Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tromsø Vålerenga 31.05.25
Sjøeng får mye (fortjent) tyn her nå, men en stor del av skylda må jo gå til måten vi absolutt skal spille oss ut på. Greit at vi av og til greier det og skaper overtall, men i 99 av 100 ganger ender ballen opp hos nettopp Sjøeng som da enten må mæle ballen oppover (og vi veit hvor lite treffsikker han er på langpasninger) eller så skal han prøve å spille kortpasninger, som jo ender slik som i går.

Jeg er bare en enkel supportersjel, men jeg skjønner at hvis stopperne og backene våre er så dårlige til å slå langpasninger at en pressa keeper er et bedre alternativ - hva driver vi med på feltet egentlig? På den andre siden, når den spilleren det skal slås langt på er så dårlig som target man som det Brajanac erm så må vi kanskje spille langs bakken...

Poenget her er at det er Bakke som har skylda for måten vi spiller på, at vi ikke har grunnleggende ferdigheter nok til å henge med mot Copacabana Nordens Sao Paolo Gutan, at vi ikke henger med når middels eliteserielag skrur opp tempoet, og at vi spiller på en måte som gjør enkelspillere dårligere. Er det på tide å grave fram Bakke ut-tråden igjen?
Svar
Bakke ut er litt tidlig. Skjerp deg Bakke er helt på sin plass.

Det er som jeg sa rett før seriestart, en matchvinner i hver boks og dette hadde vært greit. Men det er en motvilje mot å gjøre jobben helt ferdig. Greit, det er kanskje ikke verdens beste arbeidsforhold når overgangsbudsjettet er minus 30 millioner. Men da må faktisk Jokke og Bakke tørre å si det. Men det trenger de ikke for det får ingen konsekvens for dem at de ikke når målene. Og da er det sikkert greit p trene et fotballag, heve 3-4 millioner i lønn når ingen stiller krav.
Svar
Kanskje det å jobbe på Vålerenga er verdens beste jobb? Du kan demonstrere inkompetanse i årevis og fortsatt få applaus og støtte! Veldig enkelt!
Svar
Det er på tide å gi Brajanac litt tid på benken. Det samme gjelder Hagen.
Jeg mener Pallas var god i begynnelsen av sesongen. Litt ufortjent har han blitt utkonkurrert av Vinicius.
Mener bestemt at det er plass til begge. Enten ved å flytte Vinicius opp på venstre midtbane eller en av dem over på motsatt back.
Sjøvold fortjener definitivt flere sjanser på midtbanen slik det ser ut nå så kan Hagen bestemme seg for som han vil spille mer fotball på øverste norske nivå framover. Det som vises nå er ikke i nærheten.

Sjøeng har en veldig stor svakhet og det er autoritet. Skal han ta steget nå må han vise mye større besluttsomhet og vise det med kroppsspråk og bruke stemmen.
Svar
Kanskje ligger det noe her?

Sitat https://www.oa.no/babylykke-for-snorre-o...35-2105053

“-Alle vet hvordan fotballen er. Det består av medgang og motgang. Hvis du unngår å grave deg ned i motgang, og ikke blir for høy på deg selv i medgang, så er det et godt utgangspunkt, sier Snorre Strand Nilsen.”
Svar
(Igår, 08:43 PM)papajoao Skreiv: Kanskje det å jobbe på Vålerenga er verdens beste jobb? Du kan demonstrere inkompetanse i årevis og fortsatt få applaus og støtte! Veldig enkelt!

Årevis? Er det Jokke du snakker om da?
Svar
Jeg kan ikke si så mye som ikke er sagt her allerede. Men med en gang jeg ser at vi starter med samme laget som ble pissa på i 40 min på ekeberg... Da skjønte jeg at dette skulle bli hardt.
Det er greit at vi har en tynn benk nå. Men noe må skje! Nekter å tro at ingen av de som satt der ikke kunne gjort en jobb. Om ikke annet kan konkurranse skjerpe spillerne.

Bekmørkt. Men 20 dager til Molde. Da er Risnæs (og Thsiembe?) tilbake. Kan fort bli en jevn kamp slik molde ser ut, men vi må finne ut av spillet snart. 2 av 3 seiere i år kommer etter røde kort. Vi er ikke bedre..
Svar
(Igår, 08:24 PM)NilsDN Skreiv: Bakke ut er litt tidlig. Skjerp deg Bakke er helt på sin plass.

Det er som jeg sa rett før seriestart, en matchvinner i hver boks og dette hadde vært greit. Men det er en motvilje mot å gjøre jobben helt ferdig. Greit, det er kanskje ikke verdens beste arbeidsforhold når overgangsbudsjettet er minus 30 millioner. Men da må faktisk Jokke og Bakke tørre å si det. Men det trenger de ikke for det får ingen konsekvens for dem at de ikke når målene. Og da er det sikkert greit p trene et fotballag, heve 3-4 millioner i lønn når ingen stiller krav.

