Avstemning Stem på alt du tror/mener
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi ofrer oss og taper mot Mjøndalen
0%
0 0%
Vi slår Mjøndalen uansett
21.67%
13 21.67%
Sjøeng spares til cupen
1.67%
1 1.67%
Olsen og eller Jarl hviles fra start
8.33%
5 8.33%
Jones og eller Bjørdal hviles fra start
18.33%
11 18.33%
Idumba, Obasi, Hammer og eller Kamara starter
5.00%
3 5.00%
Det blir storming av banen og feiring av opprykk
13.33%
8 13.33%
Rijks skårer to mål eller mer
13.33%
8 13.33%
Strand er med i troppen
10.00%
6 10.00%
Jeg håper Fagermo vinner i sin første kamp som LSK trener (cup kvartfinale mot Molde)
8.33%
5 8.33%
Totalt 60 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mjøndalen vår tids Steaua Bucuresti? En kamptråd i tippeform Ons kl 19
#1
Vi ofret ikke denne kampen. Det var Vålerenga som ble ofret, sa Kjetil Rekdal etter ydmykelsen mot Steaua Bucuresti

2005 var ikke det aller verste fotballåret jeg kan komme på sett med Vålerengaøyne som for så vidt er de enste øynene jeg har. Men 16.09 var vel ikke årets beste dag. Vi hadde kvalifisert oss for Europa, men som alltid er det trøbbel med kamper mot Fredrikstad og tette kampprogram. 

— Vi hadde slått dette laget - både her i Oslo og sammenlagt - om vi hadde fått stille med vårt beste lag. Selvfølgelig er det surt at vi ikke fikk lov til det. Dette er pinlig for norsk fotball, og mest for oss, for det er vårt navn resultatet blir hengende på, sa Vålerenga-treneren.

Om vi hadde ofret denne kampen til fordel for Tippeligaen, så hadde vi stilt med 11 juniorer. Eller 11 damespillere, sa sjefen.

Hadde vi spilt med 11 damespiller i år så ville vi vel knust alt for damene våre er det mest uovervinnelige som finnes om dagen, men er det noen som har tett kampprogram så er det dem. 

Oslo-klubben hadde lite å by på, og Tore André Flo viste at veien fra skade til storspill kan bli lang.

— Europa er rævva, sang Klanen.

Mens Rekdal benektet at han skal sende rekruttlaget til Romania til den meningsløse returkampen om 13 dager.

NFF uttalte at de ble matt av Rekdal og Kjell Grønningen mente vi var for sutrete. 
Bent Skammelsrud synes prioriteringen var rar
Nils Arne Eggen hadde ingen sympati og mente vi heller burde hvile spillerne våre mot Fredrikstad 
Vidar Davidsen og Lars Tjærnås hadde mer forståelse for Rekas klager, men syntes det kunne vært håndtert bedre. 

Nå er det igjen tett kampprogram og en viktig kamp mot Fredrikstad og Europa i det fjerne, men aller først kommer de brune til Valle. Er Mjøndalen vår tids Steaua Bucuresti et lag som nyter godt av å møte vårt nødlandslag fordi alle må spares til kampen mot FFK? 

Ser vi på Obos så regner vel de aller aller fleste det som bankers at opprykket er sikra. Om vi så skulle tape våre fem siste så er det kun Bryne Moss og Egersund som kan passere oss. 
Moss må da ha full pott for å få ett poeng mer enn vi har nå, det virker ikke særlig sannsynlig. 
Egersund har seks kamper igjen og møter blant annet xxx og Bryne. Om de vinner fem og får en uavgjort så har de ett poeng mer enn oss nå. 
Vinner vi mot Mjøndalen kan Egersund kun komme a poeng med oss. Da har de 37 mål dårligere målforskjell å jobbe med framover samtidig som de må vinne alt og de ikke ta poeng. 
Det betyr at med seier i morgen så er vi i praksis sikret opprykk selv om Egersund skulle slå Lyn (kampen går samtidig). 

Det er fint å sikre opprykk, men de fleste vil være enige i at kampen på søndag er litt viktigere. 

Mjøndalen er ett av tre lag som har slått oss denne sesongen og jeg skal ikke rippe mer opp i kampen mot dem som for de fleste er enige om at var årets absolutte bunnpunkt. Det hadde vel vært deilig å revansjere det. 
Men ett av de andre lagene som har slått oss xxx klarte uavgjort mot oss i helga og har da innkassert 4 poeng. Kan vi leve med at xxx er laget som tok flest poeng fra oss i år? 
Det siste laget som har slått oss er Stabæk, de møter vi i årets tredje siste kamp. 

