Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
#55
(8 timer siden)Bohem33 Skreiv: Vi "vet" at Idumba og Kamara forsvinner, og at stallen fra før er tynn så om de to forsvinner og erstattes av to nye pluss to nye til så har vi de fire du nevner. Det er vel fort inkludert Ofkir som vel ingen tror at kommer tilbake. 

Så blir det jo noen andre som forsvinner og. Om vi er heldige blir det en vi gjerne ikke vil miste og to som det er helt greit. I første kategori har man Jones/Riisnæs/Bjørdal/Ambina. Jeg tror ikke mange av dem forsvinner og håper ikke noen av dem gjør det, men det pleier jo å være sånn at noen går. 

I helt greit kategorien har vi spillere som Storevik/Kjelsen/Hagen/Bully 
De må erstattes, men verden går ikke under. 

Å finne like god erstatning for de vi gjerne ikke vil miste er neppe realistisk fra dag en, å finne en like god erstatning for gruppe to er langt lettere. 

Jeg synes vi er syltynne i forsvar, vi har ingen utfordrer eller full god back up for de to stopperne per nå og backene er kanskje vårt svakeste punkt så selv om vi har tre av dem så burde kvaliteten vært høyere. 

Mange snakker om spiss, jeg er selvsagt ikke negativ til å hente inn en som er bedre enn de vi har, men da bør nok Mees fra dra videre. Han er klart andrevalg bak Braja og trenerne våre rullerer veldig lite så å ha tre stykker i samme posisjon gir liten mening for meg. Det er litt mer nyttig enn å ha tre keepere, men ikke mye. 

Ønskelisten min om Kamara og Idumba forsvinner, men alt annet er likt er: 1. ny stopper minst like god som Olsen og Jarl, 2 ny back bør være bedre enn de vi har, 3. venstre ving 4. ny forsvarsspiller helst en som både behersker ving og back 

Så avhenger det også litt om vi tenker Strand og Riisnæs som venstre vinger eller midtbane i 2025. Er begge de vinger så er midtbanen tynn, er begge de midtbanespillere så er det ikke nødvendig å erstatte feks Hagen om han forsvinner.

Tror det handler mye om dobbelt dekning. Jeg er ikke skråsikker på at Jarl og Kiil Olsen er bra nok for Eliteserien. Først og fremst fordi vi i 2025 kommer til å ha kampbilder som er ganske forskjellig fra de vi har hatt i år. Uansett er det, som du sier, ingen bredde i troppen. Når Fasika drar, som vi alle regner med vil skje, så trenger vi 1 stopper. Men vi trenger ikke 2 stoppere hvis vi ikke lar Hammer Kjelsen også dra på et utlån.

Høyreback blir derfor Hedenstad + Borch. Venstreback blir Jukle + NY. Stoppere blir, sannsynligvis, Jarl, Kiil Olsen, Hammer Kjellsen + NY.

Midtbanen har vi løpere i Bjørdal og Strand, kreative i Hagen, Riisnæs og Lange og ankere i Ambina, Hagen (igjen) og Jarl som også kan spille der. Og vi har unggutter på vei opp, som Sjøvold. Bully er vel et sted langt ute i periferien også. Bra nok og dobbelt dekning. Her trenger vi ingen ting hvis ingen drar.

Angrep er syltynt. Vi har Jones på høyrekanten, som har levert en kjempesesong i år. Backup her er Kamara i dag, som vi regner med drar. Vi har Thorvaldsen på venstrekanten, men som ikke er god nok til å starte regelmessig i OBOS i år. Og Obasi, som vi har blitt fortalt vi ikke skal forvente noe av siden han er for framtiden. Så har vi Riisnæs, som nok er nærmere en 10'er enn han er en typisk ving. Så det er mye potensial her, men veldig mye usikkerhet også.

På 270 minutter mot Eliteseriemotstand i cupen så scoret spissene våre null mål. I de 3 kampene så scoret vi bare 2 mål, begge i samme kamp. Og alle 3 kampene gikk hjemme. Jeg ser veldig mye av det samme i de kampene som i 2023. Vi klarer ikke å avgjøre jevne kamper. Jeg tror nok at om vi hadde deltatt i Eliteserien med det laget vi har nå så hadde vi rykket rett ned.

Samtidig så mener jeg det er mye potensial i laget. I 2003 så holdt vi på å rykke ned. Vi klarte kvaliken på målforskjell og vant i Valhall mot Sandefjord. Året etter var vi veldig nære å vinne serien.

Vi fylte på med rutinerte David Brocken, vi bytta keeper (to ganger), henta et par talenter i Gashi og DFH. Og fikk inn spissen etter hvert i Steffen Iversen. Og det er den forskjellen 3-4 skikkelige signeringer kan bety. Jeg tror så klart ikke vi vinner serien i 2025, men vi trenger bare å finne 3-4 riktige spillere for oss før det som er et godt OBOS-lag også kan bli et veldig godt Eliteserielag. Fotball dreier seg om å score mål og å unngå å slippe inn. En spiss og en forsvarsklippe, så er mye gjort. Nå, som i 2003, så mener jeg mye allerede er på plass. Men vi mangler bare et par soleklare 1'ere som gjør resten gode også.
Svar


Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 7 timer siden

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: hmchrist, 6 Gjest(er)