Avstemning Jeg tror at
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
vi vinner med mer enn ett mål
20.69%
18 20.69%
Jukle starter
13.79%
12 13.79%
Kamara starter
1.15%
1 1.15%
Strand starter
9.20%
8 9.20%
Borch starter
12.64%
11 12.64%
Lange starter
14.94%
13 14.94%
Brajanac starter minst en omgang
4.60%
4 4.60%
Rijks skårer
14.94%
13 14.94%
det blir kastet fiskekaker på banen
4.60%
4 4.60%
Thorvaldsen starter minst en omgang
3.45%
3 3.45%
Totalt 87 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19
#41
Merkelig inngang til denne kampen med det intervjuet av Bakke og Myhre. Bakke sa jo rett ut at vi skulle legge oss bakpå og kontre.
Man kan vel si at vi fulgte kampplanen , og at det overhodet ikke funka.

Svar
#42
Dette er virkelig pinlig. Vi har ikke klart å kvalifisere oss til Europa og er langt unna å gjøre det. Kan vi ikke vente med å fokusere på VAR til vi faktisk kvalifiserer oss til Europa, eller i det minste er i Eliteserien?

En annen ting. Hvis vi skal protestere mot VAR - kan vi ikke gjøre det på en måte som ikke er så ekstremt blodharry? Det å kopiere Kjernen (som faktisk er i Eliteserien og er en gjeng med Harrytasser), gjør oss bare til en blek wannabe kopi av noe ekstremt Harry...
Svar
#43
Laget er på stedet hvil siden 2023? Ingen utvikling? Dette er pinlig? Sa Bakke/Myhre virkelig at planen var å KUN ligge bakpå? Eller sa de at vi måtte tåle å ligge lavt i perioder og veksle mellom å ligge lavt og presse høyt? Fungerte ikke kampplanen? Så vi vant 3-1 på pur faen, da?
Herlig å få redusert gleden over en seier ved å lese litt surmaga oppgulp på dette forumet.
Svar
#44
De første 20 min var vi vel såvidt over midtbanen noen få ganger og Jarls sammenstøt med keeper i 16-meteren i første minuttet var det nærmeste vi var målet.
Utrolig svak åpning av kampen.
Skulle ikke være noen grunn til å legge seg SÅ lavt på hjemmebane når Enga i hvert fall på papiret er et bedre lag enn Ranheim.

Savner litt mere guts fra start. Sånn som det faktisk var f.eks i andre serierunde borte mot Raufoss. Ha litt mer tro på egne ferdigheter og ikke bare dyrke defensive fibre.

Men mye takket være en tvilsom annulering, så endte det heldigvis godt i dag. En ganske bra 2. omgang.
Svar
#45
(07-29-2024, 11:01 PM)hmchrist Skreiv: Laget er på stedet hvil siden 2023? Ingen utvikling? Dette er pinlig? Sa Bakke/Myhre virkelig at planen var å KUN ligge bakpå? Eller sa de at vi måtte tåle å ligge lavt i perioder og veksle mellom å ligge lavt og presse høyt? Fungerte ikke kampplanen? Så vi vant 3-1 på pur faen, da? 
Herlig å få redusert gleden over en seier ved å lese litt surmaga oppgulp på dette forumet.

Så fordi vi hanglet oss igjennom nok en kamp, og vant mot the mighty Ranheim hjemme, så er alt bra? 

Glad for tre poeng, og viktig egenskap å plukke de på dårlig dag, men synes fortsatt det er liten grunn til begeistring, som sagt. Vi virker ganske planløse, og ligger tidvis veldig tungt hjemme mot en middelmådighet på nivå 2. Fint for deg om du bare ser glede i det, men sikter for egen del høyere enn et ok OBOS-nivå, og ser derfor heller ingen fremgang fra eks. tiden under Fagermo, ikke engang hans siste sesong.

Over til noe som var bra, og det knallbra, Østblokka! For et kok gjennom hele matchen, til og med i første 45 når ingen på banen gadd.
Svar
#46
(07-29-2024, 09:51 PM)Jocke Skreiv: Vanskelig å la seg begeistre av denne utgaven av Vålerenga,  tabelltopp til tross. .

I første omgang så hadde vi vel ingen sjanser eller avslutninger, sett bort fra hodestøtet til Jarl som ga oss målet. Trodde vi skulle gire om etter målet, men føler at vi har en tilnærming til de fleste kamper som handler om at vi skal gjøre akkurat nok for å vinne, og ta minst mulig risiko.

Dette laget er per dato ikke en cm lenger I utvikling enn det vi rykket ned med i fjor

Nja. Dette laget er jo det beste laget i OBOS, og det er litt andre kvaliteter vi må gå etter for å vinne en serie sammenliket med å bli nummer 7. i Eliteserien har vi hatt en bra 11’er, men nå må vi ha en tropp som gjør at vi vinner på dårlige dager. Nå har vi 18-19 spillere som alle kan spille uten at vi går ned i kvalitet.

Så er spørsmålet hvor mye av det laget som tar oss ut av OBOS som også kan bli med videre.

Jeg synes ikke vi bruker OBOS-året vårt så fornuftig som vi kunne brukt det. Vi burde helt klart ha gått for flere (afrikanske) talenter som kunne akklimatisert seg i Norge i OBOS i år og tatt Eliteserien med storm neste år. 

Jeg er vel 98% sikker på at vi rykker opp nå. Men hvor mange av de spillerne vi har kjøpt i år som også er klare for Eliteserien neste år er jeg usikker på. Tror vi er nødt til å oppgradere ganske mange for å hevde oss der. 

