Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Kongsvinger, Intility, 16. mai kl. 18:00
#81
(05-17-2024, 03:20 PM)Gåbblin Skreiv: [quote pid="6010" dateline="1715931724"]
(05-17-2024, 11:46 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-17-2024, 09:42 AM)Goliat Skreiv:
(05-17-2024, 09:38 AM)Gluecoma Skreiv: -og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste
Det er her er ikke sant fordi om det gjentas ofte, spillermaterialet vi har er IKKE godt nok. Det synes på banen og tabellen akkurat som i fjor…

Hvis man sammenligner vår tropp med de andre troppene i OBOS så er det helt opplagt at spillermaterialet er godt nok til å vinne OBOS. Vi har spillere som har spilt på høye nivåer, med masse rutine og selvfølgelig er mer enn nok habile til å kjøre over OBOS lag.  Så er det selvfølgelig noen mangler, og en tynn stall, men jeg tror ikke problemet er stallen, jeg tror problemet er helt andre ting, uten at jeg helt klarer å forstå hva som skal til. 

Ta presspillet vårt igår. Ballen går til midtstopper, spiss løper i press men er 20 meter unna, ballen går til back og vår kant løper i press, men det skjer ikke samstemt. Når motstanders back får ballen er kanten 20 meter unna når presset starter. Når vi har ballen lar vi de komme seg i forsvar, før vi begynner å spille, men da finnes det ikke noe rom å spille i, og vi spiller på små marginer og ting blir selvfølgelig vanskelig. 

Vi er for enkle å møte, det går for tregt, og vi evner ikke skape vedvarende trykk. Det tror jeg handler mer om formasjon, spillestil og roller enn hvor gode eller dårlige enkeltspillere er.

Neste startoppstilling burde se drastisk annerledes ut.

[/quote]

Jeg syns det hadde vært spennende å spilt en annen formasjon, og forsøkt bruke spillerne på det de er gode på. Ta Juklerød feks, han blir tvunget til å utfordre hver gang han kommer opp, men det er ikke noe han er god på. Han bør komme rett frem på overlapp. Strand jager som faen, men han jager etter spillerene til motstander. Han må brukes på aggressiv gjennvinning høyt i banen, når vi har hele laget høyt i press. Vi kommer ofte til innlegg, og så ser det ut som innleggene ikke treffer spillere, men det er ikke der problemet ligger, problemet er at det ikke er nok spillere i boks når innleggene kommer. 

Skal man ha tempo i ballen, må man ha folk å spille på, men jeg syns linjene våre alltid ligger flate, og da blir man tvunget til å spille sidelengs. Få laget over der ballen er, og sett opp trekanter og spillmuligheter slik at vi kan true rom fremover istedenfor å slå sidelengs. 

Kanskje en trebacks formasjon hadde vært noe å teste, slik at vi har fler folk høyere i banen, og så har vi Kili som løper opp det aller meste mtp kontringer. 

Ønsker ihvertfall snart å se en annen fotball, enn den vi har bevitnet de siste 3-4 åra. Det funker ikke
Svar


Meldinger i denne tråden
RE: Vålerenga - Kongsvinger, Intility, 16. mai kl. 18:00 - av Gluecoma - 05-17-2024, 05:24 PM

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 8 Gjest(er)