Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(12-02-2024, 12:37 PM)NilsDN Skreiv:
(12-01-2024, 07:52 PM)blaarizla Skreiv: Sitter og ser Brann - Viking. Om vi skal konkurrere med disse neste sesong, tror jeg vi må oppgradere en del posisjoner.

Ja, det tror jeg også.

Nå har vi lekt utviklingsklubb noen år, den strategien brukte bare 3 sesonger på å ta oss fra medalje og til OBOS. 5 år er lenge å gå å huske på hvor god man må være for å sloss i toppen av serien, men vi må nok bare bite i det sure eplet og innse at vi må få litt bakkekontakt igjen. Skal vi prioritere å legge forholdene til rette for unge spillere kunne vi like gjerne bare blitt i OBOS. Da er vi en utviklingsklubb.

Vi vet hvor lista ligger, om ikke nødvendigivs alle supporterne, så i hvert fall trenere og sportssjef. Det laget som kommer opp er pr i dag sannsynligvis svakere enn det som rykket ned. Supportere som tror vi bare skal opp i toppen med det laget vi har, lurer seg selv.  Det er som å tro på julenissen. Viking, Molde, Brann, RBK og Glimt kan vi bare glemme neste år. Sannsynligvis får vi også noen lag fra gruppa FFK, Godset, Tromsø og Sarpsborg over oss også. Den troppen, som den er i dag, tror jeg skal være veldig fornøyd om de klarer en 10.plass. Veldig fornøyd.

Nå er ikke nødvendigvis vi uenige Blaarizla. Jeg siterer deg bare fordi jeg er enig i observasjonen din. Men til de som går rundt å tror at 2023 bare var en glipp, de bør tro om igjen. Det må gjøres en del valg som kanskje fører til kjipe valg for enkelte spillere. Det må vi tåle for å utvikle oss videre som klubb, det er faktisk helt nødvendig.
Vi er nødt til å ha to tanker samtidig. Vi må utvikle spillere, samtidig som vi må ha et mål om å kjempe i toppen. Det ene bør ikke utelukke det andre. Se på RBK i år. Tenåringene deres har til sammen hatt mer spilletid enn våre tenåringer i OBOS. Utfordringen ligger i å satse på de riktige spillerne også må være litt tålmodige og innse at de og vil gjøre feil.
Så minner jeg om at ES kanskje beste spiller i år gikk gratis til Brann. Jeg tror vi har en FHM i Risnæs, og han må få spille som indreløper som er favorittplassen hans. Så må vi ha lage en god plan for Thorvaldsen og AHK så de og opplever rikelig med spilletid. Førstnevnte var jo en del skadet i år, så håper på en skadefri preseason, Kanskje AHK kan ta til takke med en backplass? Er vanskelig å slå gjennom som midtstopper når man er ung. Satses de ikke på vil andre klubber gjøre det og høste fruktene av vårt arbeid. Minner om at AHK kun har ett år igjen også. 

Jeg har troa på en topp5-7 neste år. Vi har allerede mange gode spillere, men det må krydres med par nye spillere som er veldige gode og helst på venstre siden bakover på banen og par andre talenter ellers, kanskje en på spiss. Så må slutte å bytte en tredel av laget ved hver vindu. De fleste som spiller for Brann i år har spilt sammen i mange år. Relasjon er viktig i fotball og da må vi ha en stabil gruppe.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av Blue 1978 - 12-02-2024, 02:41 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 35 Gjest(er)