02-27-2025, 04:52 PM
(02-27-2025, 04:35 PM)Wild Touch Skreiv: @mestah;
At de bruker ord som aksjonsdemokrati er vel ikke galt, er det det? At de går imot en gruppe supportere er etter min mening helt riktig HVIS de skjønner at det er riktig vei å gå med tanke på utvikling. Fornuft over følelser er mange ganger det beste.
"VAR skal vekk, uansett" er bannere jeg har sett på flere kamper. "Første serierunde blir ikke ferdigspilt" har blant annet blitt skrevet av en av vpn's skribenter. Får bare håpe at disse "supporterene" kommer til fornuft og ikke ødelegger for klubben med å prøve å stoppe kamper. Det eneste de klarer er å ødelegge for klubben.
Jo, det er galt fordi det de egentlig kommuniserer er at demokratiet ikke er gyldig fordi styret mente noe annet. Det handler om at man kan uenige om sak, men måten de hele tiden prater ned den demokratiske prosessen i klubbene og snakker ned supporterne, det skaper større splid mellom partene. Som profesjonell part har NFF et ekstra ansvar for dette.
Jeg er enig i at kamper ikke bør avlyses. Det tror jeg bare vil mobilisere motstand mot supporterne som vil fjerne VAR. Da skyter vi oss selv i foten. Men at det blir kamper uten Østblokka, eller hvor Østblokka er stille i deler av kamper, eller hele kamper, det vil jeg tro skjer. Helst i samarbeid med andre klubber slik at hele runder eller deler av kamper blir stille i hele landet.
Men at det har blitt skrevet en gang gjør det ikke til et motto. Det er greit å huske.