Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
#18
(10-07-2024, 05:04 PM)Bohem33 Skreiv: Spiss: Braja 
Reserver: Rijks 
Kommentar: 
Jeg deler bekymringen til de som er usikre på om spissene våre har eliteserienivået inne. Men jeg synes de bør få en sjanse. Vi bør helt klart ha spisser i kikkerten, men vente med å signere noen til vi ser hvordan det har gått. 
Å hente inn et førstevalg foran Braja og Rijks tror jeg ikke er lurt før vi vet hva de har å by på. 
Men uteblir målene må vi være klare allerede i sommervinduet 

Tror ikke det er noen lur strategi. Sommervinduet er i virkeligheten et høstvindu. Med samme terminliste som i år så vil vi ha spilt 17 kamper før vinduet åpner og 21 før det stenger igjen. Det høres litt 2023 ut. Da fant vi en spiss som scoret 9 ganger på 13 eliteseriekamper i høstvinduet, noe som fortsatt ikke var nok til å holde plassen. 

Sammenlikner jeg troppen nå med troppen vi startet 2023 med så er vel forskjellen at dagens tropp er jevnere og har bedre dekning. Mens 2023-troppen hadde enkeltspillere som var bedre enn de beste vi har i dag. Og så gikk det jo ikke strålende i 2023 heller da. 

I en god VG Lupen stil skal gi terningskast til de ulike delene sånn som det ser ut akkurat i dag så får keeper en 3'er, forsvar en 3'er, midtbane en sterk 4'er og angrep en 2'er. Så gir jeg Bakke&Myhre en 4'er. Og da er jeg på 16 som er et sted mellom 10-13 på tabellen i VG Lupen-terminologi. Og det er vel også omtrent der jeg mener vi er pr i dag. Vi er rundt HamKam, Sarpsborg, Sandefjord nivå.

Jeg tror det er viktig å huske litt tilbake og lenger enn 2023. Når våre beste spillere heter Osame, Dønnum, Strandberg, Tollås Nation og liknende så har vi fortsatt ligget og vaket rundt midt på tabellen. Vi er veldig langt unna det der nå.

Samtidig så skal det ikke enormt mye til for at vi blir en god del bedre. Jeg føler at fundamentet er en del bedre nå enn det mens Fagermo fikk holde på. Men vi er likevel nødt til å få inn 3-5 ganske klare førstevalg. Ellers kan vi fort ende opp med å spille OBOS i 2026 igjen. Og vi er definitivt ikke gode nok til at vi kan bruke første halvdel av sesongen til prøving og feiling. 

Vi har en ganske klar tendens til å ta av etter noen seire og overvurdere oss selv. Neste år så spiller vi ikke kamper mot Sandnes, Levanger og Åsane. De dårligste lagene vi møter neste år er bedre enn de beste vi har møtt i år. Og de beste lagene vi møter neste år er en god del bedre enn dem igjen. Det er vi nødt til å ta inn over oss og forberede oss på det. Alt annet er å lure seg selv.
Svar


Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 10-08-2024, 09:17 AM

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: hmchrist, 13 Gjest(er)