Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Jeg er ikke helt enig i at behovet for høyreback er større enn venstre. Vi har 2 rene høyrebacker i Hedenstad og Borch. I tillegg har vi Kjelsen, Strand og Bjørdal som alle kan spille der.

På venstreback har vi ingen. Og vi har heller ingen venstrebente midtstoppere som kan være nødløsning. Selv om vi har Hedenstad da. Og det er jo muligens det som også er planen. Ny høyreback, vi vet ikke hvem, ny venstreback, Pallas. Hedenstad som backup på begge posisjoner. Hvis begge backer er ute samtidig så setter vi Hedenstad på venstre og finner en annen løsning på høyre.

Nigeriansk prøvespiller på venstreback signeres hvis han er bra. Går inn i U21 troppen på våren, uten å belaste utenlandskvota. Promise går nok også inn i Eliteserietroppen alt i august. Så vi skyver problemet med utenlandske spillere foran oss inn i sommervinduet. Sikkert mulig å signrere spissen vi har på prøvespill også med å dytte han inn på 2.laget nå på våren. Om han er god nok så klart.

Men det løser ikke problemet. Men om vi kan kjøre en løsning der vi henter talenter inn og lar de være med på U21 troppen minst et halvår så blir jo problemet med antall litt mindre akutt. Jeg mener likevel at de som ryker først ut er fra gruppa Lange, Brajanac, Sørensen.

Og jeg er fortsatt spent på hva vi gjør på spissplass. Jeg tror ikke vi får tak i en god norsk spiss. Selv om det jo er litt bråk rundt Sæter i RBK og det kunne kanskje vært et alternativ. Men han blir nok alt for dyr. Er vel heller ingen helt åpenbare kandidater på utenlandsproffer som vil hjem. Har ikke særlig tro på at vi får tak i Håvard Nielsen nå heller gitt. Jeg mener i hvert fall at vi bør bytte ut en av Brajanac eller Rijks med et klarere 1.valg. Men det blir sannsynligvis utenlandsk spiller det og. Så selv om spissen er bedre så har det ikke noe å si i forhold til antall utenlandske.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - Igår, 10:10 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 35 Gjest(er)