Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(02-05-2025, 09:12 AM)Oldtimer Skreiv: Måtte vært mye bedre å kvitta oss med Storevik, og beholdt Storm Kolbjørnsen.

Det kan jo være snakk om et utlån og ikke en permanent overgang.

Jeg er egentlig litt uenig. Jeg mener at Storevik er for god til å tilbringe hele karrieren på vår benk. Nå har han lojalt tatt et par pliktår på benken vår. Jeg har i hvert fall ikke fått med meg noen klaging over det. Hvis han ønsker å skifte klubb så synes jeg vi skal la han få lov til det. Han kom gratis til oss.

Det betyr igjen at vi trenger en ny reservekeeper. Hvis det ikke blir Storevik så tror jeg likevel vi trenger en bedre keeper enn Storm Kolbjørnsen er i øyeblikket. Det tenker jeg er en passende oppgave for en keeper midt i 30 årene. Eller det kan fortsette å være Storevik, hvis han heller vil bli.

Hvis vi låner ut Kolbjørnsen så vil jeg jo tro at det da blir under nasjonal utlånsordning for spillere under 22 (han blir 21 senere i år). Som igjen betyr at vi kan hente han tilbake utenfor ordinære overgangsvinduer. Det vil jo da i så fall være aktuelt hvis Sjøeng blir alvorlig skadet og vi trenger en ny reservekeeper for Storevik/ny som det da er rimelig å tro at vil bli forfremmet til midlertidig førstekeeper.

Haugesund trenger en ny keeper etter Selvik og hvis f eks Kolbjørnsen skal inn og sloss om plassen som 1.keeper i Haugesund på utlån fra oss så er jo det bra for han. Og så lenge det er snakk om et utlån så er det jo også bra.

Hvis det ikke er snakk om et utlån så kan jeg egentlig også forstå Kolbjørnsen. Keeperplassen er spesiell. Det er bare 1 keeper i hvert lag. Så lenge vi har Sjøeng så blir det tøft for Kolbjørnsen å ta den plassen. Men jeg mener jo også at keepere er i en veldig spesiell situasjon. Emilio Martinez, som blir kåret til beste keeper i verden, satt jo stort sett på benken fram til han var 27-28. Så det viser jo at det er ikke fullstendig krise for en keeper å ikke spille fast fra veldig ung alder.

(02-05-2025, 12:48 AM)Grimm Skreiv: Så vidt jeg har fått med meg så ser Promise i dag bedre enn Obasi når Obasi kom som trolig vil si at Promise ikke får særlig mange minuttene i år. De fleste hadde vel avskrevet Obasi men de trenger jo tydeligvis en del tilvenning. Så spørs det hvordan Promise håndterer overgangen.

Promise, hvis vi henter han, kan ikke signeres før til sommeren når han blir 18. Men han kan tilvenne seg noe med å være her på turistvisum. 

Tror uansett at det alltid skal legges inn et år til akklimatisering for unge afrikanske spillere. Mer etablere spiller, som Ambina, trenger ikke like lang tid. Selv om de trenger tid de også. Så henter vi Promise eller han spissen så er det nok først og fremst med tanke på 2026. 

Det er jo stort sett sånn her og andre steder. Disse unge spillerne trenger et år. Så er det unntak fra det igjen, som Baidoo i Sogndal. Men det er i hvert fall greit å planlegge ut fra at de trenger et års tid.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 02-05-2025, 09:31 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 48 Gjest(er)