Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(6 timer siden)NilsDN Skreiv:
(7 timer siden)Østenga Skreiv: Klubben klassifiserer Riisnæs som angrepsspiller, så han er nok et tenkt alternativ på venstre kant i kommende sesong.

Ja, sannsynligvis.

Men alternativene fremover på banen blir vel omtrent sånn da.

Defensiv/sentral midtbane - Ambina, Hagen, Jarl, Sjøvold, Pajic
Boks-til-boks løper - Bjørdal, Strand
Kreativ indreløper - Lange, Riisnæs, Hagen
Venstrekant - Riisnæs, Thorvaldsen, Sørensen
Spiss - Brajanac, Rijks, Sørensen
Høyrekant - Obasi (Promise fra sommeren)

Så er det noen unggutter som jeg ikke tar med. Apold-Aasen, fortsatt ung og også skadet. Usman, kan få sporadiske innhopp. Dicko Eng ser vi nok ikke på banen i 2025. Bully heller ikke.

Høyrekanten synes jeg ser tynn ut. Jeg ville tatt ut Lange, fordi han tar en utenlandsplass. Vi har fortsatt god dekning sentralt. Og hentet en høyrekant i stedet. Helst en norsk en. Og oppgradert en av Rijks/Brajanac med en ny utenlandsk spiss. Midtbanen er jeg ikke bekymra for i det hele tatt. Forsvaret er jeg ikke bekymra for så mye mer enn at vi ikke har så god dekning. Det er nok forholdsvis enkelt å løse.

Lengst framme er det mye talent, men mener vi trenger noen flere sikre kort der. Spesielt på høyrekanten. Og vi trenger et klarere 1.valg som spiss.

Helt enig. Nå går vel dette litt imot tanken om å signere unge spillere som skal opp og frem, men jeg tenker at en spiller som Jores Okore, som trente med oss i sommer, kunne vært fin å ha i en Ola Kamara rolle, bare i forsvar. En erfaren spiller (kun 32 år) som ikke er tiltenkt mye spilletid, men heller er der som et alternativ om det absolutt trengs. Han er fortsatt klubbløs. Så var det vel en grunn for at klubben ikke plukket han opp i sommer, men likevel en ok backup løsning skulle man ikke finne noe bedre. Problemet er at han også er dansk...
Svar
(6 timer siden)Stenzenga Skreiv:
(9 timer siden)christian1913 Skreiv: Denne spilleren som kunne spille stopper og back som det ikke så ut som ble noe av Stenz? Hva snudde evt?

Nopp, men dette er en spiller vi har stooor tro på. Går inn som direkte konkurrent til Kiil og Jarl. 
Beskrives slik av en dansk analytiker: I får ikke en hurtigere og mere fysik perfekt stopper. Hans problem er han er taktisk relativt dårlig og han tager nogle blundere nogen gange.

På fart, fysik, header osv var han tæt på den bedste stopper i Brøndby. Lavede bare for mange fejl

Akkurat det der skremmer meg litt. Det der høres ut som makkeren til en forsvarssjef, ikke selve forsvarssjefen.

(6 timer siden)Østenga Skreiv: Helt enig. Nå går vel dette litt imot tanken om å signere unge spillere som skal opp og frem, men jeg tenker at en spiller som Jores Okore, som trente med oss i sommer, kunne vært fin å ha i en Ola Kamara rolle, bare i forsvar. En erfaren spiller (kun 32 år) som ikke er tiltenkt mye spilletid, men heller er der som et alternativ om det absolutt trengs. Han er fortsatt klubbløs. Så var det vel en grunn for at klubben ikke plukket han opp i sommer, men likevel en ok backup løsning skulle man ikke finne noe bedre. Problemet er at han også er dansk...

Tror ikke det er noen regler uten unntak. Vi henta jo Kamara på etårs kontrakt i fjor. Vi kan gjøre noe sånt i år igjen.

Det viktigste for oss er at vi har salgbare spillere i troppen til enhver tid. Ikke at alle spillere er salgbare. Årets salg er jo egentlig i boks. Neste vinter kan vi selge en av Obasi, Promise, Riisnæs, Ambina, Sjøeng kanskje. Kanskje noen nye unggutter slår gjennom. Men vi trenger sannsynligvis ikke å selge dyrt før Januar 2026 eller også Juli 2026.

Men vi må nok venne oss til å ha flere spillere innom bare. Spesielt de utenlandske. Hvis 2-3 utenlandske til enhver tid skal være talenter, som virker fornuftig, så er det bare 6-7 utenlandsplasser igjen. I år tror jeg Brajanac, Rijks og Lange lever farlig. Alle de er jo spillere vi ville beholdt hvis de var norske. Men det er de jo ikke. Så de som både er utenlandske og ikke talenter må vi være kyniske med. Alt neste år kan det være Pallas og Sørensen som lever farlig.
Svar
(6 timer siden)NilsDN Skreiv:
(9 timer siden)christian1913 Skreiv: Denne spilleren som kunne spille stopper og back som det ikke så ut som ble noe av Stenz? Hva snudde evt?

