02-10-2025, 11:33 AM
(02-10-2025, 10:46 AM)ehauger Skreiv:(02-10-2025, 10:07 AM)NilsDN Skreiv:Det er rart hvordan statistikk er bra når det underbygger ens argument, men det bare er statistikk om det ikke gjør det.(02-10-2025, 09:40 AM)ehauger Skreiv: Når det gjelder Borchgrevink så har jeg sett en oversikt som forklarer det papajoao sier om at han har vært en av de i Obos i fjor. Skal se om jeg kan grave det opp igjen. Å gå ut i fra at andre er ironiske er en ganske dårlig hersketeknikk.
Det kunne vært interessant. Men statistikk er da også bare statistikk. Jukle hadde flest assists i hele OBOS i 2024, men fortsatt ikke god nok til å være med videre.
Problemet til Borch er først og fremst tempoet. Han er god 1 mot 1 defensivt og slår forholdsvis presise innlegg. Men det går ikke raskt nok.
Jeg tror vel ikke Jukle ble skyfla ut fordi han ikke var god nok - men fordi vi får bedre og større salgsvare for lavere/lik lønn.
Skjønner ikke helt hva du mener. Du får jo eventuelt komme med statistikken først da? Når du kommer inn i diskusjonen og begynner å prate om hersketeknikker, så minner jeg deg vennlig om at du kritiserer meg for å være uenig i informasjon du ikke har delt
![Smile Smile](https://www.vpn.no/forum/images/smilies/smile.png)
Men hvis det er statistikk som f.eks. viser at han har høyest nivå av vellykkede taklinger eller hva det nå skal være, så viser den jo bare det. Han er på 8.plass på Sofascore sin ranking, det er kanske det du mener? Samme rangering toppes av Bo Åsulv Hegland.
Sofascore rangerer ut fra sjanser skapt, assists, scoringer, tacklinger, redninger på strek og sånne ting. Det blir rett og slett ikke helt presist, fordi den type statistikk for eksempel ikke sier noe om det var feil eller riktig valg som ble tatt i situasjonene. En presis pasning til en medspiller under press som mister ballen og som Borch så redder på streken gir jo maksimal score. Jeg sier ikke at Borch gjorde det, det er bare et eksempel på hvor misvisende den type statistikk kan være. Statistikk i fotball er ikke uvesentlig. Men det sier ikke alt.
NTB-børsen mente Bjørdal var vår beste spiller i 2024. Det er jeg enig i. Sofascore mener det var Borchgrevink. Det er jeg uenig i.
Så da får du vel bare rote fram den statistikken du har sett da?