05-06-2025, 10:07 PM
Saueflokken faktisk. Vel, de sitter ikke hjemme i sofaen og håper at Bodø Glimt skal cashe inn hundretalls millioner, som deg. DET er patetisk og uekte det.
Vålerenga - Brann lørdag 3. mai 18:00
|
05-06-2025, 10:07 PM
Saueflokken faktisk. Vel, de sitter ikke hjemme i sofaen og håper at Bodø Glimt skal cashe inn hundretalls millioner, som deg. DET er patetisk og uekte det.
05-06-2025, 10:57 PM
(05-06-2025, 10:07 PM)Ettlagioslo Skreiv: Saueflokken faktisk. Vel, de sitter ikke hjemme i sofaen og håper at Bodø Glimt skal cashe inn hundretalls millioner, som deg. DET er patetisk og uekte det. Du dikter nokså fritt... For det første: Om jeg sitter i sofaen eller står på Østblokka burde ikke ha noe å si for hvor patetisk eller ekte jeg er. Jeg skal bite meg i tunga og forsøke å unngå si stort om hva jeg synes om sånne utsagn... Men, joda, det blir en og annen TV-kamp, men jeg står som regel midt i saueflokken og irriterer meg stadig vekk over hvordan Østblokka utvikler seg. På TV fremstår Østblokka stort sett bra, men også da kan man av og til få inntrykk av en frakobla gjeng som ikke får med seg hva som skjer på banen. Det er når man er en del av saueflokken at man virkelig legger merke til unotene som utvikler seg, og det er på den bakgrunn jeg uttaler meg. Litt for mange fremstår som de er litt for opptatt av seg selv og hvordan man fremstår som "supporter". Å støtte laget virker å komme i andre rekke for litt for mange... Sanger starter aldri spontant lenger. Skulle noen prøve seg overser/hører capoen dette og drar saueflokken i en annen retning. Klanen har klart å dra i gang sanger uten en "dirigent" i en mannsalder, og jeg savner spontaniteten som en gang var et av varemerkene våre. At noen i det hele tatt gidder å stå med ryggen til matta i 2 x 45 for å "dirigere" oss er for meg et mysterium. Kan ikke forstå at de er så opptatt av fotball i alle fall... Jeg er temmelig sikker på at Østblokka er intim nok og at vi står tett nok til at både capo og tromme er overflødig, men det har vi liksom aldri fått anledning til å teste ut... At Østblokka IKKE jubler for spillerne under presentasjonen (som var utgangspunktet for min rant) synes jeg er skammelig og utrolig pinlig, og det beskriver problemstillinga så altfor godt. For det andre: Jeg har aldri sagt at jeg håper på millioner til Glimt, men jeg har ved en eller annen anledning påpekt at koeffisientpoengene Glimt og Molde sanka i Europa kommer norsk fotball til gode, ved at flere lag får enklere vei til Europa. Det er et knallhardt faktum at det i seg selv er positivt, selv om det er en fattig trøst når man ser at millionene triller inn til motstanderne våre. Etter sølvet i 2004 var vi et straffespark unna å havne i CL-gruppespill i 2005. Hadde ikke RBK og Molde sanka bra med poeng årene før hadde ikke et norsk sølvlag fått muligheten en gang. Vi krona forøvrig 2005 med gull, selv om vi ikke hadde de millionene RBK hadde sanka i årene før. Å tro at vi aldri kommer til å få til noe som helst fordi andre har suksess synes jeg er passivt.
05-06-2025, 11:25 PM
Ser Inter - Barca nå, se hvor mye innsats, vilje og publikumsstøtte har å si. Trøkket blir helt fantastisk når de engasjerer seg i det som skjer på banen.
05-06-2025, 11:42 PM
Nå har jo Inters Curva Nord samme mentalitet som Østblokka. Det er jo ikke akkurat som om man ikke følger med, selv om sangene går. Av diverse grunner fikk jeg ikke med meg de 10 første minuttene, og hva som skjedde under spillerprestasjonen. Men der bør jo Capo kunne svare for seg.
05-07-2025, 09:44 AM
Mer om det å juble for spillere og generell oppladning.
På langsiden gikk anlegget for full guffe med noe pop-drit samtidig som begge kortsidene var fylt opp og begynte sin oppladning. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må skrike til sidemannen for å overdøve musikk over anlegget når syngende supportere er underholdning nok. Jeg tror også blokka får med seg at resten av stadion får ørene dukka inn av div drit. Dermed slutter de å høre etter anlegget og mister når spillerne presenteres...
05-07-2025, 01:01 PM
Men er det lov å diskutere tribunekultur da? Har tidligere sagt at trommer er for bønder og fått huden full for det så det har virket som om folk er fornøyd med tingenes tilstand.
Og å måtte kjøre musikk over anlegget for å "få opp stemnningen" eller hva faen er en ganske stor falitterklæring. Da er neste skritt når det er jubles så lite for mål at vi må spille scoringsmusikk også.
05-07-2025, 02:28 PM
Nå er jeg usikker om denne debatten skal fortsette i denne tråden, men jeg personlig faller litt i mellom nytt og gammelt her.
Jeg er selv overlevning fra både vestbredden og gaza. Etter delinga er det liten tvil om at det det har gått opp og ned stemingsmessig. Selv er jeg veldig glad i den gamle spontaniteten som "den engelske" stilen gir. Desibel toppene er høye, men det er også flere dødpunkt. Ultras stilen gir jo mye mer lyd spredd over tid, men den er avhengig av at alle er med. En del tidspunkter faller folk av (det kan være pga kamputviklinga, nye sanger osv), men det generelle nivået er veldig høyt. Jeg synes vi tidvis har vært veldig flinke til å kombinere disse stilene. Ta med oss det beste fra begge verdener, men prøve å luke ut ned negative. Går vi nå mot ren ultraskultur? Kanskje. Det vil nok føre meg og en del andre gamle grinebitere over på langsida. Om nye unge faktisk fyller på så kanskje det er like greit. Jeg synes selv balaclava og alle mann i svart blir litt pinlig i lengden, men igjen. Det viktigste her er at noen holder liv i blokka og vi faktisk er den faktoren i Norsk fotball vi skal være på tribunen. Og for ordens skyld. Tagging, hærverk og slåssing er for bønder! |
« Neste nyere | Neste eldre »
|