Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(02-05-2025, 12:35 PM)Bohem33 Skreiv: Når det gjelder Promise så er ikke problemet med utenlandskvoten så stor. Han trenger ikke være spilleberettiget for a-laget før neste vindu. Jeg tenker mye kan skje i sommervinduet, da vet vi mer om spissene våre, og mange andre og kan vurdere hvem av de utenlandske som bør være med videre. Kanskje er alt Ambina solgt for en fantasisum eller kanskje har Sjøvold gjort plassen til sin?
Kanskje trenger han ikke være spilleberettiget denne sesongen i det hele tatt, om konkurransen om utenlandskvota er stor. Kanskje holder det at han etter å signeres i sommer kan trene med laget og spille 2. lags fotball et halvt år og så være klar for fullt fra sesongstart 2026.

Enig i det. Men vi har jo likevel et problem med utenlandskvota bare litt fram i tid.

Personlig så tror jeg ikke Ambina blir solgt og jeg er litt usikker på hvor aktuell han egentlig vil være. Våre tradisjonelle "kunder" er jo klubber som ser til Norden for litt talent. Og Ambina blir 24 i år og er litt utenfor talentalderen. Han blir jo da solgt som ferdigvare og da er nok ikke de største klubbene interessert. Dessuten tror jeg han må prestere litt over tid for å være aktuell. Han er ikke typen som er outstanding i enkeltkamper, men mer en som i så fall må følges litt over tid. Han kan så klart etablere seg på landslaget da og da blir det noe litt annet.

Men alt i alt så får vi jo velge å tro at klubben har en plan. I dag har vi 7 utenlandske. Promise blir nummer 8, spissen blir nummer 9 om vi henter han og venstrebacken blir nummer 10. Bitri eier vi fortsatt og sånn sett blir han da nummer 11. Og om vi henter inn et par etablerte så blir de i så fall nummer 12 og 13. 

Så sånn som det er så tror jeg ikke at Obasi og Ambina blir solgt midtveis i sesongen. Jeg tror ikke Pallas og Sørensen bli det heller. Så eventuelle exiter kommer fra gruppa Lange, Brajanac og Rijks. 

Jeg synes det er bra at vi fyller på med litt afrikanske talenter. Så vi kan egentlig dele utenlandskvoten i to ulike kategorier. Der den ene er talenter som er på vei opp og den andre er mer etablerte spillere som er her for å bli. Og jeg mener vi alltid gjør lurt i å ha en utenlandsplass ledig. På den måten kan vi alltid hente en spiller inn som erstatter for en skade eller et salg av en norsk spiller, uten at vi nødvendigvis må kvitte oss med en annen i samme vindu. I hvert fall tenker jeg at det er lurt ut av et vintervindu, kanskje ikke like nødvendig ut av et sommervindu. Da har vi tross alt noen måneder på oss.

Jeg vet ikke hvor gode Pallas og Sørensen er, så skal ikke felle noen dom over dem. Men jeg sitter vel med følelsen av at Lange, Brajanac og kanskje også Rijks var spillere vi hentet til OBOS fordi vi de var billige og vi kun hadde Kreutz på utenlandskvota. Nå føler jeg vel at de egentlig er litt til hinder for at vi kan hente inn enda bedre spillere.

Personlig tror jeg i hvert fall at ikke alle av gruppa Lange, Brajanac og Rijks er her ved seriestart.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 02-05-2025, 02:10 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 42 Gjest(er)