04-02-2025, 01:06 PM
(04-02-2025, 10:20 AM)Bohem33 Skreiv: Vi sendte utpå et veldig ungt lag, og det er spennende det. Men hvor er det meningen at våre nest beste skal få kamptrening?
Jeg vet ikke helt hvor viktig dette med kamptrening egentlig er.
Jada, det er så klart ikke helt uviktig, men jeg tror også at vi supportere har en tendens til å overvurdere det.
Bodø/Glimt har sitt 2.lag i nivå 5. Ingen fra deres førstelag spiller der.
Ser man på serier som Premier League og sånt så er det ikke akkurat vanlig å sende 1.lagsspillere til reserveligaen heller.
En kamp i ny og ne så klart. Men det er ikke dødsviktig at etablerte spillere spiller seriekamper på nivå 4.
Men føler at det først og fremst er et norsk fenomen det der om man på død og liv skal spille kamper, helst på et nivå man ikke mestrer. Mener at det er mer viktig for spillere i læringsfasen. Etablerte spillere skal ikke trenge det, i hvert fall ikke i like stor grad som vi har praktisert tidligere. Det er sånn mer hvis de har sittet flere uker på benken, er tilbake fra skade eller noe sånt.
Men når vi har toppet laget i PostNord tidligere så mener jeg det har mer med det å gjøre at vi trenger et resulat. Enn at det er kritisk viktig for spillerne å spille.
Vi har 5 kamper i april. Tipper vi kommer til å se litt rullering, kampene mot FFK og Sarp kommer tett, så er det cupen etter det, som sikkert også er en fin mulighet for de som ikke har fått så mange sjanser.
Neste kamp for 2.laget er borte mot Loddefjord, dit reiser nok helt sikkert ingen 1.lags spillere. Det er dagen før vi møter Sarp. Så er det kamp igjen der 21.4 hjemme mot Bjarg. Mulig vi ser noen der.