Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
#61
(05-11-2024, 01:39 PM)Flemmern Skreiv:
(05-11-2024, 04:55 AM)ForrestGump Skreiv:
(05-10-2024, 04:05 PM)Flemmern Skreiv: Jeg står fortsatt på mitt Nils, Ambina er ikke god nok :)
Analysen er jo forsåvidt grei nok, selvom jeg ville putta mer under "nøytral" av de positive.
Uansett er hans største problem oversikten, og det kommer ikke klart fram av analysen din, men at han bommer på en del pasninger er jo en del av utfordringene og gjerne resultatet av dette.
Han bruker for lang tid med ball, og klarer ikke å orientere seg før mottak av ball. Resultatet blir ofte klønete situasjoner som gjør at det i beste fall blir en dårlig pasning, men dessverre alt for ofte brudd imot.
Bryne-kampen var ikke hans verste, så det blir vanskelig å bedømme en spiller basert på kun denne kampen.

Det er egentlig enkelt Flem.
Fram til neste vindu. 
Dersom Bjørdal er frisk. 
Så ser jeg enten Elias eller Ambina som CDM. 
Dersom Elias spiller CDM, så spiller Ambina for Strand, bakover-pasningens konge.
Dersom du er uenig i min vurdering. Så må du begynne å tenke på  hva vi får for penga.
Også kjent som lønninger. Strand har et bra skudd, Ambina har også deng.

Se kampene om igjen, vurder på nytt. Open your mind. Analyser og lær. "Står på mitt" Problemet er antagelig det du vet. Skråsikker?
Fotball er ikke vanskelig, trenger ikke å være Manus, som han kameraten sier.

(05-08-2024, 07:08 PM)NilsDN Skreiv: Fikk rett om Riisnæs da. Minner meg om Grealish sånn som han spiller for England, ikke for City.
:angel: Ny lang-tids kontrakt med ham, Jokke! :angel: Vi har begge fått tyn, for trua på han. DNA.

(05-10-2024, 12:30 PM)Ettlagioslo Skreiv: Greit å få litt balanse i omtalen av Ambina, som har vært ensidig negativ fra visse folk. I kampen mot Ham-Kam kom han inn og var meget god. Viste noe av det han gjorde i treningskampene før sesongen.

Kan du se, det var jo lett? 

Nå mangler du bare Idumba, når han blir frisk.

Heldigvis har vi nå to, som kan spille CDM, Elias og Ambina.
Hvis Elias starter som CDM, og Bjørdal er frisk, så skal Ambina starte som CM, før bakoverpasningens konge, Strand.

Se kampene om igjen.

Strand gåt utenpå Ambina og er langt viktigere enn du tror og mener. Les kommentaren til Grimm fra igår.
I følge tallenes tale (det er vanskelig å argumentere mot statistikk), så var Strand en av ES beste spillere sist sesong, på det han er god på.
Han er uvurderlig i det høye presset, duellene og å være spillbar. Selvom jeg mener han hadde vært enda bedre som en av 2 i en 4-2-3-1 formasjon.
I 4-3-3 må han og Bjørdan spille på hver sin side på midten, men må ta defensive løp da vi ikke har en rask og sterk sentral ryddegutt. Hagen er for dårlig defensivt og bør være lenger fram i banen.
Derfor er 4-3-3 litt utfordrende med de 3 nevnte, med mindre Strand og Bjørdal alltid er tilbake i forsvar og kan forhindre kontringer - noe som blir vanskelig da de alltid er med framover.

Strand uvurdelig? Han stormer inn i et høyt press alene gang etter gang. Gode lag spiller seg enkelt inn i rommet han forlater. Strand er etter lin mening den desidert dårligste vi har i startoppstillingen. I tillegg til dette ødelegger han rytmen i det offensive spillet. Alt han gjør blir nesten bra, men ingenting fungerer. Han vinner ballen for oss, men ett sekund senere får motstanderlaget innkast. Han spiller nesten en genial pasning, men motstanders midtstopper får en tå på den. 

Kam også nevne at han har spilt fast på nedrykkslag 2/3 siste sesongene.

Ambina briljerer stort i 1.omgang mot AAFK forøvrig.
Svar
#62
(05-11-2024, 04:47 PM)Majorstuen Skreiv: Strand uvurdelig? Han stormer inn i et høyt press alene gang etter gang. Gode lag spiller seg enkelt inn i rommet han forlater. Strand er etter lin mening den desidert dårligste vi har i startoppstillingen. I tillegg til dette ødelegger han rytmen i det offensive spillet. Alt han gjør blir nesten bra, men ingenting fungerer. Han vinner ballen for oss, men ett sekund senere får motstanderlaget innkast. Han spiller nesten en genial pasning, men motstanders midtstopper får en tå på den. 
Kam også nevne at han har spilt fast på nedrykkslag 2/3 siste sesongene.
Ambina briljerer stort i 1.omgang mot AAFK forøvrig.

