02-11-2025, 09:11 AM
(02-10-2025, 06:41 PM)Wild Touch Skreiv:(02-10-2025, 02:03 PM)idle76 Skreiv: Selvsagt er ikke wienerbrødmafiaen det. Bare se hva NFF Østfold skriver: "Våre 3 toppklubber Fredrikstad FK, Sarpsborg08 og Moss FK (både styrer og årsmøter) er positive til en videreutvikling av VAR".
Ingen spor av kontrovers, ingen spor av uenighet, og ingen spor av ydmykhet overfor medlemsdemokratiene i klubben som faktisk rammes av VAR.
Jeg har aldri likt ideen om at toppfotballen bør bryte med NFF, men når jeg tenker på hvor mye ressurser som søles vekk på VAR, toppfotballsatsing og lønnede nolduser i kretsene rundt omkring er jeg ikke i tvil om at det hadde vært et pluss i det eneste som faktisk teller: folkehelseperspektivet.
Toppfotball er underholdning, ingenting annet. Sirkus.
Jo, det er mye annet. Det arbeidsplassen til mange. Det er også en utviklingsarena, og utstillingsvindu for mange. Underholdning er det bare for oss som liker å se på.
Jepp, men det er fortsatt bare underholdning. På lik linje med sirkus (eller film, eller teater, eller musikk). Du får det til å virke som om toppfotball uten tilskuere har en egenverdi. Det har det ikke. Det er det breddefotballen som har, spesielt den aldersbestemte fotballen. Og den verdien ligger i folkehelse, ikke i sponsorater og turer til Dubai.
Kanskje de som bare er interessert i penger får überkommersialisere seg og stå på egne bein, og så kan frivilligheten som i dag jobber mye gratis for toppfotballen få beholde innsatsen sin hos seg. Og ja, det gjelder landslaget også IMO.
At klubbledere som naboen min skal bestemme om toppfotballen skal ha VAR er tullete. Han har 20 pers, ingen av dem betalende, på sine A-lagskamper, og vi har ikke engang linjedommere. Hvis klubbene vil ha VAR kan de betale for det selv.