(02-18-2025, 02:52 PM)BohemFraØst Skreiv: Du glemmer vi har Borch, selvom han nå er skadet.
Borch er ute en stund. Han er vel nå sannsynligvis nede på 3.valget som høyreback bak både Sjåtil og Hedenstad. Borch er jo også dessuten bare høyreback. Han er ikke stopperalternativ.
(02-18-2025, 02:58 PM)Bohem33 Skreiv: Enig at vi bør ha en stopper om Kjelsen drar, samtidig trenger det ikke være verdens dyreste signering. Her kan en ung og lovende fungerer godt for de tre vi har virker veldig solide.
I angreps rekka er det nok folk, men noen spørsmål rundt hvem som tar nivået.
Kanskje velger man å se an til neste vindu om vi har størst behov på høyre kant, venstre kant eller spiss plassen.
Eller så kunne et halvtårs lån vært fint. Jeg har nevnt Jones noen ganger før, det kan godt hende han trenger en ferie etter å ha gått rett fra sesongslutt her til ny sesong i spania, men om han er klar tror jeg det kunne vært bra både for han, Celta og oss at han var her et halvt år og fikk kjenne på et nivå opp fra i fjor før han var tilbake hos dem rett før sesongstart og fikk sloss om minutter i La liga.
I så fall ville vi fått flere strenger å spille på om ikke Obasi, Thorvaldsen eller Sørensen tok nivået umiddelbart så kunne man jobbet med å fase dem inn mot høsten.
I 2023 spilte han 6 kamper midtspiss for andre laget vårt så det betyr at han kan brukes på alle de tre offensive plassene om det kniper.
Jeg klarer ikke helt å se hvorfor Jones skulle dra på utlån til oss. Han bruker vel tiden sin best med å venne seg til Spania og spansk fotball. Og jeg klarer ikke helt å se hvorfor vi skulle låne han heller. Han er jo på en måte erstattet av Sørensen allerede.
Jones sin sesong er jo da mer eller mindre sammenhengende fra mars 2024 til mai 2025. Han gjør seg selv en tjeneste med å ta fri fra sesongslutt til preseasonstart i Spania. Bygge opp litt overskudd og være klar fra når det gjelder.