Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(02-07-2025, 10:05 PM)papajoao Skreiv:
(02-07-2025, 08:37 PM)Majorstuen Skreiv: Hvor har du fra at 3/5 bak er favorittsystemet til Bakke? Han har uttalt flere ganger at han i utgangspunktet ikke ønsker det, men at LSK lakk som en sil bakover når de spilte med 4 bak.

Ville vært horribel coaching av Bakke dersom han har brukt et år i OBOS på å trene inn en 4-backlinje for å gjøre endringer ved et opprykk.

Det er ikke så mye systemet, det er mer ideen med spillet.  Vi spilte med en linje på 3 bakerst under hele OBOS med offensiv ballbesittelse. Jeg kan se på profilen som søkes (forsvarer som spiller som CB og RB) og også av å ha spilt med Hammer Kjelsen til høyre, at han sannsynligvis vil ha 3 midtstopperen, ikke nødvendigvis å spille med 352 men et mer robust system, slik det ble presentert mot FFK. Jeg tror han har en idé, og for å gjennomføre den trenger han en viss profil av spillere. Går vi inn med samme taktikk som OBOS, med 3-1-starten i Ambina, får vi problemer. Hvis i OBOS lagene allerede spilte ved å trykke på "1" med 2 eller 3 og prøve å spille med overlegenhet på siste linje, forestill deg i ES. En avgang med Hedenstad som Inverted LB, eller Pallas som roterer med Hagen (Myhre elsker disse rotasjonene) burde være ideen for å unngå dette presset. Husker du Heggheim så spiller han til høyre for Viking i dag.

Dersom du tenker sånn er jeg for så vidt mer med, men fotballen har jo mer eller mindre blitt sånn på generelt basis i dag. Manchester City blant annet. Petter Myhre fikk jo sterk kritikk i LSK fordi han ønsket å fremstå som Manchester City.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av Majorstuen - 02-07-2025, 10:48 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Arneg, Bohem33, Caanradi, clash, Fredmidt, idle76, Ingar, 1 Usynlig(e) bruker(e), 83 Gjest(er)