Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(01-17-2024, 03:48 PM)MaxManus Skreiv: Er Glimt villig til å punge ut 50 mill for Ilic, så blir han solgt.

Det tipper jeg de er. Presterer han i Bodø/Glimt kan de få 100 for han året etter. Han er vant til norsk fotball og blir garantert en suksess så lenge han holder seg skadefri.

Så tipper de er villige til å betale 35-40 for spilleren og 10-15 for å plukke den beste spilleren til Vålerenga.
Svar
Så er spørsmålet om han vil til den enda kaldere, og forblåste bygda Bodø. Fyrer hater jo kaldt vær. Tipper han vil sørvoer fra Oslo ja!
Svar
(01-17-2024, 04:06 PM)NilsDN Skreiv:
(01-17-2024, 03:48 PM)MaxManus Skreiv: Er Glimt villig til å punge ut 50 mill for Ilic, så blir han solgt.

Det tipper jeg de er. Presterer han i Bodø/Glimt kan de få 100 for han året etter. Han er vant til norsk fotball og blir garantert en suksess så lenge han holder seg skadefri.

Så tipper de er villige til å betale 35-40 for spilleren og 10-15 for å plukke den beste spilleren til Vålerenga.

Kan ikke helt se for meg at Glimt skulle betale 50 millioner for Ilic. De har tross alt fremdeles 3 spisser de har tro på.
Svar
Kan aldri tenke meg at Glimt er interessert i Ilic. Han passer rett og slett ikke inn i deres måte å spille på. Både Glimt og Brann spiller høyoktanfotball der det kreves at spissen også tar defensivt ansvar og returløpene på alvor. Ilic er god foran goalen, men han har ikke løpskraft nok.
Svar
(01-17-2024, 05:37 PM)Churchill Skreiv: Kan aldri tenke meg at Glimt er interessert i Ilic. Han passer rett og slett ikke inn i deres måte å spille på. Både Glimt og Brann spiller høyoktanfotball der det kreves at spissen også tar defensivt ansvar og returløpene på alvor. Ilic er god foran goalen, men  han har ikke løpskraft nok.

Vel, det kom jo frem i artikkelen til TV2 fra i går at nettopp Bodø hadde forhørt seg og vist interesse.
Svar
Likevel blir jeg veldig overrasket om han går dit.
Svar
(01-17-2024, 02:52 PM)ehauger Skreiv: Jeg snakka med Joacim Jonsson om spillerlogistikk og litt annet:

https://open.spotify.com/episode/5tCijUU...eb1b724b29

Bra podcast som vanlig. Jeg synes jo JJ svarer litt tullete på enkelte ting som vanlig, men jeg hang meg mest opp i det han sa om unge spillere i toppklubber. De som vinner titler bruker i snitt 1,5 unggutt pr kamp. Som altså er langt mindre enn det vi legger oss på. Så da kan vi legge den død. Den satsingen på unggutter vi har drevet med er uforenelig med å sloss i toppen.

Ellers sier han vel mye det er vanskelig å være uenig i. Når målet er å være best i alt på alle kategorier på og utenfor banen så er det vanskelig å finne noe rød tråd i ting. 

Så alt i alt så synes jeg han bare underbygger det som har blitt sagt før. Det har vært en hjemme-alene-fest med en trener med hangup på å utvikle spillere, et lite fotballkyndig styre og et par like lite fotballkyndige ledere og investorer. 

Ellers synes jeg han svarer dårlig på det når han blir utfordret på valg som har blitt tatt. Svarene er fulle av stråmannargumentasjon. Han og andre i det sportslige blir betalt for å ta avgjørelser. Det er ingen som krever at samtlige avgjørelser som blir tatt er riktige, men at de har mer rett enn de har feil. Hvis man er redd for den type kritikk, så er det beste måten å unngå det på å vinne fotballkamper.
Svar
(01-17-2024, 06:14 PM)Churchill Skreiv: Likevel blir jeg veldig overrasket om han går dit.