Er så selvopptatt at jeg linker til min egen post om Strand.
Når det gjelder påstanden din om at motstanders stopper alltid får en tå på passingene hans så har han flere vellykka pasninger enn 88.3% av ES spillere (i fjor) og en nøyaktighet på 82.2% så det du sier er ikke bare feil men veldig feil. Han er også bedre en 83.3% av ES spillere i å skape sjanser. 

Om vi ser litt bak tallene, så er jeg enig i deg at han knapt eier et offensivt fiber i kroppen, derfor er den siste statistikken veldig overraskende for min del. Pasningene hans går nesten utelukkende til siden eller bak, så jeg er enig i at han kan ødelegge rytmen i det offensive spillet, men da må du se litt nærmere på hva som skjer FORAN Strand når han har ballen. Det er knapt en Enga spiller foran ballfører som beveger seg, uavhengig av ballfører. Han er også ganske dårlig på long pass accuracy og success der. Det skyldes delvis egne ferdigheter og delvis at det kun er én spiller som går på løp og fryktelig lett å forsvare seg mot. 
Det var litt bedre i dag mot Aafk men det var mest takket være Aafks forsvarsspill.
Svar
#63
(05-11-2024, 06:13 PM)Grimm Skreiv:
(05-11-2024, 04:47 PM)Majorstuen Skreiv: Strand uvurdelig? Han stormer inn i et høyt press alene gang etter gang. Gode lag spiller seg enkelt inn i rommet han forlater. Strand er etter lin mening den desidert dårligste vi har i startoppstillingen. I tillegg til dette ødelegger han rytmen i det offensive spillet. Alt han gjør blir nesten bra, men ingenting fungerer. Han vinner ballen for oss, men ett sekund senere får motstanderlaget innkast. Han spiller nesten en genial pasning, men motstanders midtstopper får en tå på den. 
Kam også nevne at han har spilt fast på nedrykkslag 2/3 siste sesongene.
Ambina briljerer stort i 1.omgang mot AAFK forøvrig.

Er så selvopptatt at jeg linker til min egen post om Strand.
Når det gjelder påstanden din om at motstanders stopper alltid får en tå på passingene hans så har han flere vellykka pasninger enn 88.3% av ES spillere (i fjor) og en nøyaktighet på 82.2% så det du sier er ikke bare feil men veldig feil. Han er også bedre en 83.3% av ES spillere i å skape sjanser. 

Om vi ser litt bak tallene, så er jeg enig i deg at han knapt eier et offensivt fiber i kroppen, derfor er den siste statistikken veldig overraskende for min del. Pasningene hans går nesten utelukkende til siden eller bak, så jeg er enig i at han kan ødelegge rytmen i det offensive spillet, men da må du se litt nærmere på hva som skjer FORAN Strand når han har ballen. Det er knapt en Enga spiller foran ballfører som beveger seg, uavhengig av ballfører. Han er også ganske dårlig på long pass accuracy og success der. Det skyldes delvis egne ferdigheter og delvis at det kun er én spiller som går på løp og fryktelig lett å forsvare seg mot. 
Det var litt bedre i dag mot Aafk men det var mest takket være Aafks forsvarsspill.

Det at pasningene hans bare går til siden eller bakover kam vel også forklare pasingsprosenten du henviser til? Det blir litt som å dra opp expected goals. 

Jeg mener egentlig ikke at Strand er en dårlig rent ferdighetsmessig. Han er dyktig i pressede situasjoner. Han er treffsikker. Han har greit tempo. Problemet er jo at åpenbart at han ikke får noe form for utbytte av ferdighetene sine på banen. Min mening er at han ofte gir spillerne rundt seg litt dprligere forutsettinger for å gjøre gode involveringer.
Svar
#64
(05-11-2024, 06:28 PM)Majorstuen Skreiv: Det at pasningene hans bare går til siden eller bakover kam vel også forklare pasingsprosenten du henviser til? Det blir litt som å dra opp expected goals. 
Ja, der var derfor jeg sa "Om vi ser litt bak tallene[...].

(05-11-2024, 06:28 PM)Majorstuen Skreiv: Jeg mener egentlig ikke at Strand er en dårlig rent ferdighetsmessig. Han er dyktig i pressedekning situasjoner. Han er treffsikker. Han har greit tempo. Problemet er jo at åpenbart at han ikke får noe form for utbytte av ferdighetene sine på banen. Min mening er at han ofte gir spillerne rundt seg litt dprligere forutsettinger for å gjøre gode involveringer.
Han langt mer defensiv enn offensiv - enig. Men det jeg korrigerte deg på var "Strand er etter lin mening den desidert dårligste vi har i startoppstillingen." Det er ikke bare litt feil, men veldig feil.
Svar
#65
(05-11-2024, 06:32 PM)Grimm Skreiv:
(05-11-2024, 06:28 PM)Majorstuen Skreiv: Det at pasningene hans bare går til siden eller bakover kam vel også forklare pasingsprosenten du henviser til? Det blir litt som å dra opp expected goals. 
Ja, der var derfor jeg sa "Om vi ser litt bak tallene[...].

