(03-27-2025, 12:51 PM)Trasskuken Skreiv: Jonas sundet sier «vi har den beste kilden du kan tenke deg» på direkte spørsmål om hvor sikre de er i sin sak.
Opplever også at han pleier å ha gode kilder. Og da fikk jeg faktisk litt ro i sjelen, selv om selvfølgelig ting kan endre seg. Byr de helt latterlige mye penger så må man på et tidspunkt takke ja. Men sannsynligvis så betyr dette at han blir.
(03-27-2025, 12:09 PM)NilsDN Skreiv:(03-27-2025, 11:44 AM)mestah Skreiv: Det provoserer meg om vi skal bruke penger på lånespillere samtidig som vi slipper en av "juvelene" våre til B/G.
Vi må beholde gode norske spillere om vi skal ha ambisjoner på sikt. Nå er det nesten ikke egne talenter igjen i klubben, og alt av talenter skal bare selges ut asap. All lokal forankring er rett ut døra.. Herregud det er krise.
Altså, nå har jo Glimt bare lagt et bud da. Vi har jo ikke solgt Riisnæs (i hvert fall ikke enda).
Av 06-gutta så har Hammer Kjelsen og Kurd Rønning forsvunnet etter å ha mislyktes her. Det får vi vel si.
Sjøvold og Thorvald er her fortsatt. Jones er solgt for en rekordsum. Riisnæs er her, Apold Aasen er her. Dicko er her fortsatt, selv om det er en historie i seg selv da. Og bak der igjen er Amin Pajic og flere andre på vei opp. I tillegg har jo et par unge keepere dratt da, må få med det også.
At vi skal låne spillere er jeg vel litt sånn meh til. Men jeg regner med det er lån med kjøpsopsjon, håper det i hvert fall. Da er det vel mer greit. Da kan vi se an litt i forhold til hvor gode de reelt er. Og vi kan bruke litt tid på å overtale Trøim om det skulle trenges, så vi slipper å selge unna for å kjøpe dem.
Jo da. Litt overreaksjon fra meg, men samtidig er jeg også litt bekymret for at vi blir litt vel overtunge med utlendinger nå. Vi må beholde gode norske spillere om vi skal ta steg. Og da er det viktig at vi klarer å beholde spillere som Riisnæs og optimalt sett AKH også.
Det snakkes lite om spillere fra akademiet nå og det bekymrer meg litt. Selv om det sikkert er en bevist strategi å ikke hype unge spillere så mye som man har gjort før - som er en fornuftig strategi. Men jeg savner mer informasjon om hvem fra akademiet, bortsett fra Pajic, som vurderes som aktuelle å flytte opp og satses på.