Men jeg synes ikke det er vanskelig å la seg begeistre da. Vi vinner jo så og si hver gang etter en dårlig start. Samtidig så vet vi jo at det ikke holder neste år. Det viktigste i år er tross alt å rykke opp. Det ser det ut som vi klarer. Men vi trenger kanskje 5 spillere som skal inn i en start-11’er foran neste sesong. Mange av dem er sannsynligvis utenlandske og det er nå vi bør hente dem. Mer vanskelig til vinteren når de fleste seriene er i full gang.
Svar
#47
Vi var visst elendige ifølge mange her. Da lurer jeg på hvor dårlige Ranheim var?
Styrken deres er å trille ball, og det visste vi. Noe vi lot dem til tider gjøre for lenge i første omgang. Men hvor mange sjanser skapte dem? Jeg teller én halvsjanse utenom den annulerte scoringen. Brajanac hadde en svær sjanse også så kan vel påstå at lagene var like gode/dårlige i første omgang.

Ranheim liker å stå høyt og ha ballbesittelse, men er sårbare bakover. Det utnyttet vi til de grader i andreomgang, noe som gjorde at Ranheim ble tvunget til å justere utover kampen.
Spesielt El-Abdelloui, Bjørdal og Riisnæs utnyttet dette, og viste imponerende kontringsspill direkte og hurtig i lengderetning.

Hadde ikke trodd at vi skulle bli BEDRE i kontringspillet etter å ha vraket (mistet?) vår raskeste spiller. Men der tok jeg feil, hvem er Håkans?
I dag vant vi en taktisk seier mot et godt lag, og det roser jeg Bakke og Myhre for. Som til og med hintet om kampplanen på forhånd!

De som forventer at vi skal overkjøre alle motstanderne i OBOS-ligaen må enten være historieløse eller dumme. Det at vi kan spille på flere strenger, spille god offensiv OG DEFENSIV fotball utifra kampbilde - er noe som kommer til å gagne laget på sikt.
Svar
#48
(07-30-2024, 12:22 AM)JohnnyJ Skreiv: I dag vant vi en taktisk seier mot et godt lag, og det roser jeg Bakke og Myhre for. Som til og med hintet om kampplanen på forhånd!

 Myhre slakta vår innsats i første omgang, så det var definitivt ikke gameplan du så utpå der.
Svar
#49
Men det er naivt å tro at våre spillere skal styre kampen i 90 minutter når Ranheim har de sentrale spillerne de har. Skjelbred går inn i alle 11’ere i hele Norge når han har dagen. Dette var mest trolig den eneste kampen i hele år han virkelig var motivert for. Class is permanent.

Spillere som skjelbred avkler spillere med mindre uforutsigbarhet relativt enkelt ref Borc og Bjørdal. De to mistet vel ballen ved hver eneste touch de gjorde flrste 15 minuttene? Bjørdal er en god spiller han, men jeg tror dessverre han ikke er god nok til å være den spilleren han ble hentet for å være. Han har masse ferdigheter og blir vel ansett for å være vår største stjerne og har samme status hos oss som Eikrem har i Molde. Som Berg har i B/G. Som Heltne Nilsen hadde i Brann. Tripic i Viking. Ser dere hvor jeg vil? De andre spillerne jeg nevnte har en ekstremkompetanse. Felles for alle de lagene med spillere med ekstremkompetanse er at de er i toppen. Hva er Bjørdal sin spisskompetanse? Lange har spisskompetanse, det så man etter 10 sekunder. Med tiden kan det bli veldig bra om Lange, Riisnæs, Kiil-Olsen, Thorvaldsen og El-Abdelloui blir i klubben over tid. Alle disse spillerne har en form for ekstremkompetanse, men dersom vi bygger lag rundt Bjørdal, Strand, Juklerød og Borchgrevink må vi leve med at vi ikke kan styre alle kamper uavhengig om motstanderen heter Molde eller Ranheim. (At Strand ofte vinner ballen er fordi han mister den, vinner den tilbake, mister den, vinner den tilbake før han sparker den til innkast eller mister den på nytt.)

Arrester meg gjerne om jeg tar feil, men kan noen fortelle meg en kamp mot et topp4-lag der Bjørdal eller Strand virkelig har vært bra? De legger ned mange meter, det gjør de, men dersom vi skal tilbake mot toppen holder det ikke å kunne løpe, spille en støttepasninger og rykke forbi en mann av og til. Også kan man selvsagt beholde spillerne o troppen, men å bruke begge to samtidig og la de to diktere ender mest trolig med nedre halvdel. Men for å være helt ærlig vil jeg tro at Myhre og Bakke er klar over dette ellers ville det ikke vært forsvarlig å hente både Lange og Ambina i dette vinduet, med mindre de frykter at Riisnæs er på vei bort.Jeg tror de fleste her inne tenker at Bjørdal og Strand hadde startet kamper uavhengig om de spiller for VIF, Molde eller Brann, men jeg er ikke så sikker.. Vil bare legge at Bjørdal er langt jedre enn Strand og at jeg mener at Bjørdal er god.
Svar
#50
(07-30-2024, 12:31 AM)Flemmern Skreiv:
(07-30-2024, 12:22 AM)JohnnyJ Skreiv: I dag vant vi en taktisk seier mot et godt lag, og det roser jeg Bakke og Myhre for. Som til og med hintet om kampplanen på forhånd!

 Myhre slakta vår innsats i første omgang, så det var definitivt ikke gameplan du så utpå der.

Nei, vi ikke lyktes i første omgang. Men som Myhre korrekt påpekte i pausen så var skylda at det var for mange balltap og for lav intensivitet i første pressledd. Svak prestasjon av laget.

Gikk ut med tilsvarende taktikk i andreomgang ved å veksle ofte mellom å ligge lavt og høyt. Det fungerte!
Ergo kan man vel konkludere med at kampplanen var riktig?
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)