(05-11-2024, 06:28 PM)Majorstuen Skreiv: Jeg mener egentlig ikke at Strand er en dårlig rent ferdighetsmessig. Han er dyktig i pressedekning situasjoner. Han er treffsikker. Han har greit tempo. Problemet er jo at åpenbart at han ikke får noe form for utbytte av ferdighetene sine på banen. Min mening er at han ofte gir spillerne rundt seg litt dprligere forutsettinger for å gjøre gode involveringer.
Han langt mer defensiv enn offensiv - enig. Men det jeg korrigerte deg på var "Strand er etter lin mening den desidert dårligste vi har i startoppstillingen." Det er ikke bare litt feil, men veldig feil.

Hehe agree to disagree? Tongue
Min mening er at han er den eneste spilleren vi starter som ikke gir oss noe som lag til tross for at innehar gode ferdigheter. Han gir ikke defensiv trygghet, men kompenserer med innsats. Han binder ikke sammen leddene våre. Han bidrar lite offensivt. Man kan til en viss grad si at han bidrar med intensitet og det jo boe, men veldig ofte havner ballen i rommet han forlater så til syvende og sist blir intensiteten en svakhet.
Svar
#66
(05-11-2024, 06:40 PM)Majorstuen Skreiv: Hehe agree to disagree? Tongue
Min mening er at han er den eneste spilleren vi starter som ikke gir oss noe som lag til tross for at innehar gode ferdigheter. Han gir ikke defensiv trygghet, men kompenserer med innsats. Han binder ikke sammen leddene våre. Han bidrar lite offensivt. Man kan til en viss grad si at han bidrar med intensitet og det jo boe, men veldig ofte havner ballen i rommet han forlater så til syvende og sist blir intensiteten en svakhet.
Enig. Vi bokfører det under inkompetanse fra din side. Wink
Svar
#67
(05-11-2024, 06:32 PM)Grimm Skreiv:
(05-11-2024, 06:28 PM)Majorstuen Skreiv: Det at pasningene hans bare går til siden eller bakover kam vel også forklare pasingsprosenten du henviser til? Det blir litt som å dra opp expected goals. 
Ja, der var derfor jeg sa "Om vi ser litt bak tallene[...].

(05-11-2024, 06:28 PM)Majorstuen Skreiv: Jeg mener egentlig ikke at Strand er en dårlig rent ferdighetsmessig. Han er dyktig i pressedekning situasjoner. Han er treffsikker. Han har greit tempo. Problemet er jo at åpenbart at han ikke får noe form for utbytte av ferdighetene sine på banen. Min mening er at han ofte gir spillerne rundt seg litt dprligere forutsettinger for å gjøre gode involveringer.
Han langt mer defensiv enn offensiv - enig. Men det jeg korrigerte deg på var "Strand er etter lin mening den desidert dårligste vi har i startoppstillingen." Det er ikke bare litt feil, men veldig feil.

Hehe agree to disagree? Tongue
Min mening er at han er den eneste spilleren vi starter som ikke gir oss noe som lag til tross for at innehar gode ferdigheter. Han gir ikke defensiv trygghet, men kompenserer med innsats. Han binder ikke sammen leddene våre. Han bidrar lite offensivt. Man kan til en viss grad si at han bidrar med intensitet og det jo boe, men veldig ofte havner ballen i rommet han forlater så til syvende og sist blir intensiteten en svakhet.
Svar
#68
Nå så jeg masse nye innlegg og gledet meg til masse gossip, men det er jo 2 sider med analyse av Ambina Strand etz..... det er vel bedre i en annen tråd?
Svar
#69
(05-12-2024, 11:02 AM)Wild Touch Skreiv: Nå så jeg masse nye innlegg og gledet meg til masse gossip, men det er jo 2 sider med analyse av Ambina Strand etz..... det er vel bedre i en annen tråd?

Hvis du forventer masse rykter så lenge før vinduet åpner så må du nok justere ned forventningene litt Big Grin

Ambina var god i går forresten.
Svar
#70
(05-12-2024, 11:02 AM)Wild Touch Skreiv: Now I saw a lot of new posts and was looking forward to a lot of gossip, but there are 2 pages with analysis of Ambina Strand etc..... it's better in another thread, right?

Det heter jo rykte og Ønske tråd, WT. Jeg ønsker at Iduma starter. Videre så ønsker jeg at Ambina skal spille på bekostning av Strand.
Jeg personlig ønsker, at vi finner en som passer bedre til prosessen, en shaky Strand. 
WT, har du forslag til erstatter?
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 46 Gjest(er)