Vi starter i nord, der Glimt i kjent stil lenge undersøkt mulighetene dersom de skulle trenge en erstatter for Moumbagna. Som vanlig har den sportslige ledelsen gått bredt ut i søket, men ett navn utkrystalliserer seg høyt oppe på ønskelisten: Andrej Ilic (23).
TV 2 vet at Bodø/Glimt har forhørt seg med serberens representanter, og at Ilic er en spiller som står høyt i kurs på Aspmyra. De tre målene han scoret på to kamper mot Glimt i høst gjorde lite for å kjølne interessen.

Ilic har foreløpig ikke vært tilgjengelig for intervju fra VIFs treningsleir på Tenerife onsdag, men kommenterte nylig Glimt-interessen i et intervju med serbiske Mozzart Sport.




Håvard Sakariassen i Bodø/Glimt er kjent som den minst snakkesalige sportssjefen i Eliteserien, med det klingende slagordet «på generelt grunnlag kommenterer vi ikke spillerlogistikk».
Etter noen tapte anrop ringer han riktignok opp TV 2.
– Jeg er på vei til Oslo, sier Sakariassen.
– Å? Hva skal du der?
– Jeg skal ha et møte med noen datagutter som jobber for oss.
– Er Bodø/Glimt interessert i Andrej Ilic?
– Da svarer jeg: På generelt grunnlag kommenterer vi ikke spillerlogistikk.
– Hva synes du om Ilic på generelt grunnlag?
– Jeg kommenterer ikke spillere i andre klubber.
– Hvordan skal dere erstatte Moumbagna?
– Faris er Bodø/Glimt-spiller i dag.


I samme artikkel nevnes det at Heggebø står øverst på vår ønskeliste som erstatter: 

https://www.tv2.no/sport/fotball/elitese.../16383772/

(01-17-2024, 05:37 PM)Churchill Skreiv: Kan aldri tenke meg at Glimt er interessert i Ilic. Han passer rett og slett ikke inn i deres måte å spille på. Både Glimt og Brann spiller høyoktanfotball der det kreves at spissen også tar defensivt ansvar og returløpene på alvor. Ilic er god foran goalen, men  han har ikke løpskraft nok.

At Ilic ikke har løpskraft nok er forøvrig bare sprøyt. Da kan du ikke ha sett mange av kampene hans i høst hvor han løp og jobbet som en hest for oss på topp. Både opp og ned, og var spesielt viktig i presset.
Svar
(01-17-2024, 06:49 PM)NilsDN Skreiv:
(01-17-2024, 02:52 PM)ehauger Skreiv: Jeg snakka med Joacim Jonsson om spillerlogistikk og litt annet:

https://open.spotify.com/episode/5tCijUU...eb1b724b29

Bra podcast som vanlig. Jeg synes jo JJ svarer litt tullete på enkelte ting som vanlig, men jeg hang meg mest opp i det han sa om unge spillere i toppklubber. De som vinner titler bruker i snitt 1,5 unggutt pr kamp. Som altså er langt mindre enn det vi legger oss på. Så da kan vi legge den død. Den satsingen på unggutter vi har drevet med er uforenelig med å sloss i toppen.

Ellers sier han vel mye det er vanskelig å være uenig i. Når målet er å være best i alt på alle kategorier på og utenfor banen så er det vanskelig å finne noe rød tråd i ting. 

Så alt i alt så synes jeg han bare underbygger det som har blitt sagt før. Det har vært en hjemme-alene-fest med en trener med hangup på å utvikle spillere, et lite fotballkyndig styre og et par like lite fotballkyndige ledere og investorer. 

Ellers synes jeg han svarer dårlig på det når han blir utfordret på valg som har blitt tatt. Svarene er fulle av stråmannargumentasjon. Han og andre i det sportslige blir betalt for å ta avgjørelser. Det er ingen som krever at samtlige avgjørelser som blir tatt er riktige, men at de har mer rett enn de har feil. Hvis man er redd for den type kritikk, så er det beste måten å unngå det på å vinne fotballkamper.

