. Vet ikke hva vi betaler for Tshiembe, men ser han hadde kontrakt med Brøndby bare ut juni. Jeg kan ikke helt se for meg at vi har betalt all verdens for han. Mener Jocke sa i en podcast at vi betalte 1,5 for Pallas. Og jeg tviler på at vi har betalt mer enn 10 millioner til sammen for trioen Tshiembe, Pallas og Sørensen. Det er på papiret bra business.

Men nå starter også vanskelighetene da. Vi kan signere en utenlandsk spiller til, men da må vi kvitte oss med en til sommeren. Pluss Bitri da, men han regner jeg ikke med.

Det vi absolutt må ha inn er backer. Minst 1, kanskje 2. Høyrekanten er tynt besatt etter at Jones og Kamara dro. Obasi virker visst bra på trening, men det er bare trening. Og uansett får vi neppe 2700 minutter ut av han i 2025. Thorvaldsen er skadet, så venstrekanten står vel i øyeblikket også bare mellom Riisnæs og Sørensen. Så vi bør ha en kantspiller til inn også.

Og så mener jeg jo at vi bør oppgradere på spissplassen også. Men det tror jeg må bli en utenlandsk ut og en inn.

Analyserapport – Kevin N'Goyi Tshiembe
Oversikt

Brøndby IF-forsvareren Kevin N'Goyi Tshiembe har sett betydelige endringer i prestasjonene sine mellom 2022-23 og 2023-24 danske Superliga-sesongene. Han spilte for det meste som venstresidig forsvarer i sesongen 22-23 og som høyresides forsvarer i sesongen 23-24. Spilletiden ble også redusert fra 2.250 minutter til 1.110 minutter den siste sesongen.

Komparativ analyse viser defensive forbedringer, men også et fall i distribusjonskvaliteten og en økning i aggressivitet, gjenspeilet i antall begåtte kort og feil.

Sammenlignende statistisk analyse

1. Defensive attributter

Justerte taklinger (Adj.): Taklingsaggressiviteten økte litt (fra 9.48 til 9.65).
Defensive dueller vunnet (%): Betraktelig forbedret fra 74,81 % til 51,22 %, noe som indikerer en nedgang i suksessraten for defensive dueller.
Interceptions (Adj.): Økt fra 6,81 til 8,73, viser en større defensiv lesning.
Shot Blocks: Forble praktisk talt stabil (0,64 til 0,57).
Aerial Duels Won (%): Lite fall fra 61,07 % til 60,71 %, og opprettholder et akseptabelt nivå.

2. Balldistribusjon

Lange pasninger (%): Det var et betydelig fall fra 65,71 % til 48,48 %, noe som tyder på mindre effektivitet i å distribuere lange baller.
Progressive pasninger: Liten forbedring (1,04 til 1,05), som indikerer opprettholdelse av evnen til å fremme ballen med pasninger.
Progressive Conductions: Også forbedret fra 7,92 til 9,0, noe som viser større deltakelse i å bære ballen.

3. Offensivt bidrag

Assists og 2./3. Assists: Nesten ikke-eksisterende i begge sesonger (0,08 til 0,08).
xA (Expected Assists): Minimum offensivt bidrag, men med svak vekst (0,01 til 0,07).
4. Fysisk og disiplinær atferd
Feil begått: Bekymrende økning fra 1,0 til 2,11 per kamp.
Kort: Dobles fra 1,0 til 2,0 per 90 minutter, noe som indikerer større aggressivitet og mulige vanskeligheter med å bestemme tilnærminger til spill.
Felles: Litt reduksjon fra 1,08 til 0,97, noe som tyder på mindre eksponering for fysiske dueller.

Konklusjon og relevans

Tshiembes overgang til høyre side av forsvaret ser ut til å ha påvirket prestasjonen hans. Defensivt opprettholdt eller forbedret han målinger som interceptions og blokkeringer, men suksessraten hans i defensive dueller falt. Hans mer aggressive oppførsel resulterte i flere feil og kort, noe som kunne skade laget hans i kamper med høy innsats.

