Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(Igår, 04:27 PM)NilsDN Skreiv:
(Igår, 01:23 PM)blaarizla Skreiv: Verdt å nevne at det per nå er tre lag som kan bli seriemestere.
Branns  toppscorer   Aune Heggebø  har 11 mål
Glimts toppscorer Kasper Høgh står med 10 mål
Langt Hår Rosa Sko  (Viking)  har scoret 11 mål

Det beste er selvfølgelig å ha en spiss som scorer i bøtter og spann, men å si at vi MÅ ha en spiss som putter rundt 20 mål faller vel på sin egen urimelighet?

Det vil imidlertid bety at vi er avhengig av flere mål fra vinger og midtbane. Vi bør kunne forvente en del mål fra Jones og kanskje også en del fra Riisnæs. Bak der Bjørdal, Lange og Elias.
Men jeg skjønner godt at vi ser etter en mer målfarlig midtbanespiller/indreløper.

Det kan vi jo så klart gjøre noe med, men da må vi bytte ut nøkkelspillere med mer målfarlige nøkkelspillere på f.eks. midtbanen. Og spille en helt annen type fotball. Da er det ikke mindre justeringer vi må gjøre, da må vi gjøre en total ombygging av stallen.

...

Og setter du det da på spissen (pun intended) så må resten av måla komme fra angrepsrekka. Men det er veldig sjelden kantspillere scorer tosifret i løpet av 30 kamper i et lag som spiller 433. Ingen hos oss har klart det siden Finne klarte det i 2019. Og dermed er du tilbake til at spissplassen bør levere minst 20 mål i 2025.

...

Så jeg skjønner ikke helt hva som er greia. Hvorfor skal vi på død og liv klamre oss til spillere og stå last og brast med dem? Uansett hvem der og hvor gode de er? Brajanacs målsnitt hittil i karrieren er et mål pr 263 spilte minutter. 322 minutter hvis vi tar ut den halve sesongen her. Han prøvde seg på dansk toppnivå med Randers, men ble solgt videre til oss etter bare noen måneder. Hvorfor tror folk de lot han gå etter så kort tid?

...

"Da må vi spille en helt annen type fotball"? Det høres ut som du forventer samme spillestil i år som vi hadde i høstsesongen '23, hvor alt angrepsspillet handlet om å fore Ilic med innlegg. Det vi har holdt på med i år er noe helt annet, og det er da ikke 4-3-3 som du skriver? Det er mer 3-4-3 med ball 4-4-2/4-2-4 uten ball, enkelt sagt, men veldig dynamisk og vanskelig å tallfeste. Jones fungerer dessuten som en slags Inside Forward / Second Striker og kommer mye oftere i avslutningsposisjon enn en klassisk ving.

Du har også skrevet tidligere at kampbildene i ES kommer til å bli veldig annerledes enn de har vært i år. Det tror jeg ikke nødvendigvis er tilfelle. Vi kommer fortsatt til å dominere banespillet i de fleste kampene, med unntak av kampene mot topp 6 (minus FFK). Ja, vi kommer sannsynligvis til å komme til færre sjanser i etablert spill, men vi kommer også til å få mange flere sjanser imot. Derfor mener jeg vi må prioritere å forsterke oss defensivt, det er der skoen trykker. Pluss at vi bør ha inn 1-2 målgarantister på midtbanen / vingene.

Og jeg mener ikke at vi på død og liv skal klamre oss til spillere som ikke er gode nok. Men vi har satset på Mo og Mees. Planen var hele tiden at de skulle kunne bidra i Eliteserien. Når de da hver for seg scorer 1 mål per kamp i OBOS, hva er det som tilsier at vi skal gi dem opp og la dem gå på billigsalg før de i det hele tatt har fått muligheten?
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av blaarizla - Igår, 08:03 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 31 Gjest(er)