Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Til NilsDN: 

Strand er den jeg lurer desidert mest på hvor trenerne vil bruke. 
I følge transfermarkt har han startet 9 ganger som venstre ving i Obos, like mange ganger som sentral midtbanespiller og to ganger som offensiv midtbanespiller. 

Jeg tolker at å bruke han som en venstre ving er er en defensiv innrømmelse. Da bruker vi han fordi han gjør en fantastisk jobb som første forsvarer og løper sokka av seg hver gang vi taper ballen. Det gjør oss mindre sårbare mot bedre motstand og det siste får vi nok dessverre møte mer av neste år. 
Det vi taper på å ha han så høyt i banen er at han da kommer til sjanser som spillere som er bedre offensivt ville ha utnyttet bedre. 
Riisnæs har startet 10 av sine 17 kamper i Obos som venstreving. 

Om vi vil fortsette med begge dem der så har vi dobbel dekning og to veldig ulike spillere som begge har høy kvalitet. Men da er jo midtbanen langt tynnere så da må noen hentes der. Vi har snakket mye om viktigheten av å dyrke spillere i en posisjon og ikke flytte dem så mye rundt på banen, men Myhre og Bakke virker mer opptatt av hvem som spiller enn hvor de spiller. 

På den andre vingen er Jones kanskje vår største stjerne og jeg kan fint leve med at Thorvaldsen (og Obasi) er back up for han. 

Men dette kan jo også avhenge litt av hvem vi får. Niklas Castro har det jo vært noen rykter rundt. Om vi skulle klart å fått kloa i han så har vi to offensive vinger da er kanskje løsningen å gjøre midtbanen mer defensiv.

Ellers blir det spennende om Hammer starter på mandag. Om vi mener alvor med å bruke han som en reell utfordrer bør han få mye spilletid i de fire siste kampene. Jeg hadde forventet at han skulle få langt mer spilletid i år enn han har fått. Om det ikke bedrer seg er jeg usikker på hvor god jobb han kan gjøre som back up (særlig som eneste back up) og det er et spørsmål om han ikke har mer godt av et utlån enn nok en sesong der han får svært lite spilletid. 
Sist seriekamp var den første seriekampen han startet. Totalt har han fått 222 minutter fordelt på 7 kamper. I kun to seriekamper har han spilt mer enn 25 minutter.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av Bohem33 - 10-18-2024, 12:00 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 28 Gjest(er)