Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norgesmesterskapet 2024
Noen andre som la merke til at det var grupperinger med FFK-supportere på langsida i går? De var tydelige supportere med skjerf og jublet høyt ved mål.

Var fristet til å kommentere til de at de har satt seg på feil del av stadion, men valgte å holde kjeft for å ikke skape en "situasjon".

Er det jeg som har misforstått, eller skulle de aldri satt seg på langsiden? Det virker litt merkelig å ble adskilt av politi på utsiden av stadion, også sitter man side om side på innsiden av stadion.

Edit: Opplevde en gang et par LSK-supportere satt på langsiden en gang også. Usikker på om de fikk fortsette der hele kampen, eller om de bare ble stille(re).
Svar
(10-07-2024, 09:48 AM)Hvalkjøtt Skreiv: Målet er ikke utagbart, men det var ikke noen tabbe! Vi spiller jevnt med et godt ES lag og kunne fort tatt det med litt stang inn. Vi ser at vi får en vesentlig større utfordring neste år, men det visste vi jo strengt tatt!

Jeg er som de fleste andre også smått satt ut av kampledelsen. Vi begynte å virke slitne og mista grepet mer og mer fra rundt 70.
Spille som Hagen, Reijks eller Torvaldsen kunne alle kommet inn og gitt oss friske ben.
Et annet problem med panikkbyttene vi gjør alt for sent er at det blir veldig mange utskiftninger samtidig. Hadde vi f.eks. satt inn to tidligere og resten i EO, så tror jeg vi ville hatt bedre sjans.

Nå er det uansett bare å komme seg gjennom sesongen på en god måte. Ser gjerne mer spilletid på et par av unggutta, men også viktig å faktisk vinne kampene så vi går ut av sesongen ed en god følelse!

Det går vel på forventninger da? Nei, det var ikke noen tabbe. Samtidig så må en god keeper også redde mer enn det man rimelig kan forvente. Jeg ser på Sjøeng som et stort keepertalent. Til tross for størrelsen sin så er han veldig reaksjonssterk og god på strek. Men det er det mange unge keepere som er. I tillegg kan han sparke veldig langt og er ålreit god med ballen i beina.

Men Sjøeng må absolutt utvikle spillet sitt på mange områder for å bli en virkelig god keeper. Målet i går kommer fordi han er uerfaren og står litt feil tror jeg. Men jeg føler ikke han kontrollerer boksen og sprer trygghet som de virkelig gode keeperne gjør. En virkelig god keeper er en som forsvaret kan stole på, som lar dem stå noen meter høyere i banen og som har et psykologisk overtak på motstanders spisser. Så er det alltids mulig å diskutere om så gode keepere spiller i norsk fotball. Men det handler om selvtillit. Han mangler foreløpig litt av det og litt av den arrogansen og auraen som de virkelig gode keeperne har. 

Keepere er jo gjerne litt småsprø folk egentlig. Du har Higuita som tar et skorpionspark på Wembley, du har folk som Martinez som regelrett klarer å psyke ut motstanderen. Og som du ikke har lyst til å møte i en mørk bakgate. Mens Sjøeng mest av alt ser ut som en snill og høflig legestudent. Han kan helt klart nå veldig langt som keeper, men han har veldig mye å jobbe med også. 

Ellers er vi jo helt enige. Veldig merkelig at de ikke gjorde noen grep når våre begynte å bli slitne og mistet taket i kampen. Det denne sesongen nå dreier seg om er å vinne en kamp til, sånn at vi ikke bare rykker opp men også vinner divisjonen. Ut over det så er det vel å gi litt spilletid til de som ikke har fått spilt så mye. Og så er det jul og sesongoppkjøring fra midten av januar igjen.
Svar
(10-07-2024, 11:44 AM)mestah Skreiv: Noen andre som la merke til at det var grupperinger med FFK-supportere på langsida i går? De var tydelige supportere med skjerf og jublet høyt ved mål.

Var fristet til å kommentere til de at de har satt seg på feil del av stadion, men valgte å holde kjeft for å ikke skape en "situasjon".

Er det jeg som har misforstått, eller skulle de aldri satt seg på langsiden? Det virker litt merkelig å ble adskilt av politi på utsiden av stadion, også sitter man side om side på innsiden av stadion.

Edit: Opplevde en gang et par LSK-supportere satt på langsiden en gang også. Usikker på om de fikk fortsette der hele kampen, eller om de bare ble stille(re).

