Igår, 02:38 PM
(Igår, 01:07 PM)NilsDN Skreiv:(Igår, 10:18 AM)ehauger Skreiv: Poenget mitt var ikke at vi skulle hente han, men om han har egenskaper som står tilbake eller er bedre enn det de spillerne vi har. Han har 10 mål i Eliteserien i år. Er det faktisk så ufattelig uvirkelig at de to vi har ikke skal kunne score ti mål (en av dem)?
Var vel ikke ufattelig å tro at Børven skulle bidra med 10 i 2023 heller? Eller Kjartansson i 2022? Eller Kjartansson i 2021?
Poenget er at det vet vi aldri på forhånd. Men en god sesong for oss betyr at vi må score 50 mål. Fra Strand, Bjørdal, Ambina, Hagen og Lange på midtbanen får du ikke så mange mål. Kanskje 10-12 seriemål, ingen der er utprega målscorere. Det er rimelig å tro at forsvarsrekka også bidrar med 6-8 mål. Så angrepsrekka må bidra med 30 mål. Mulig Jones fortsetter å score, men forrige kantspiller som klarte tosifret med scoringer hos oss i serien var Bård Finne i 2019.
(...)
50 mål?
Det er altså bare 4 lag i årets ES som er forbi 50 mål.
Rosenborg må score 3 eller mer på de 2 siste for å passere 50.
Resten er langt unna.
Brann, som leder, ligger p.t. på 53.
Fredrikstad og Kåffa har bevist at veien til øvre halvdel går ved å sperre igjen bakerst og så score på de sjansene man får.
Så er det jo akkurat her vi sleit massivt i 2023, da.
Ikke klarte vi å sperre bakover og ikke scora vi når vi burde.
Uansett så viser eliteserien 2024 oss at vi må forsterke oss bakover, og at det er det absolutt viktigste.
Så merke jeg jo at det jeg skriver nå taler mot Braj og Rijks for de har begge hatt en tendens til å trenge flere forsøk før det blir mål.