Hva kan man så si om Mjøndalen? De er ordentlig nede i nedrykkskampen, men slo Ålesund sist. Om Reka var mindre sutrete og sur da enn i 16.09.05 vet jeg ikke, men jeg har følelsen at vi får høre det om vi lar Mjøndalen få poeng mot oss fordi vi ikke stiller med våre antatt beste. 
Før seieren mot Ålesund hadde Mjøndalen ett poeng på fire kamper med 5-0 tapet mot Åsane som et absolutt bunnpunkt. De mangler en seier på å ha halvparten så mange poeng som oss og de har 53 mål dårligere målforskjell på 25 kamper. Det vi si drøyt to mål dårligere målforskjell enn oss per kamp. Med andre ord de pleier å tape og vi pleier å vinne. På bortebane har de 3 seire 2 uavgjort og 7 tap 12-22 
På hjemmebane har vi 9-1-2 38-12 noe som er to poeng dårligere enn Bryne. Men bryne har spilt enn hjemmekamp mer så vi kan endelig passere dem om vi vinner i morgen. 
Hvem hadde trodd det i fjor da at vi skulle være sesongens beste hjemmelag? 

Laget som startet mot xxx er stort sett det de fleste av oss forventer at skal starte mot FFK. 
Unntaket var Riisnæs som er suspendert i cupkampen, men fikk sjansen på Strand sin venstre kant siden Strand var ute med skade. 
Når er strand tilbake da og hvor mange av de vanlige 11 kan vi hvile? 

Det er vel temmelig oppgjort og vedtatt at keeperen som starter i morgen ikke starter søndag. Men er Storevik lovet å være fast cup keeper eller får vi se han i mål i morgen og at Sjøeng spares til søndag? 

Borch var ute med suspensjon mot xxx det er han også til cupen på søndag. Men i morgen tyder vel alt på at han starter? 

Tør vi å hvile en av stopperne våre da? Jarl eller Kiil Olsen, eller spiller man på det sikre og pisker dem ut begge to? 

Hvem tar vb denne gangen, blir det Hedenstad eller Jukle? 

Er Hagen klar for å starte igjen slik at Ambina Ambina får litt tid til å restituere seg? 

Kan Bjørdal eller Lange spares og hvem settes i så fall inn? 
Trekker vi Riisnæs ned på midten og kjører Kamara som ving *Edit: dette var hjerneblødning. Riisnæs er jo skada, vi får håpe han er raskt tilbake, men i morgen er han definitivt ikke med*
Blir det i så fall både Kamara og Thorvaldsen eller må Jones spille? 

På topp gir det vel svært lav odds at den flyvende hollender får starte igjen. 

Selv tror jeg det sitter langt inne å starte med Idumba eller Obasi. 
Sjøeng og Hammer er nok mulig, men jeg er tror fort trenerne våre er forsiktig med å gjøre altfor mange rokkeringer. 

Hva tror du om kampen mot Mjøndalen? 

Og håper du at Fagermo vinner i debuten sin på åråsen?
Svar
#2
Vi skal jo normalt slå Mjøndalen selvom vi sparer en fire fem spillere.
Nå har vi riktig nok vært i dårlig form de siste kampene, så vi får se.
Svar
#3
Ja, det glemte jeg i åpningsinnlegget, men formen vår er jo horribel i 2024 målestokk. 

To av de tre siste kampene har vi gått av banen uten seier. 

Er det starten på en kollaps der vi sprekker som en dong og endetiden er nær eller er det bare et lite hvileskjær før vi slår ut i full blomst og tar oss til finalen og det påfølgende trofeet? 

Og tenk dere hvor mye kok det hadde blitt da, om vi slår ffk og kåffa og går hele veien og møter vår gamle trener Fagermo på den andre siden. 

Da kunne man solgt ut Ullevål mange mange ganger. 

I motsatt fall er det nesten juleferie på søndag, opprykket slipper vi ikke unna uansett om vi selv fikser det i morgen eller om vi må vente en uke eller to og kanskje se de andre misbruke noen muligheter. 

