3 timer siden
(4 timer siden)Leksa Skreiv: Kan tenke meg SPZ søtsnakka Trøim trill rundt til tider. Siem blei vel ansatt av Trøim der noe av rollen var å ha litt oversikt over hva som skjedde blant ledelsen(?).
Det tror jeg og. Inntrykket jeg har av Trøim er at han gir sine ansatte tillit. Det er jo sånn vi har holdt på nå i mange, mange år. Vi har lett etter treneren som kan alt.
Men fotball er en veldig merkelig bransje. I vanlig business så kan folk som Trøim spotte talentfulle ledere i andre bedrifter gjennom å se på hva de har fått til der de er. Men i fotball så fungerer ikke det helt sånn. Det er lett å se hvem som har suksess, men det er mye mer vanskelig å se hvem som har skapt suksessen. Ble Godset seriemester i 2013 pga innsatsen til Stefan Johansen, Kamara og Diomande, var det Ronny Deila som skulle ha mesteparten av æren? Eller var det godt strategisk arbeid over tid fra SPZ?
Han i Bodø/Glimt nyter nå respekt pga den innsatsen først og fremst Kjetil Knutsen har gjort. SPZ fikk jo skryt pga den jobben Deila gjorde. Mens også vår egen Kjetil Siem skylder nok mye av sin karriere i NFF og i FIFA til hva Kjetil Rekdal fikk til.
Så helt enig. SPZ pratet nok Trøim trill rundt. Eller i hvert fall gjorde det nok til at SPZ unngikk å være på toppen av shitlista til Trøim. Helt til han kanskje fikk mistanker om at alt ikke var like bra som SPZ påsto og henta inn Siem.