(12-08-2024, 04:51 PM)JackBlack Skreiv:(12-08-2024, 12:37 PM)Flemmern Skreiv:(12-07-2024, 02:13 PM)NilsDN Skreiv:(12-07-2024, 01:09 PM)Loffen Skreiv:(12-07-2024, 12:27 PM)NilsDN Skreiv: Hvis vi må selge før vi kjøper så er det på tide å vekke Trøim. 50 mill for Jones er vel uansett helt greit. Han er her på lånt tid uansett og 50+ virker vel som en helt grei pris.
Synes klubben uttaler dette om å selge først hver sesong.
Kan være det er strategi, som at klubben alltid sier "ingen kommentar" når det blir spurt om spesifikke rykter..
Jones er selvsagt i klubben på lånt tid, men dersom han får en knallsterk vårsesong så blir han desto dyrere....
Eller han brekker beinet og vi får ingen ting. 50 + en ovegangsklausul kan fort bety 75-80 for han til sammen. Det er lite trolig han blir verdt så utrolig mye mer. Og hvis det betyr 3-4 gode inn så tror jeg vi kommer bedre ut av det totalt sett.
Hvis vi ser historisk på det, når var det sist vi re-investerte en solgt spiller i en eller flere gode spillere?
Vi har solgt for mangfoldige millioner over mange år, men hvor mye av dette har vi investert i nye spillere?
Å selge Jones er ikke ensbetydende penger på bok, da mesteparten går til drift (og investor?).
I denne klubben er ikke logistikk av spillere et eget budsjett dessverre. Hadde det vært det, ville vi aldri rykka ned forrige sesong.
Det er galskap å selge Jones nå, rett og slett.
Hvorfor gjenta ting som beviselig ikke er sant?
Trøim har enda tilgode å ta ut ei krone.
Hvorfor tror du jeg satte et spørsmålstegn ved investor? "Alle" vet at Trøim ikke tar ut gevinst av dette. Men det er garantert store deler av salgssummene vi mottar som dyttes over på andre poster. Ledelsen i klubben styrer dette, og du skal ikke se bort ifra at Trøim har en finger med i hvor pengene investeres. Han er jo ingen idiot som bare dytter inn penger i klubben. Han som alle andre ønsker en sunn klubbdrift, og derfor forsvinner mye av salgsoverskuddet til å dekke minus på andre områder.
Jeg har, som enkelte andre også har nevnt, et ønske om at klubben avventer salg av spillere til vi MÅ selge. Sportslig suksess genererer mer penger enn salg av spillere, det burde alle skjønne.
Det var grunnen til at jeg nevnte investor, ikke verre enn det.