Bra podcast, interessant å høre JJs tanker. Savnet i denne podcasten og andre intervju følgende spørsmål:

1. I ettertid, hvor riktig var avgjørelsen om å lage TV2-serien Ære Være?
2. Hva er tre mulige grunner til grunner til at VIF ikke makt presset i hjemmekampene?

a) Feil kaptein eller kaptein som ikke bidro effektivt nok?
b) Dårlig/feil psykisk innstilling hos spillerene (btw, skal hun med ansvar for motivasjon fortsette?)
c) Annen grunn

 Vedr. pkt 2 så må det vel være noen i eksisterende støtteapparat som vet eller andre merfaringer/forskning som kan peke på hvordan spillere kan være maks motivert og mentalt på hugget ved kampstart. Og så forsøke å implementere disse prinsippene, med de rette folka?
Svar
(01-17-2024, 11:35 PM)Paulinho Skreiv:
(01-17-2024, 06:49 PM)NilsDN Skreiv:
(01-17-2024, 02:52 PM)ehauger Skreiv: Jeg snakka med Joacim Jonsson om spillerlogistikk og litt annet:

https://open.spotify.com/episode/5tCijUU...eb1b724b29

Bra podcast som vanlig. Jeg synes jo JJ svarer litt tullete på enkelte ting som vanlig, men jeg hang meg mest opp i det han sa om unge spillere i toppklubber. De som vinner titler bruker i snitt 1,5 unggutt pr kamp. Som altså er langt mindre enn det vi legger oss på. Så da kan vi legge den død. Den satsingen på unggutter vi har drevet med er uforenelig med å sloss i toppen.

Ellers sier han vel mye det er vanskelig å være uenig i. Når målet er å være best i alt på alle kategorier på og utenfor banen så er det vanskelig å finne noe rød tråd i ting. 

Så alt i alt så synes jeg han bare underbygger det som har blitt sagt før. Det har vært en hjemme-alene-fest med en trener med hangup på å utvikle spillere, et lite fotballkyndig styre og et par like lite fotballkyndige ledere og investorer. 

Ellers synes jeg han svarer dårlig på det når han blir utfordret på valg som har blitt tatt. Svarene er fulle av stråmannargumentasjon. Han og andre i det sportslige blir betalt for å ta avgjørelser. Det er ingen som krever at samtlige avgjørelser som blir tatt er riktige, men at de har mer rett enn de har feil. Hvis man er redd for den type kritikk, så er det beste måten å unngå det på å vinne fotballkamper.

Bra podcast, interessant å høre JJs tanker. Savnet i denne podcasten og andre intervju følgende spørsmål:

1. I ettertid, hvor riktig var avgjørelsen om å lage TV2-serien Ære Være?
2. Hva er tre mulige grunner til grunner til at VIF ikke makt presset i hjemmekampene?

a) Feil kaptein eller kaptein som ikke bidro effektivt nok?
b) Dårlig/feil psykisk innstilling hos spillerene (btw, skal hun med ansvar for motivasjon fortsette?)
c) Annen grunn

 Vedr. pkt 2 så må det vel være noen i eksisterende støtteapparat som vet eller andre merfaringer/forskning som kan peke på hvordan spillere kan være maks motivert og mentalt på hugget ved kampstart. Og så forsøke å implementere disse prinsippene, med de rette folka?

Jeg var inne på tanken om alle de tinga du lista opp, men det er ikke JJs bord. Vi ville ikke fått noe skikkelig svar. Han ville referert tilbake til det han startet med. Jeg tror jeg heller skal prøve å ta det opp med Geir Bakke når han er tilbake fra syden.

Han svarte jo litt implisitt på punkt to. De var nedkjørte mentalt. Han nevner flere ting som fikk de ut av fatning. Det er heller ikke hans jobb å kaste noen under bussen, noe han ville gjort om han sa at hun som var mental trener ikke hadde gjort jobben sin. Hun er uansett ute av klubben, så det har jo ikke noe å si heller.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 30 Gjest(er)