Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lagbygge sesongen 2024/2025
I og med at det er gjentagende diskusjoner rundt Andersson... Tror dere han får fornyet tillit? Er det noen logiske alternativer dere i så fall ser for dere om ikke? Hadde selvfølgelig vært helt rått med Dan Tangnes som er flytter fra sveits men det er vel litt mye å be om. Personlig stiller jeg meg nøytral til Andersson men forstår kritikken
Svar
(12-10-2024, 10:44 AM)Perkules Skreiv: I og med at det er gjentagende diskusjoner rundt Andersson... Tror dere han får fornyet tillit? Er det noen logiske alternativer dere i så fall ser for dere om ikke? Hadde selvfølgelig vært helt rått med Dan Tangnes som er flytter fra sveits men det er vel litt mye å be om. Personlig stiller jeg meg nøytral til Andersson men forstår kritikken

Nå ble det vel akkurat klart at han tar over Rögle…
Svar
Skademareritt på backplass for VIF. Den siste tiden har vi manglet tre faste:

--Anton Karlsson ikke spilt siden 1. november
--Tommi Taimi ikke spilt siden 19. november
--Linus Rosdahl ikke spilt siden 21. november

--Gabriel Koch med ny hjernerystelse. Denne gang på trening med landslaget i Slovakia. Man kan frykte et langt avbrekk.

I tillegg har Daniel Rokseth karantene i kampene mot Comet og Oilers hhv 19. og 21.12.

Blir sagt på Facebook at Taimi og Rosdahl er tilbake til de to nevnte kampene før jul. Men jeg stoler ikke helt på slike opplysninger.

Så da har VIF følgende backer vi kan regne som sikre mot Comet og Oilers: Bonsaksen, Ekelund, Mowe og Semmerud-Garcia. Aktuelle fra U-20 laget er Määttänen og Sletmoe-Kjærnet.
Svar
(12-11-2024, 11:14 PM)sorum2 Skreiv: Skademareritt på backplass for VIF. Den siste tiden har vi manglet tre faste:

--Anton Karlsson ikke spilt siden 1. november
--Tommi Taimi ikke spilt siden 19. november
--Linus Rosdahl ikke spilt siden 21. november

--Gabriel Koch med ny hjernerystelse. Denne gang på trening med landslaget i Slovakia. Man kan frykte et langt avbrekk.

I tillegg har Daniel Rokseth karantene i kampene mot Comet og Oilers hhv 19. og 21.12.

Blir sagt på Facebook at Taimi og Rosdahl er tilbake til de to nevnte kampene før jul. Men jeg stoler ikke helt på slike opplysninger.

Så da har VIF følgende backer vi kan regne som sikre mot Comet og Oilers: Bonsaksen, Ekelund, Mowe og Semmerud-Garcia. Aktuelle fra U-20 laget er Määttänen og Sletmoe-Kjærnet.

Utrolige kjedelige nyheter med Gabby. Jeg syns han har tatt seg opp veldig de siste kampene og han har også begynt å levere målpoeng. Om Taimi og Rosdahl ikke skal bli klare til de neste kampene, så håper jeg vi setter Brekke som back mtp at Torrisen er tilbake på forward plass. Jeg tenker også det kan være lurt å låne en gammel kjenning fra Gruner. Joachim Sommer Nielsen, som er blant de bedre backene i 1 div. Tenker at han kan gå inn i noen kamper å gjøre en ålreit jobb. Ser også at Kevin Nilsen Berg spiller der å, men han er fortiden skadet. Noe må gjøres og jeg håper Myrvold åpner lommeboken slik at vi kan få inn en back.
Svar
Myrvold ferdig i Vif!

Lover kanskje ikke helt bra for Andersson heller?

https://www.vif-hockey.no/article/n5pasqj-49ejd/view
Svar
(01-23-2025, 04:05 PM)Perkules Skreiv: Myrvold ferdig i Vif!

