02-18-2025, 10:25 AM
(02-18-2025, 06:40 AM)ForrestGump Skreiv:(02-17-2025, 02:47 PM)papajoao Skreiv: Vi spiller for tiden en 3151-formasjon med en invertert venstreback (Hedenstad) og en defensiv høyreback (Borch). Jeg tror ideen med å rekruttere en midtstopper som spiller på kantene er nettopp å bruke ham som høyreback, mens venstrebacken utgjør 5-linjen med offensiv besittelse, noe som gjør overgangen til forsvar lettere (som var vårt store problem da vi rykket ned).
Personlig liker jeg ikke formasjonen, jeg foretrekker en ballutgang med 3241, for å unngå et dobbeltpress på at Ambina leverer ballen med midten åpen, som vi så flere ganger i OBOS.
Med andre ord tror jeg at alle disse 3 midtstopperne vil spille sammen, men i en defensiv formasjon med 4.
Takk for dine betraktninger.
Du snakker om mønsteret offensivt. For å spille seg ut, gjennom press.
Defensivt så bruker jo haugevis av 4-3-3 varianter, å presse i 4-4-2.
Defensivt, så er 5-4-1 er raua. IMO. Da havner du på bak fot, på alle strenger. Funker ikke ellers i livet, musikk eller matte.
Det som hadde vært kult,var å høre Petter og Geir snakke om dette
Tina. Spillestil debatt, cotent.
Siem var gull, inntil Graff drepte alt som var gøy.
Ettersom vi for tiden spiller med fokus på overgangsspillet, tror jeg også det er lite sannsynlig at vi stiller opp med 5 bakerst. Det ideelle for et overgangsspill er at spillere ikke trenger å reise lange avstander for å bytte fra defensiv til offensiv modus.
Når det gjelder å spille våre tre nåværende forsvarsspillere sammen, er det også en hypotese om at Ambina er ute/solgt der Jarl ville spille som #6 slik han gjorde i KBK.
Likevel, i en ideell verden ville vi beholde Kjelsen som var veldig god som defensiv HB og som kunne og burde vært mer tålmodig, og vi ville også hentet inn en annen nordmann, helst god i lufta (jeg liker Sira Hansen fra Start).
Når det gjelder å snakke om taktikk i en podcast, foretrekker jeg likevel å la være, jeg tror jo færre våpen og ideer vi kan gi motstanderne våre, jo bedre. Det er gode ting som skjer, og jeg tror jo mindre det blir sagt om dem, jo bedre. Trenden er at vi skal presentere bedre ting enn i fjor, og det gleder jeg meg til å se.