Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
#24
(10-08-2024, 01:54 PM)Flemmern Skreiv: Jeg er vel en av de som har nevnt at Sjøeng er en klassekeeper, og står for det.
Vi må legge til grunn hans alder og sammenligne med jevnaldrende. Han har vært på yngre landslag og viser med det at han er blant de beste i Norge i sin aldersklasse. Han har masse kvalitet i spillet sitt, men mangler litt rutine. Juniorfeil gjør alle keepere, men det blir oftest færre med årene bak seg.
Sjøeng er en av de bedre keeperne i landet er min påstand, og hadde du spurt Solbakken, ville han sagt at Sjøeng var i skorpa bak de etablerte på landslaget. Det er min påstand.
Vi bør kvitte oss med Storevik som er en middelmådig keeper, og satse på å få inn en eldre kar som er fornøyd med å sitte benk, men samtidig kan være med på utviklinga av Sjøeng.
I tillegg har vi yngre krefter på keepersiden som også er bra.

Keeper er ikke noe vi skal bruke krefter på for å si det sånn.

Ellers liker jeg diskusjonen vi har i denne tråden. Fint at det er så mange som deltar og at vi alle ser dette litt forskjellig. Viser jo bare at det ikke er noen fasit i fotball heller.

Sjøeng er veldig god. 
Men ikke overraskende at han får skylden fra enkelte her når det butter litt i mot. Klaesson var jo hakkekylling nummer én i over et halvt år. Og da ble det skrevet på forumet her daglig at han var altfor dårlig for oss. DEF hadde likevel tillit til han og selvtilliten vokste, og det gjorde prestasjonene også. Da ble det plutselig veldig stille fra kritikerne som var selvutnevnte keeper-eksperter. 

Er jo ganske utrolig at enkelte her vil styrke spissplass og keeperplass da det er de posisjonene vi er desidert best dekket på. Det er klart at det hadde vært digg med Arason og Moa, men Sjøeng kan fort bli bedre enn islendingen og vi har både fettern til Moa (som er dritgod) og en annen som bærer det samme fornavnet som han. Forventningene her er skyhøye til tross for at vi pr dags dato er et OBOS-lag som har én bronsjemedalje som beste plassering de siste ti årene. Kritikerne blir nok aldri fornøyd uansett, men det hadde tjent alle om de spiste en skje med realisme. For dette er utrolig slitsomt å lese for alle oss andre.

Det virker som at det er mange andre faktorer som blir glemt når det gjelder kritikk av egne spillere. Blant annet samhandling på og utenfor banen, og garderobekultur. Jeg vil ikke ha en spiller som er hakket bedre enn én i samme posisjon, hvis det viser seg at han er en tulling. Spillergruppen virker jo å være i harmoni om dagen og det er ikke til å undervurdere. Da kommer alle til å ta store steg, noe som de også har bevist det siste halvåret. Jeg er redd for at den harmonien forsvinner hvis vi erstatter 3-4 spillere i førsteelleveren.
Svar


Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av JohnnyJ - 10-08-2024, 05:38 PM

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: Morrison, 8 Gjest(er)