Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(02-18-2025, 12:47 PM)Ingar Skreiv: Må ærlig si jeg ikke kjenner til Sjåtil.Hva er hans styrker og svakheter?
Er det en som forsterker oss å er tiltenkt en rolle i start-11'rn?

Det er jo vanskelig å svare helt konkret på. 

Sånn ut fra det jeg har sett så virker det som om Pallas skal være backen som bomber nedover venstrekanten. Mens høyrebacken får en mer defensiv rolle. Men hvis Sjåtil er god både offensiv og defensivt så får vi jo valgmuligheter da. 

I fjor spilte vi uten klassisk venstrekant, men flyttet opp backen. Spesielt tydelig når det var Jukle som spilte der og ikke Hedenstad. Det kunne vi gjøre fordi vi hadde først Håkans og senere Jones på høyrekanten. Som var mer en angriper ute til høyre enn en klassisk ving. Nå har vi ikke dem lenger, i stedet er det Sørensen på venstre. Det vil jo logisk bety at vi burde snu om på det og holde igjen venstrebacken, ikke høyre. Men det gjenstår jo å se. 

Så ut fra det lille jeg har sett og lest om Sjåtil så vil jeg tro at vi nå har 2 backer som kan bombe nedover langs hver sin side, men bare 1 gjør det sannsynligvis. Men det gir oss en del taktiske fordeler, fordi det blir mindre åpenbart hvordan vi kommer til å spille. Og vi kan justere underveis. 

Hvis vi nå kan forlenge med Kjelsen så er vi helt i mål med forsvaret tror jeg. Hvis ikke bør vi kanskje fylle på med enda en. Kjelsen tror jeg jo egentlig ikke at er her i 2025 da. Det som gjenstår å se er om han melder permanent overgang eller tar seg et år på utlån. Men uten Kjelsen har vi 3 stoppere, Tshiembe, Jarl og Kiil Olsen. Og 3 backer. Sjåtil, Hedenstad og Pallas. Det vil jeg si er minst 1 spiller for lite. Da vil bare 1 skade, suspensjon eller noe annet gjøre at vi ikke har alternativer, enten det er bare 2 stoppere eller 2 backer tilgjengelig. 

Men vi har ikke brukt mye penger da. Pallas kostet ca 1,5 millioner. Sjåtil koster visst 5. Promise blir sikkert ikke en veldig dyr spiller det heller. Og Tshiembe kostet vel ikke utrolig mye han heller, selv om han kostet litt. Sørensen kostet vel 2-3 millioner han også. Tror vi er på under 20 for alle 5. Så vi har fortsatt en del penger igjen fra Jones-salget. Og jada, jeg vet at vi er en selgende klubb og blablabla. Men jeg tror ikke helt på det der. Vi finner pengene hvis vi må.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 02-18-2025, 02:37 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 28 Gjest(er)