Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(04-22-2025, 09:38 AM)NilsDN Skreiv:
(04-22-2025, 07:36 AM)Glennsoe Skreiv: Vi trenger 2 uforutsigbare angreps spiller. 1 ving og 1 spiss..

Savnet etter Jones er større enn ventet..

Er vel ikke helt overrasket over det der. Å selge et stortalent til La Liga og erstatte han med en fra dansk nivå 3 og tro at det er samme sak er vel litt i overkant naivt. Så at vi i angrep var svakere med Sørensen enn med Jones visste vel alle. Og at Brajanac ikke kom til å score en hel masse mål på dette nivået var vel egentlig også noe vi måtte regne med. Han scorte jo knapt mot god motstand i OBOS heller. Så vi gikk ned i kvalitet samtidig som motstanden ble bedre. 

Men det er ikke bare fravær av gode spisser, vi er også veldig tynne på topp. Obasi fikk spille i 1-5 tap mot Bjarg på nivå 4 i stedet for benken mot RBK. Så den eneste angrepsspilleren på benken mot RBK var da Mees Rijks. Vi trenger i hvert fall at Thorvaldsen blir frisk fort. Frykter litt 2023 nå, der vi spiller ålreit, men sliter med å score.

Det er noen grunnleggende forskjeller fra 2023 til dagens scenario. For det første har vi et teknisk team som tydeligvis leter etter løsninger og endrer teamet, selv om det er sent. Det ville ikke forundre meg om Strand begynte å spille neste kamp, faktisk tror jeg det er positivt og sannsynlig at dette vil skje. Med vårt nye taktiske paradigme (selv om det var veldig sent og kostet poeng i Østfold) spilte vi uten tradisjonelle Wingers (fuck Guardiola) og vi begynte å ha et spill som favoriserer en mer spillbyggende tilnærming som involverer våre gode spillere mer i stedet for å lete etter 2v1 på vingene.

En annen ting som har endret seg fra 2023 og utover er at vi har bedre aktører med flere ressurser til å levere bedre resultater. Vi spiller ikke feil spillere i feil posisjoner. Og til slutt, det er minst 4 grusomme lag i mesterskapet. Derfor er jeg ikke bekymret.

Nå er likhetene: når vi spiller dårlig taper vi. Når vi spiller bra taper vi. Hvis to av våre forsvarere går til verftet, slik det skjedde i 2023, er vi i store problemer. Jones sin erstatter var ikke dårlig, men jeg tror vi nå trenger tid for Sørensen til å tilpasse seg sin nye taktiske rolle, da vi kastet bort 3 måneder med forberedelser på å gjenta OBOS sin taktikk til vi så at det ikke funker i eliten, jeg synes Strand burde ta over fordi han er veldig god på alt han gjør og er praktisk talt en andre trener på banen, 130 IQ spiller.

Om spillerne vi trenger: vi mangler mål, og mangler penger, men i hovedsak mangler utlendingsplasser, noe som fører til at vi ser etter: Norske spillere som går uten kontrakt i juli og som scorer mål. Norske midtstoppere, spiller gjerne mer enn én posisjon som DM eller FB.

Trivia: Er det noen som husker vårt siste hat-trick i ES?
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025 - av papajoao - 04-22-2025, 10:11 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 8 Gjest(er)