Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Treningskamper 2024
#21
Kamp i kveld borte mot Storhamar. Vises på VG+ De har tilbud på Total for 79 kr.

Begge lag mangler mange i kveld. Storhamar har tre på landslaget. Og to av de nye importene har ikke kommet til Norge ennå. Og noen er ute med skader.

For VIF er Tommi Taimi tilbake ! Brekke Henriksen og Kaltrud Nystuen er fortsatt skadet. Mens disse står over denne kampen: Bonsaksen, Ekelund, Rokseth, Olimb, Røymark og Nøkleby Svendsen.

Disse U-20 spillerne er med: Marius Kristian Määtänen, Birk Nordahl Bækkelund, Erlend Sletmoe-Kjærnet og Alex Sjøthun,

PS! Kilde er appen MinHockey hvor du søker opp VIF Eliite og klikker på stjerna for å ha de som favoritt.
Svar
#22
Ble som vi ofte har sett tidligere mot SIL. Meget svak skuddstatistikk for vår del, og tap. Begge lag mangla åtte spillere og dette var en treningskamp som nok betød mer for SIL som har CHL neste, mens vi har Leksand om et par dager.
Svar
#23
Vi vinner altså 3-2 mot Leksand foran 2500 tilskuere (kampen endte 2-2 i ordinær tid, og så gikk man rett til straffekonkurranse). Vi mangla Brekke Henriksen, Kaltrud Nystuen og Didrik - mens Leksand på sin side mangla seks spillere (Lyytinen, Larsson, Norén, Cehlàrik, Hrivik og Vejdemo).

Jevn skuddstatistikk og vi klarer å unngå baklengs i hele åtte (?) undertall. Det er sterkt mot et SHL-lag. Til tross for litt frafall, skal uansett Sveriges 5. beste lag være langt bedre enn oss - så dette er mer enn godkjent.

Leksand hadde noen fete målsjanser, men det hadde vi også. Vi hadde blant annet et mål kun noen millisekunder etter at pausesignalet gikk før andre pause, så målet ble ikke godkjent. Vi var også veldig nære 3-2 rett før ordinær tid var over.

Breivold var meget god denne kvelden, og fikk dessuten god hjelp av stengene. I straffekonkurransen var vi vanvittig gode. Vi tar med oss en fantastisk kamperfaring som kommer godt med i toppkampene mot Storhamar og Stavanger, og ser frem til nye kamper mot svenske lag neste uke.

Minus: De nye draktene. Jeg ser poenget med fargene, men det blir så knæsj at man ser ut som et sirkustelt om man skal gå rundt med en slik drakt. Nummeret på baksiden av draktene var enda verre med total miss når det kommer til rødfargen rundt tallene. Det er vel for sent å snu nå, men jeg håper det blir med denne sesongen. Vet at noen foretrekker disse sirkus-draktene, men vi klarer bedre enn dette.

Hvis jeg skal trekke frem noe positivt med draktene, så er det at logoen er i fokus. Isen på Jordal må også være ligaens beste. Ryddig is, og så å si kun logoer i klubbens farger - dette er godt jobba av de ansvarlige.
Svar
#24
https://www.vif-hockey.no/article/6evasja-49ejd/view
Svar
#25
Laget mot Södertälje https://twitter.com/VIFhockey/status/183...6833633548

Anton Karlsson spiller allikevel ikke. Haag og Kaltrud Nystuen mangler også.
Svar
#26
Vi ligger under 2-0, fullt fortjent. Var heldige og gikk til første pause på 0-0, men skuddstatistikken viste 15-6 - og kun en god (og heldig) Breivold gjorde at vi ikke lå under.

Andre periode har startet horribelt.

Kan jo fort endre seg underveis i kampen - men foreløpig synes jeg man ser litt av det samme problemet som på stor is mot Storhamar. Blir hengende etter, henger ikke med på noe som helst vis og får ikke til vårt spill.

Vi mangler Karlsson og Haag, men det er uansett urovekkende å se hvor stor nivåforskjell det er. Selv meldte Andersson at vi er på topp 5-nivå i hockeyallsvenskan, men det er ikke mye som vitner om det foreløpig.
Svar
#27
(09-04-2024, 07:53 PM)HaraldsPokal Skreiv: Vi ligger under 2-0, fullt fortjent. Var heldige og gikk til første pause på 0-0, men skuddstatistikken viste 15-6 - og kun en god (og heldig) Breivold gjorde at vi ikke lå under.

Andre periode har startet horribelt.

Kan jo fort endre seg underveis i kampen - men foreløpig synes jeg man ser litt av det samme problemet som på stor is mot Storhamar. Blir hengende etter, henger ikke med på noe som helst vis og får ikke til vårt spill.

Enig, vi blir litt juniorer mot mannfolk. Skal jo være stor forskjell på laga, og det er vel sånn at ingen av våre spillere hadde fått plass på det laget. De skal være bedre enn oss, men nivået er ikke så vanvittig mye høyere synes jeg.
Svar
#28
(09-04-2024, 08:17 PM)Flemmern Skreiv:
(09-04-2024, 07:53 PM)HaraldsPokal Skreiv: Vi ligger under 2-0, fullt fortjent. Var heldige og gikk til første pause på 0-0, men skuddstatistikken viste 15-6 - og kun en god (og heldig) Breivold gjorde at vi ikke lå under.

Andre periode har startet horribelt.

Kan jo fort endre seg underveis i kampen - men foreløpig synes jeg man ser litt av det samme problemet som på stor is mot Storhamar. Blir hengende etter, henger ikke med på noe som helst vis og får ikke til vårt spill.

Enig, vi blir litt juniorer mot mannfolk. Skal jo være stor forskjell på laga, og det er vel sånn at ingen av våre spillere hadde fått plass på det laget. De skal være bedre enn oss, men nivået er ikke så vanvittig mye høyere synes jeg.

Enig der, men Andersson selv meldte jo før kampen at vi holder topp 5-nivå i hockeyallsvenskan, men det ser ikke sånn ut, synes jeg. Synes Södertälje er best i alle faser av spillet. 

Men - vi har en periode igjen. Får håpe på noen justeringer som gjør at vi får noen fete målsjanser Smile
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)