På den annen side fikk balldistribusjonen hans en kraftig nedgang, spesielt i lange pasninger. Som forsvarsspiller kan sikkerheten hans i besittelse ha vært en bekymring for Brøndby, som trenger midtstoppere som er i stand til å sette i gang kvalitetsspill.

Hvis Tshiembe forblir på høyre side av forsvaret, kan det hende laget må justere systemet sitt for å kompensere for hans begrensede ballbesittelse og økende aggresjon. Imidlertid kan hans økning i interceptions og progressive drifter være en indikasjon på større proaktivitet i forsvar og spilling.

Anbefalinger

Arbeid med å gjenopprette nøyaktigheten til lange pasninger.
Juster tilnærmingstiden i defensive dueller for å redusere kort og feil.
Vurder tilpasningen hans til høyresiden eller vurder en retur til venstresiden, hvor han hadde mer balansert defensiv statistikk.

I hodet mitt ser jeg Jarl spille til høyre og han skal spille til venstre. Jeg er veldig bekymret for spørsmålet om disiplin, enda mer hvis VAR-drittet fortsetter. Inkluderer i analysen hans to siste sesonger hvor han hadde mer enn 1000 minutter.
Svar
Er vel inne i Vallhall.

Det var Mees Rijks. Klubben hadde aldri kommet unna med å legge ut et slikt bilde av en spiller det ikke engang er meldt interesse om i media. Vi har vel ikke hatt noen på plass før Stian i Nettavisen har skrevet om det, det skjer som regel ganske likt. Det bildet er bare et sosiale medier innlegg uten å være noe som helst mer.

Klubben klassifiserer Riisnæs som angrepsspiller, så han er nok et tenkt alternativ på venstre kant i kommende sesong.
Svar
(5 timer siden)Østenga Skreiv: Klubben klassifiserer Riisnæs som angrepsspiller, så han er nok et tenkt alternativ på venstre kant i kommende sesong.

Ja, sannsynligvis.

Men alternativene fremover på banen blir vel omtrent sånn da.

Defensiv/sentral midtbane - Ambina, Hagen, Jarl, Sjøvold, Pajic
Boks-til-boks løper - Bjørdal, Strand
Kreativ indreløper - Lange, Riisnæs, Hagen
Venstrekant - Riisnæs, Thorvaldsen, Sørensen
Spiss - Brajanac, Rijks, Sørensen
Høyrekant - Obasi (Promise fra sommeren)

Så er det noen unggutter som jeg ikke tar med. Apold-Aasen, fortsatt ung og også skadet. Usman, kan få sporadiske innhopp. Dicko Eng ser vi nok ikke på banen i 2025. Bully heller ikke.

Høyrekanten synes jeg ser tynn ut. Jeg ville tatt ut Lange, fordi han tar en utenlandsplass. Vi har fortsatt god dekning sentralt. Og hentet en høyrekant i stedet. Helst en norsk en. Og oppgradert en av Rijks/Brajanac med en ny utenlandsk spiss. Midtbanen er jeg ikke bekymra for i det hele tatt. Forsvaret er jeg ikke bekymra for så mye mer enn at vi ikke har så god dekning. Det er nok forholdsvis enkelt å løse.

Lengst framme er det mye talent, men mener vi trenger noen flere sikre kort der. Spesielt på høyrekanten. Og vi trenger et klarere 1.valg som spiss.
Svar
(8 timer siden)christian1913 Skreiv: Denne spilleren som kunne spille stopper og back som det ikke så ut som ble noe av Stenz? Hva snudde evt?

Nopp, men dette er en spiller vi har stooor tro på. Går inn som direkte konkurrent til Kiil og Jarl. 
Beskrives slik av en dansk analytiker: I får ikke en hurtigere og mere fysik perfekt stopper. Hans problem er han er taktisk relativt dårlig og han tager nogle blundere nogen gange.

På fart, fysik, header osv var han tæt på den bedste stopper i Brøndby. Lavede bare for mange fejl
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Krolla, Mannenigata, Mathijs, Mr.Saeterhagen, The Mayor, 50 Gjest(er)