(02-05-2025, 03:48 PM)Mr.Saeterhagen Skreiv: https://www.vif-fotball.no/nyheter/styrk...utviklinga
Kan det hende noen av prøvespillerne blir testet ut med tanke på den nye satsingen VIF har på U21?
At spillerne ikke direkte tar en plass på utlendingskvota på A-laget men at de får testet seg og avklimatisert seg på denne arenaen før en eventuell overgang til A-laget?
Kjenner ikke til reglene rundt dette så ikke arrester meg om spørsmålet er helt idiotisk
Vi kan ha så mange utenlandske spillere vi vil. Vi kan bare ikke registrere flere enn 9 av dem i troppen vår. Den delen er jeg helt sikker på. Men om vi ønsker å betale ut lønn til 100 utenlandske spillere så står vi fritt til å gjøre det.
Så er jeg litt mindre sikker på dette med kamptropper mellom 1.lag og 2.lag. Men det virker jo fornuftig at vi kan registrere utenlandske spillere kun i kamptroppen til 2.laget. Så jeg regner med det er sånn.
Ellers synes jeg det er bra at vi nå revurderer talentsatsinga vår og ikke bare ukritisk går for den løsningen som gir flest stjerner i NFFs akademiklassifisering.
(02-05-2025, 03:04 PM)Bohem33 Skreiv: Vi har satt oss litt i en kattepine ved å neppe se på utenlandskvota som noe stort problem etter å ha arvet en tropp fra Fagermo hvor det var svært få på den lista.
Vi tok den enkle, og riktige spør du meg, veien ut av OBOS. Vi hadde bare Kreutz så vi kunne hente inn mange utenlandske. De var gode nok, de var billige og de fikk jobben gjort.
Nå har vi rykket opp, jobben er gjort, behovene er annerledes.
Vi må bare droppe begreper som "gjort seg fortjent til en sjanse". Vi har ikke den luksusen at vi kan forholde oss til sånne metafysiske begreper. Så lenge vi tar de valgene vi tar ut fra hva som vi tror er best for oss i framtiden og bare det så blir det best. Fotballen er sånn sett ganske kynisk begge veier. Spillere drar så fort noe bedre dukker opp. Vi må også derfor kvitte oss med spillere så fort noe bedre dukker opp. Vi kan ikke være snilleste gutten i klassen her.
Altså, jeg liker jo spillerne våre. Jeg er bare ikke så naiv at jeg tror at de ikke drar så fort noe bedre dukker opp. Jeg forventer ikke at de er lojale, jeg bare mener vi må ha samme tilnærming. I fjor var i fjor og i år er i år. Vi er en divisjon høyere opp enn for et år siden. De som gjorde den jobben har fått lønn for jobben de gjorde. Vi har de under kontrakt så vi skal så klart fortsette å lønne dem om de blir her. Men om de ønsker å gå videre så er ikke det verdens undergang for verken dem eller for oss.