Hadde samme opplevelse hjemme mot Moss. De hadde ikke supportereffekter på seg, men dreiv og sang med på tribunelåtene til bortelaget. Tok fem minutter før jeg påpekte at de selv burde skjønne at når supportereffekter fra bortelaget ikke er tillatt, er det faen ikke greit å synge for bortelaget heller. Det ødelegger opplevelsen for alle som holder med hjemmelaget. Det ble en "situasjon", men ikke noe håndgemeng og de ga seg med synginga. Så lot jeg dem selvfølgelig juble på det ene målet de fikk.
Svar
Som "alle" andre har påpekt, kom byttene altfor seint. Også jeg tenkte at man burde byttet inn friske bein - Hagen, Thorvaldsen, Reijks ville gjort mye bra utpå der fra ca 70 min. Kanskje teamet tenkte at på evt straffekonk?
Uansett hadde vi flere gode muligheter til å skåre først og hadde vi hatt en bedre spiss, ville det muligens blitt mål, og Strand hadde vel et par som kunne/burde gått inn. Alt i alt synes jeg vi holdt godt følge med FFK helt inn og fikk også til en ok innspurt til slutt.
Svar
Det blir jo en form for vurderingssak i mitt hodet. Jeg regner med at Bakke/Myhre ser på akkurat det samme. Alle så at Jones var utslitt etter 70min, men skal man bytte ut Jones? Alt VIF trenge med Jones på banen er at FFK glipper i det offensive presset en gang. Den ene glippen kan resultere i et bakrom på 20 meter som gjør at Jones er alene med keeper. Thorvaldssen har ikke dt samme killer-instinktet i bakrom selvom også han innehar en en ekstrem fart. Det blir det samme med Lange. Lange kan åpne rom for Jones, Brajanac, Juklerød på egenhånd. Lange innehar ferdigheter som kun Riisnæs til en viss grad kan matche, men Riisnæs har ikke den samme effektiviteten i spillet sitt som lange (Påstand, ikke en konklusjon). Hadde Elias Hagen hatt bedre defensive ferdigheter tror jeg byttet hadde kommet tidligere, og at man hadde tatt av Strand og ikke Lange.

Utenom dette er det i mine øyne gledelig at Hammer Kjelsen spiller en solid kamp. I forkant av scoringen er det synd at Jarl går nølende opp i press langt inn på FFK sim halvdel. Det rommet han etterlater seg gjlr at Ambina må ta et gult kort og lage et frispark. Sjøeng bør riktignok redde det skuddet. Hverken hardt eller presist. Det eneste Bjørlo gjør riktig er å få den over muren.

Brajanac får svært lite å jobbe med, men det må også nevnes at han får minimalt ut av det han faktisk får å jobbe med. Han vinner ikke dueller. Løper ikke fra stopperne, plasserer seg heller ikke gunstig. Alltid markert. For å være helt ærlig tror jeg Ola Kamara hadde gjort 20 mål om han hadde spilt 90 hver match denne sesongen, men jeg regner med at trenerteamet har håpt at Rijks eller Brajanac skulle ta kvantesprang i løpet av sesongen.

Jeg vil anta at Juklerød er en av de spillerne som faktisk tjener ganske bra i Vålerenga, men for å dønn ærlig hadde han et par touch i går som var hardere enn frisparket til Bjørlo.Han har aldri levert stabilt i Eliteserien og tror heller aldri at han kommer til å bli en. Han er mer enn god nok for å spille i VIF, men han er ikke god nok til å være en av spillerne er avhengig av for å prestere.

Er det noen som har status på Kiil Olsen?
Svar
(10-08-2024, 12:41 AM)Majorstuen Skreiv:  For å være helt ærlig tror jeg Ola Kamara hadde gjort 20 mål om han hadde spilt 90 hver match denne sesongen, men jeg regner med at trenerteamet har håpt at Rijks eller Brajanac skulle ta kvantesprang i løpet av sesongen.

Spent på å høre hvorfor. 
Han har ikke vist noe i kampene har fått som tilsier at det skulle skje..
Svar
For en nedtur det var å ryke, men på lengre sikt, var det kanskje ikke så dumt. Nå kom vårt første tap på evigheter, og det mot Eliteseriemotstand. En realitycheck angående at vi må forsterke.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)