Dette mener jeg er gode nyheter. Myrvold kunne nok dratt dette i riktig retning ved å kicke ut Andersson, men nå er det jo garantert at han også forsvinner.
Litt spesielt dette, siden Myrvold nettopp forlenget kontrakten, men sånn er det. Skapes det ikke resultater basert på materialet man har til rådighet, og forventningene man skaper, må nye kluter til.
La oss håpe Andersson også fyker ut ganske raskt.
Svar
(01-23-2025, 04:48 PM)Flemmern Skreiv:
(01-23-2025, 04:05 PM)Perkules Skreiv: Myrvold ferdig i Vif!

Dette mener jeg er gode nyheter. Myrvold kunne nok dratt dette i riktig retning ved å kicke ut Andersson, men nå er det jo garantert at han også forsvinner.
Litt spesielt dette, siden Myrvold nettopp forlenget kontrakten, men sånn er det. Skapes det ikke resultater basert på materialet man har til rådighet, og forventningene man skaper, må nye kluter til.
La oss håpe Andersson også fyker ut ganske raskt.

Her er det mye som skurrer! 

Reagerer på at en så stor klubb bare har en sportsjef på 40 %. Er dette vanlig? Om man skulle tro på meldingen fra VIF er det nå ønske om å utvide sportsjefstillingen og at Myrvold ikke har kapasitet til det pga av andre forpliktelser. Fair nok (om det er sant), men er det ikke mer naturlig at en slik omstilling skjer i off-season og merkelig at nåværende sportsjef må gå på dagen? 

Myrvold brenner åpenbart for Vålerenga og det er alltid synd når det er slutt for de som har hjerte i klubben. Kunne han ha gjort oppgavene sine bedre? Ja, naturligvis all den tid det ikke har blitt noe kongepokal. Det har vært noen sterke signeringer, og en del svake og det var nok et visst press på Myrvold etter forrige sesong. Dessverre har pilene pekt nedover i år. Jeg tror Myrvold har blitt skadelidende av en trener som ikke har fått nok ut av laget. 

Myrvold sa selv i et intervju med tv2 4 januar at han hadde signert for et år til som sportsjef. Klubbens "nye strategi" har vel ikke kommet så bardust på? Merkelige saker. Her lukter det uenighet om et eller annet, men så skilles vi som venner med fine ord i avskjedsbrevet...

Jeg håper ikke avskjeden skyldes de løse ryktene om at Andersson har blitt tilbudt ny kontrakt "bak ryggen" på Myrvold og at Myrvold ikke var enig i dette. Andersson er etter min mening den største årsaken til manglende sølvtøy på Jordal og bør være neste man ut porten.

Kålenga leverer i alle fall.
Svar
Det er helt klart noe bak dette. Som du skriver Myrvold har nettopp signert ny kontrakt, og de hadde selvfølgelig strategien for kommende sesong klar da allerede.
Bekreftelsen på at ledelsen er misfornøyd med et eller annet, får vi bekrefta når han går på dagen.
Hadde det vært Myrvold som ville ut, ville han måtte fullføre til ny mann var på plass. Det har rett og slett blitt et drittklima mellom Myrvold og ledelsen, og det bunner nok ut i sportslige svake resultater over tid.
Etter å ha tygd litt på dette, er jeg sikker på at Andersson også må forlate skuta ganske snart, men de vil sikkert ha på plass ny mann først. Det viktigste er å få en ny trener inn i god tid før sluttspillet, men helst innen kort tid så vi kan håpe på 2.plass.
Svar
Ønsker meg Morten Ask eller Alexander Bonsaksen som sportssjef (da må han legge opp etter sesongen).

Som ny trener, Todd Bjorkstrand. Alternativt Petter Thoresen om ting rakner på Hamar.
Svar
Tror dere det er aktuelt med Frikk Juell igjen? Mulig at det var litt spesielt marked under covid, men han fikk tak i bra spillere i tillegg til at han han virket å være høyt verdsatt helhetlig
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Bohem33, 4 Gjest(er)