Ser vi raskt på oddsen så gir hjemmeseier i morgen 1,2 i odds hos Norsk Tipping det tilsvarer 83 % om oddsen er fair. 
På samme måte kan vi regne ut at det er 72 % sjanse for Lyn poeng mot Egersund. Vi er jo i teorien avhengig av at vi vinner og Egersund avgir poeng for å sikre opprykket i morgen. 
Sjansen for at begge deler inntreffer blir da 60 %

Norsk Tipping har oss også som favoritt mot Fredrikstad søndag. 
Hjemmeseier gir 2,4 uavgjort 3,55 og borte 2,7 
LSK Molde har 4,3 - 4 og 1,7 i odds 

Det gir 2,55 i odds at Molde vinner NM i år 
Vi har lik odds som lillestrøm med 6,5 
Vår motstander i kvarten og våre potensielle motstandere i semien FFK og Kåffa gir begge 7,5

Det er sikkert ikke mange er her inne som ikke har sesongkort eller ordnet seg billett i morgen, men nå tar Obos grep for skape opprykksfest 

OBOS inviterer til opprykkskamp / Vålerenga (vif-fotball.no)

Klubben skriver: 
Vår generalpartner OBOS reduserer prisene på hele Intility Arena (minus VIP-seksjonene 104, 105 og 106) og tilbyr billetter til 100 kroner for voksen og 50 kroner for barn.

For barnelag er det mulig å få enda billigere billetter: 

Ta med laget på opprykksjakt / Vålerenga (vif-fotball.no) 

Som vorspiel til kampen i morgen anbefales klubbens dokumentarserie Enga skal tilbake 
Enga skal tilbake / Vålerenga (vif-fotball.no)

Og på søndag er det mulig å se hvem vi møter dersom vi går til semien (Stabæk-KFUM 1430) 
og favorittene til å møte oss i finalen (LSK-Molde 1715)
Svar
#4
Hva er det med fotballspillere?
Jeg mener at topptrente spillere burde klare to kamper i uka over en tid.
Tror ikke det hjelper å fokusere eller prate om det heller.
Sett opp de beste til enhver tid.
Svar
#5
Hvorfor kunne vi ikke ha spillt den Mjøndalen kampen i landslagspausen??
Svar
#6
(10-01-2024, 07:32 PM)Wild Touch Skreiv: Hvorfor kunne vi ikke ha spillt den Mjøndalen kampen i landslagspausen??

Mulig lagene har folk på ungdomslagene til Norge?
Jeg tenker vel også at denne kampen fint kunne vært lagt tidligere.
8-delsfinalene var ferdig 9.mai. Men det var først lenge etter ferien at det kom ut dato for denne kampen (og kampene til Stabæk, Ulf og Levanger).

Om selve kampen.
Det er vel helt klart at Borch og Riisnæs får 90 minutter siden de ikke kan spille på søndag.
Rijks starter vel også.

Tror ikke vi tør å gamble i midtforsvaret - vi får kjøre de 2 faste gutta og så evt. bytte inn AHK etter hvert.
Juklerød eller Hedenstad er litt hipp som happ, men tenker vi også bytter mellom de 2 gutta i løpet av kampen.
Svar
#7
(10-01-2024, 08:31 PM)Loffen Skreiv:
(10-01-2024, 07:32 PM)Wild Touch Skreiv: Hvorfor kunne vi ikke ha spillt den Mjøndalen kampen i landslagspausen??

Mulig lagene har folk på ungdomslagene til Norge?
Jeg tenker vel også at denne kampen fint kunne vært lagt tidligere.
8-delsfinalene var ferdig 9.mai. Men det var først lenge etter ferien at det kom ut dato for denne kampen (og kampene til Stabæk, Ulf og Levanger).

Om selve kampen.
Det er vel helt klart at Borch og Riisnæs får 90 minutter siden de ikke kan spille på søndag.
Rijks starter vel også.

Tror ikke vi tør å gamble i midtforsvaret - vi får kjøre de 2 faste gutta og så evt. bytte inn AHK etter hvert.
Juklerød eller Hedenstad er litt hipp som happ, men tenker vi også bytter mellom de 2 gutta i løpet av kampen.
Riisnæs er dessverre skada. Jeg blingsa i åpningsinnlegget. 

Han ble jo båret av banen sist, vi får håpe det ikke er noe alvorlig, men sjansen for at han er klar i morgen tror jeg er svært liten.

Kun hundre billetter igjen på blokka nå, folk med bilett som ikke kommer oppfordres til å videresende den i Vålerenga-appen 

Vi har vunnet de fem siste hjemmekampene mot Mjøndalen, de er i sterk nedrykksfare så det kan bli lenge til neste oppgjør. 

Kokkos sjappa åpner 1622 

Totalt er det solgt 7700 (per klokka 2200 i går kveld) hele 213 av dem til bortefeltet
Svar
#8
Spennende med Hammer Kjelsen og Thorvaldsen fra start. Håper de gjør det bra.
Svar
#9
Vi tør å rullere, ja.. Angrep er det beste forsvar.
Svar
#10
Redd Hammer Kjelsen og Hagen blir for lette mot fysiske bruntrøyer.
Håper selvfølgelig jeg tar feil.

Thorvaldsen er en rask og underholdene type. Spennende.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 12 Gjest(er)