Konsekvensene av å tape fotballkamper tror jeg de merker godt på kroppen. Det går på alt fra reaksjonen fra supportere til internt i klubben, samt at de er nok veldig bevisste på at de kommer til å miste jobben om det ikke blir bedre enn det er nå. 

Tror heller ikke det handler om "motvilje" til å gjøre jobben ferdig, men heller at det ikke er så lett å finne en ny Ilic som vi som sitter på utsiden tror. Det er veldig enkelt å si at vi trenger det, men det er en helt annen sak å finne det - om det i det hele tatt finnes. Og i hvert fall innenfor budsjett. 

Jokke har vel også vært veldig tydelig på at vi ikke har penger selv etter salget av Jones. Jeg syntes i hvert fall han har nevnt det konsekvent siden salget.

Det sagt; dette laget må heve seg mye etter den pausen som kommer nå. De spillerne som ikke har erfaring på dette nivået før, de må ta nivået nå. Også må vi slutte å gi bort mål slik KO har gjort i to kamper nå. Det er ikke godt nok på dette nivået. 

Man bør kanskje vente til slutten av sesongen, men da bør overgangsvinduet evalueres. Jokke har skrytt veldig av overgangene han gjorde i OBOS, men det ser ikke like bra ut nå. Ingen av spissene våre har foreløpig tatt nivået, Sørensen har ikke imponert, Lange er varierende, Sjåtil er benket, Tshiembe syntes jeg har sett ok ut selv om forsvaret som helhet ikke har imponert. Vinicius har vist tegn på at han kan bli meget bra, mens Pallas ikke får spilletid. 

Tiden hans i klubben sett under ett er vel heller ikke veldig imponerende? Ambina og Ilic er unntakene, selv om jeg syntes også Ambina har vært noe ustabil i år.
Svar
(1 time siden)mestah Skreiv:
(Igår, 08:43 PM)papajoao Skreiv: Kanskje det å jobbe på Vålerenga er verdens beste jobb? Du kan demonstrere inkompetanse i årevis og fortsatt få applaus og støtte! Veldig enkelt!

Årevis? Er det Jokke du snakker om da?

Problemet er vel det forholdet klubben har hatt, og kanskje har, i forhold til å nå mål. Det er vel lov å si at klubben over tid har hatt et ganske avslappet forhold til å nå de målene de har satt seg.

Som nok sannsynligvis dreier seg om at klubben ikke bruker spesielt mye tid på akkurat det her. Når klubben kommuniserer internt og eksternt at målet i år er topp 8, mens det i 2026, 2027 og 2028 er topp 5 så forventes det vel at dette også følges opp med en plan som ikke bare sier hva målet er, men hvordan det skal nås. Og at denne planen er nogen lunde realistisk.

I år skal vi gå fra OBOS til topp 8, men med en overgangsbudsjett på minus 30 milioner. OK, det kan vi kanskje nå. I hvert fall alt for tidlig å avskrive det. Året etter skal vi altså gå fra topp 8 til topp 5, nærme oss toppen. Men hva er ressursene for å få til det? Er det et nytt overgangsbudsjett på minus 30 millioner? Hvis ikke. la meg da si at vi fortsatt må selge for å kjøpe, men vi kan bruke alt vi selger for. Det innebærer da at øvrige virksomheter internt, sponsor, publikum osv har en samlet resultatforbedring på 30 millioner. Er det realistisk? Nei, kanskje ikke. Men siden alt henger sammen med alt, hvis svaret på det er nei, er det da realistisk at neste års mål nås?

Sannsynligvis ikke. Og da har vi noen mål som ikke er spesielt realistiske, noe som igjen fører til at folk i stedet lager seg sine egne mål. Og da er vi ikke en klubbstyrt klubb lenger. Jeg har fulgt med lenge og jeg kan ikke huske at vi har landet på noen realistiske mål etter en lang og grundig prosess.

Som igjen betyr at målene oppfattes som mer tilfeldige. Det igjen betyr at folk i klubben ikke føler seg så bundet av dem. Som igjen skaper problemer når folk utenfor klubben forventer mer enn de får. Og klubben er heller ikke klubbstyrt, fordi alle styrer etter egne mål. Det er det som skjer når det ikke er noen egentlig realisme i målene klubben setter. Og når det heller ikke får noen konsekvens at målene ikke innfris så er den naturlige slutningen å trekke ut av det at målet i utgangspunkt ikke var riktig. Og den naturlige konsekvensen av det igjen er at klubben ikke er godt drevet. Man tar lett på ting, å ikke nå resultatmål får ingen konsekvens.
Svar
Når vi ikke har penger til spillerkjøp etter Jones salget, og vi budsjetterer med en nettogevinst på spillerhandel på 30 milloner i året, så sier det seg selv at det er selve klubbdriften det er noe riv ruskende galt med.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Fredmidt, Peeer, Tony2, Ulf Bøtta Johansen, 10 Gjest(er)