Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(10 timer siden)NilsDN Skreiv:
(Igår, 09:10 PM)Kriger'n Skreiv: Du vil selge Brajanac eller Rijks?

Ja, Brajanac helst av de 2. Og funnet en ny utenlandsk spiss. Lange ville jeg også vurdert hvis vi får problemer med kvota. Lange er bra nok, men vi har 4-5 andre indreløpere. Og da vi kan ikke ha utenlandske som stallfylk.

Carl Lange stallfyll? Kunne ikke vært mer uenig om det.
Han er vår kreative playmaker og en sånn spiller må vi ha for å skape sjanser.  Muligens kanskje bare Magnus som har samme spisskompetansen i troppen, men Lange er enda bedre.
Svar
Han er ikke stallfyll. Vi har bare mange andre i hans posisjon. Og nå er utenlandskvota full…

Lange, Brajanac, Rijks, Ambina, Obasi, Promise, Thsiembe, Pallas, Sørensen. Det er 9 spillere det. Så skal noen flere inn, så må noen også ut.

Jeg mener Brajanac er nest best av de 2 spissene vi har. Jeg tror ikke vi finner en norsk spiss som er god nok og også billig nok. Vi kan sikkert finne et talent, men vi må ha noen som kan bidra i 2025. Så Brajanac, eller Rijks for den saks skyld, hjelper ikke så på utenlandskvota.

Da gjenstår bare Lange, for jeg tviler på at vi vil selge noen av de vi akkurat har kjøpt. Og vi vil nok heller ikke kvitte oss med Ambina eller Obasi uten godt betalt. Det skjer tidligst til sommeren.

Vi skal ha inn flere spillere. Lange ut er det som påvirker oss minst rett og slett. Vi har Bjørdal, Strand, Riisnæs, Hagen, Sjøvold og Pajic som alle sannsynligvis kan spille der.

Så det er ikke sånn at jeg mener at Lange ikke er god nok. Det er han. Han er bare ikke såpass mye bedre de norske alternativene at han er selvskreven i laget. Og sånn sett så er han litt stallfyll.

Det er en litt annen problemstilling rett og slett. Da blir det en avveining om Lange på midtbanen og en norsk f eks høyreback er beste kombinasjonen for oss. Eller om Riisnæs på midtbanen og en bedre enn det norske alternativet utenlandsk høyreback er bedre.

Bare enkel matte. Ambina og Obasi vil vi nok beholde. 4 nye utenlandske inn. Vi finner ikke 1-2 norske spisser å bytte ut spissene våre med. Og da gjenstår bare Lange. Som vi ikke engang trenger å erstatte fordi vi har mange i hans posisjon.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Mannenigata, NilsDN, Oldtimer, 29 Gjest(er)