Nopp, men dette er en spiller vi har stooor tro på. Går inn som direkte konkurrent til Kiil og Jarl. 
Beskrives slik av en dansk analytiker: I får ikke en hurtigere og mere fysik perfekt stopper. Hans problem er han er taktisk relativt dårlig og han tager nogle blundere nogen gange.

På fart, fysik, header osv var han tæt på den bedste stopper i Brøndby. Lavede bare for mange fejl

Akkurat det der skremmer meg litt. Det der høres ut som makkeren til en forsvarssjef, ikke selve forsvarssjefen.

(6 timer siden)Østenga Skreiv: Helt enig. Nå går vel dette litt imot tanken om å signere unge spillere som skal opp og frem, men jeg tenker at en spiller som Jores Okore, som trente med oss i sommer, kunne vært fin å ha i en Ola Kamara rolle, bare i forsvar. En erfaren spiller (kun 32 år) som ikke er tiltenkt mye spilletid, men heller er der som et alternativ om det absolutt trengs. Han er fortsatt klubbløs. Så var det vel en grunn for at klubben ikke plukket han opp i sommer, men likevel en ok backup løsning skulle man ikke finne noe bedre. Problemet er at han også er dansk...

Tror ikke det er noen regler uten unntak. Vi henta jo Kamara på etårs kontrakt i fjor. Vi kan gjøre noe sånt i år igjen.

Det viktigste for oss er at vi har salgbare spillere i troppen til enhver tid. Ikke at alle spillere er salgbare. Årets salg er jo egentlig i boks. Neste vinter kan vi selge en av Obasi, Promise, Riisnæs, Ambina, Sjøeng kanskje. Kanskje noen nye unggutter slår gjennom. Men vi trenger sannsynligvis ikke å selge dyrt før Januar 2026 eller også Juli 2026.

Men vi må nok venne oss til å ha flere spillere innom bare. Spesielt de utenlandske. Hvis 2-3 utenlandske til enhver tid skal være talenter, som virker fornuftig, så er det bare 6-7 utenlandsplasser igjen. I år tror jeg Brajanac, Rijks og Lange lever farlig. Alle de er jo spillere vi ville beholdt hvis de var norske. Men det er de jo ikke. Så de som både er utenlandske og ikke talenter må vi være kyniske med. Alt neste år kan det være Pallas og Sørensen som lever farlig.

Vi har engelske øyne på Rijks, jeg kan forsikre deg, hvis han har et godt første semester kan han få et tilbud til sommeren.
Svar
Var visst Elias Sørensen på bildet.
Beklager overivrige spekulasjoner fra min side.
Best jeg tier stille om jeg ikke VET.
Og det gjør jeg sjelden når det gjelder overgangsmarkedet Wink
Svar

Veldig fint med ny stopper. Viktig med god fart også, da kan vi stå høyt i banen selv om KO skulle være skadet. 

Men da tror jeg HK sier takk for seg og forsvinner ut, nå som han blir fjerdevalg. Det er veldig synd, men jeg blir svært overrasket om HK fortsetter i klubben nå. Ulempen med er at det er veldig vanskelig å finne andre norske, unge stoppere som kan ta over rollen hans. 

Håper vi har noen unggutter som kan ta et steg opp, spesielt i den rollen.
Svar
Spennende dager. Bare å få luket ut småfeilene, så har vi vår egen van Dijk. Enga!
Svar
(6 timer siden)Ettlagioslo Skreiv: Spennende dager. Bare å få luket ut småfeilene, så har vi vår egen van Dijk. Enga!

små feil: hold deg unna dumme røde kort. Jeg tror fra det jeg så av ham dette er hans eneste store bekymring. Hvis han kan spille mer enn 25 kamper i sesongen uten å være ute med kort, er det en god start.
Svar
En av Brøndbys aller beste spillere i 23 sesongen, billig, perfekt alder, så her er det vanskelig å være negativ synes jeg
Svar
(6 timer siden)Stenzenga Skreiv: En av Brøndbys aller beste spillere i 23 sesongen, billig, perfekt alder, så her er det vanskelig å være negativ synes jeg

Noe håp om flere inn før avreise Marbella?
Svar
Om Rijks har interesse fra engleske klubber burde det være et intensiv for å spille han fremfor Brajanac som det virker som, her inne, ikke besitter de kvalitetene vi ønsker.
En mindre opptatt plass på utenlandskvoten og penger i banken?

(6 timer siden)mestah Skreiv:

Veldig fint med ny stopper. Viktig med god fart også, da kan vi stå høyt i banen selv om KO skulle være skadet. 

Men da tror jeg HK sier takk for seg og forsvinner ut, nå som han blir fjerdevalg. Det er veldig synd, men jeg blir svært overrasket om HK fortsetter i klubben nå. Ulempen med er at det er veldig vanskelig å finne andre norske, unge stoppere som kan ta over rollen hans. 

Håper vi har noen unggutter som kan ta et steg opp, spesielt i den rollen.

Kjellsen er sitert i Varden og TA at han vil bort. 
Tror ikke dette var det som tippet skalaen i hans disfavør.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Babayaga, Krolla, Leikvoll, Maefteda, Mannenigata, Mathijs, MathisEnga, Morrison, papajoao, Peeer, 51 Gjest(er)