Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(03-28-2025, 01:23 AM)MaxManus Skreiv: Vinicius Nogueira - Spennende signering dette. Kan vi ha gjort et varp her?

Det kan vi fort ha gjort. Litt research på han.

Gikk til Halmstad fra Varberg BOIS. Hadde en bra sesong i Halmstad og større klubber var interessert i han. Nevnes klubber som Hammarby, Djurgården, AIK og andre.

For en uke siden melder svenske medier at han ikke har fått fornyet arbeidstillatelse, men at Halmstad skal klage inn beslutningen.
Halmstad har glemt å oppdatere denne da han gikk fra Varberg til Halmstad. Så litt administrativt rot fra dem.
https://www.viasport.com/no/allsvenskan/...emer/16167

Men jeg kan jo forstå at han dermed også ønsker seg bort, framfor å bli og vente på en ny arbeidstilatelse som bare kanskje kommer. Overgangsvinduet er jo stengt over alt, så får han ikke, så får han verken trene eller spille kamper i Sverige.

Og dermed er norsk serie en av veldig få serier som faktisk kan hente han. Han kan ikke gå til andre svenske klubber, av samme grunn som han ikke kan bli i Halmstad. Og overgangsvinduene rundt om er stort sett stengt.

Han kommer opprinnelig fra Palmeiras, samme klubben Vitinho kom fra. Etter litt ungdomsfotball i Brasil så dukker han opp i svenske Varberg. Der blir han et år, de rykker ned og ferden går altså videre til Halmstad der han gjør det bra. Det er et kort bytte, det er bare 60 km fra Varberg til Halmstad. Han er fast i laget i både Halmstad og Varberg.

Så jeg tror dette er bra. Spesielt bra blir det hvis vi også har signert en kontrakt med spilleren selv. Sånn at om vi benytter opsjonen så er han automatisk vår. Opsjoner kan jo som kjent være litt ulike.

Uansett så får vi en spiller fra samme ungdomsavdeling som Vithino. Men i motsetning til Vitinho så er han her eldre og han har allerede vist han kan spille voksenfotball på høyesete nivå. Så trenger vel ikke noe tilvenning, det er ikke noe prosjekt det her som Obasi, Promise og så klart også Vitinho. Han kommer nok til å gå rett inn i laget tenker jeg.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 03-28-2025, 09:22 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 16 Gjest(er)