Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(10-09-2024, 05:19 PM)JohnnyJ Skreiv: Kritikk av egne spillere som er nyansert er greit, og det var berettiget i våres, men snodig å fortsette å kritisere etter at laget har vært i storform.

Får ikke svart på alt her, men angående Kamara så trenger ikke han å erstattes. Vi kan bruke Jones El-Abdelloui som vikarierende spiss om Brajanac eller Rijks er ute. 4
Kamara har spilt såpass lite som spiss, og vært mest brukt som kantspiller  uansett så dermed gir det mest mening å hente en ny ving. Har veldig tro på Thorvaldsen, men han er den eneste "rene" vingen vi har nå, og jeg forventer ikke at han skal spille seg inn i førsteelleveren med det første.
 Riisnæs og Strand har vært gode men de er først og fremst indreløpere, og kan gi oss den dekningen vi trenger på midten og i nødstilfeller på kantposisjonene også. 
Har i motsetning til deg tillit til Brajanac og Lange, som du i et senere innlegg sier at ble hentet for å ta oss opp fra OBOS-ligaen. Så mye penger som ble brukt på dem, er det åpenbart at dem ikke skal byttes ut med det første. De har en fremtid i klubben og kommer bare til å bli bedre og bedre for oss. 
Forstått det sånn at du er misfornøyd med Brajanac men jeg er sikker på at han kommer til å motbevise deg. 

Du spør hvem jeg mener vi bør hente inn, mitt svar vil da bli:
Kantspiller, venstreback og midtstopper. Nå er jeg ikke sikker på at Storm Kolbjørnsen er god nok som reservekeeper så det kan være lurt å hente en keeper der som du sier, men en ung og billig istedenfor en som stjeler plassen fra Sjøeng.

Du har samme lista som meg. Stopper som skal inn for Fasika, venstreback som skal inn og en kantspiller. Jeg har i tillegg til deg en stopper til hvis vi låner ut AHK, noe jeg tror er lurt. Han trenger spillertid. Jeg vil ha en gammel og erfaren backup-keeper, mens du vil ha en ung. Det eneste vi er uenige om er spissplassen.

Kamara har spilt 700 minutter i år, så han har jo bidratt med en del. Selv om det ofte er korte innhopp da. Jeg er også helt enig med deg i at vi bare trenger to spisser, hvis begge spissene garantert holder seg skadefri. Men noen sånn garanti er det ingen som gir.

Vi er altså helt nødt til å erstatte Kamara. Han, sammen med Kurd Rønning, var vel backup på spissplassen bak Rijks i vårsesongen. Og han er også backup for Jones på høyrekanten. Og er vel et 3.valg på spissplass nå som vi også har Brajanac.

Hvis vi ikke erstatter han så har vi egentlig kun Brajanac, Rijsk og Jones på topp. Tror ikke Thorvaldsen, Obasi eller Apold-Aasen er klare for noe mer enn innhopp egentlig og kanskje noen sporadiske starter. Bully og Eng er spillere jeg ikke tror vi bør regne med. Det får heller være en positiv overraskelse. Så jeg mener det jeg mener jeg. Vi trenger en spiss og en kant. Men vi trenger ikke en Brajanac type spiss til. Vi trenger en som er mer mobil og allsidig. Og som også kan ta en slags kantrolle, sånn som Kamara kan. Badou, som nå er på lån i Kristiansund, ville vært perfekt for oss. Eller en som Wadji, som var i Haugesund.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 10-10-2024, 10:02 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Oslo1312, 51 Gjest(er)