Igår, 12:58 PM
(Igår, 10:26 AM)mestah Skreiv: Helt uenig i at Sjøvold ikke er 1.lags materiale enda. Syntes han ser veldig bra ut i de få kampene han har fått. Og skal vi beholde han, så må han også få noen muligheter. Og det blir ikke mange innhopp dersom det er 6 spillere foran i køen.
Poenget er også at jeg syntes troppen vår er ubalansert. Det er veldig god dekning på de plassene, også er det veldig dårlig dekning på andre plasser. Den balansen må bli bedre.
Jeg håper vi først og fremst prioriterer å vinne kamper. Så gir vi unggutta spilletid i den grad det er mulig. Som jeg også sier så kommer Sjøeng til å få spilletid, og han er fortsatt bare 18 da. Blir 19 i mai. Det er vel en spiller som bør ha sin gjennombruddssesong i 2026. Med 1.lags materiale så mener jeg spillere som er gode nok til å starte kamper over tid. Han er god nok til å få spilletid. Men som innbytter og noen sporadiske starter kanskje.
Jeg er også enig i at vi er veldig godt dekket på midtbanen i forhold til forsvar og angrep. Men løsningen må jo være å skaffe seg bedre bredde i de andre lagdelene, ikke å svekke midtbanen.
Venstreback og stopper er nødvedig å få inn. I dag har vi 6 forsvarsspillere og vi bør ha 8 i troppen. Dette er forholdsvis enkelt, det handler om ekstra spillere. Angrepet mener jeg er det som er mest i ubalanse. Her tror jeg en omrokkering er nødvendig.
Av de vi har nå så mener jeg Sjøeng, Hedenstad, Jarl, Kiil Olsen, Jukle, Ambina, Hagen, Bjørdal, Strand, Lange, Riisnæs, Jones, Rijks og Brajanac alle er gode nok til å spille fast på Eliteserienivå. Borch, Sjøvold, Obasi, Thorvaldsen og Hammer Kjelsen er utfordrere. Men vi trenger 3-4 spillere til inn som tilhører den første kategorien. Spillere som Apold Aasen og Usman er det for tidlig å kreve noe fra. Dicko Eng og Bully forventer jeg ingenting fra. Og om vi flytter opp noen andre også, så er det også læregutter. Ofkir og Bitri tviler jeg på at vi ser igjen.