2 timer siden
(4 timer siden)NilsDN Skreiv:(Igår, 10:16 PM)Østblokka Skreiv: Spesielt ja. Vi er godt dekket på spissplass med Brajanac og Rijks, så skjønner ikke helt den heksejakten på dem fra et par stk.
Nå har jeg gitt, i flere innlegg, argumenter på hvorfor JEG mener vi trenger en spiss. Det er så klart helt greit i at du og andre er uenig med meg i det, men foreløpig så har det ikke kommet med noen argumenter.
Jeg har argumentert ut fra spillestil, altså det vi kan se. Jeg har argumentert matematisk med at vi trenger en spiss som scorer mye mål. Fordi vi har en veldig lite målfarlig midtbane.
Jeg driver ikke med heksejakt. Jeg sier at jeg synes angrepsrekka er tynt besatt, eldstemann blir 24 og har falt gjennom på det her nivået tidligere. Resten har aldri fått prøve seg fordi de er for unge. Lærte du ingen ting av nedrykket?
Jeg syntes du har argumentert godt for deg. Jeg er ikke enig i konklusjonen din, men jeg skjønner hvorfor du tenker som du gjør. Og det må være lov å argumentere/diskutere nye spillere på et forum, uten at det skal være "heksejakt". Da blir dette i så fall et kjipt forum.
Men for å gå på ballen; jeg skjønner at du og vi alle er bekymra for at vi ikke har lært av nedrykket. Men vi kan heller ikke la den frykten styre alt vi gjør og hele overgangsstrategien vår, slik at vi kaster vekk spillere etter noen måneder. Hvis vi hele tiden skal tenke sånn så må vi bytte ut alle spillerne våre (omtrent).
Jeg tror Mo kan levere ok i Eliteserien. Og hvis klubben ikke hadde trodd at Mo kan levere i Eliteserien så hadde vi aldri hentet han.
Når vi hentet Mees var situasjonen litt annerledes, og foreløpig minner han meg litt om Udahl. Ikke som spillertype, men som i at han er veldig godt likt av fansen - men ikke egentlig helt god nok. Selv om Mees selvfølgelig kan ta nye steg til neste år.
Også er det ekstremt vanskelig å hente spisser. Det føler jeg mange ikke tar med i regnestykket sitt her. Det koster svært mye, og er aldri en garanti for at det blir bra. Hele Europa leter etter det, og få har funnet det - noe vi også ser på toppscorerlisten i Eliteserien.