Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(06-08-2024, 05:35 PM)SuperEnga Skreiv:
(06-08-2024, 04:52 PM)Stenzenga Skreiv:
(06-08-2024, 04:21 PM)NilsDN Skreiv: Noe nytt om Okore StenzEnga?

(06-08-2024, 01:59 PM)Ettlagioslo Skreiv: Går jo an å håpe på en ny Ilić.

Den type spillere finner vi ikke i Danmark. Klubbene der har nok full kontroll på sin egen liga. Samme med Nederland. 

Jeg mener ikke at vi ikke kan hente derfra, men man får nok det man betaler for.

Okore inn, Idumba ut. Kan ikke holde på begge.
Tengstedt kom jo fra Danmark i sin tid, så mulig å finne gull.

Høres meget bra ut! Håper han er like god som ryktene vil ha det til, og isåfall.. kanskje han lar seg friste til å prøve seg i eliteserien også hvis vi fikser opprykk  Angel

Han har ikke takket ja ennå…
Svar
Leste det som en bekreftelse, men ok.. da setter jeg pilsen til kjøling igjen Wink
Svar
Han skjønner vel at det ikke er all verdens vanskelig å spille seg inn i norske forsvarsrekker i hvert fall
Svar
Skal vi prøve å oppsummere ryktene litt da?
 
Om vi begynner med de som er på vei ut for godt eller et lengre skadeavbrekk så kan vi si følgende:
 
Rykter spillere som forsvinner

Idumba blir ikke med videre om vi får inn en ny stopper. Han har spilt minimalt i år så det slår neppe ned som noen bombe. Han har lånekontrakt ut året og blir vel ut kontraktstida vil man tro.
Håkans forventer alle at forsvinner, men det er klart det må jo komme et bud for at han skal gå. Jokke gikk vel langt i å hinte at han kunne forsvinne og spilleren selv har ikke lagt skjul på at han godt kan tenke seg videre i intervjuer. Han ble sett på som en av våre klart beste offensive spillere før sesongen og begynte ganske godt. Han skårte tre mål på de seks første kampene, men har så ikke vært i troppen grunnet skade de neste fem. Det er vel tvilsomt om han er i troppen i dag heller. Jeg er mindre optimistisk enn flere her inne med tanke på hva vi vil få for han, men han har kontrakt ut 2026.
 
Bitiri er hjemme fra lån og da spilleklar til kampen mot start i juli. Opsjonen hans ble ikke brukt av klubben som lånte han, men Jokke har sagt at det er en del interesse for han. Han har vel aldri fått det til så godt i blått så da frister det vel kanskje vel så mye for han å dra videre som å prøve igjen her.
Ofkir er også hjemme igjen og det er vel litt mer sannsynlig at vi får se han igjen, men stort mer enn 50 % sjanse tror jeg ikke at det er. Og det baserer jeg på absolutt ingenting.
Elias Hagen er langtidsskadet, hvor lang tid er vanskelig å si. Er det ut sesongen eller får vi se han på høsten en gang? Vi kan uansett neppe basere opprykket på hans bidrag.
 
Dicko er dessverre så alvorlig skadet at det er lite sannsynlig at han spiller for oss igjen. Han drømmer fortsatt om comeback og vi får krysse alt for at han slår oddsene og får til det. Men det er nok langt fra i tid.
 
Det føles stadig vanskeligere å planlegge med Bully. Han fikk 13 min på banen for a-laget i fjor og 745 min fordelt på 11 kamper for andrelaget. I år har han vært involvert (45-60 min) i fire andrelagskamper og ikke vært i troppen tre kamper før det og to kamper etter det så han får lite kontinuitet i arbeidet dessverre.

Jeg har ikke fått med meg noen rykter på spillerne våre som jeg synes det ville gjort mest vondt å miste da tenker jeg særlig på Sjøeng, Bjørdal, Riisnæs, Jones og litt på Olsen. 

Ambina vet jeg ikke om vi skal plassere på rykter inn eller rykter ut. Han har kontrakt fram til sommeren, jeg er litt usikker på om det betyr ut juni eller juli, men jeg tipper en av de to. Vi ønsker å hente han enten permanent eller på lån. Og det ryktes at spilleren vil selv, men at det er dyrt. Jeg håper at vi i hvert fall får han på lån så vi kan ha han som anker/6er ut sesongen.


Rykter om spillere inn
Når vi går over til inn så har vi signert Lange. Han er vel primært tenkt som venstre ving som Riisnæs har spilt i det siste. Han trives også i en offensiv midtbane posisjon, men der bruker vi Bjørdal fast og han har vel vært den aller beste.
Vi har tilbudt kontrakt til Okore som imponerte nevnte Riisnæs på trening. Det er snakk om en halvtårs kontrakt så får vi se hva som skjer derfra. Det vil i så fall trolig skyve Kreuz ut på benken noe som gir oss bedre dekning både på stopper og back plass.
Så er det rykter rundt den 23 år gamle midtspissen Muamer Brajanac, sent i mai var lillestrøm interssert i han. Nå forteller Stenzenga at vi har sett han og hat møter om han. Han leverte bra med mål på nivå to i Danmark i fjor (9 mål på 16 kamper). Men han har ikke mange mål å vise til før det eller i år. Om vi henter han tror jeg ikke vi har særlig tro på at Kamara skal våkne igjen. Kamara har kontrakt ut året og har virket iskald før sist kamp. Om vi har gitt han opp gir det god mening med en ny spiss som kan utfordrere Rijks, har vi tro på at Kamara nå har våknet så blir det veldig sterk dekning når vi kun bruker en spiss. Om Kamara skulle få starte i dag så vil jeg tro sjansen for Brajanac synker om Kamara viser gammal storhet, men det er tvilsomt om hele avgjørelsen faller på det.
 
Balansen i laget

Ellers har Stenz hintet om minst en spiller til og da en som kan brukes som sekser. La oss for diskusjonens del anta at det aller meste nevnt over faktisk skjer.
Da har vi et sterkt keeper par og tre gode backer i Borch Hedenstad og Jukle med Kreuz som back up. Kan det komme en back til da? Det er til å leve med, men jeg tror mange vil mene at backene våre har vært mindre skada enn fryktet, men heller ikke levert like sterkt som ønsket.
På stopper plass har vi Olsen og Okore  som de faste. Kreuz er back up der og. Så er det et godt steg ned til Kjelsen som aldri virker å få sjansen og Idumba som vi vel ikke har særlig mye planer for.
 
Def midt er vi veldig fornøyd med Ambina, men som vi føler på i dag som han er ute med suspensjon så mangler vi et alternativ her. Da er det fint at det er rykter om en ny spiller inn. Så skal vi ikke glemme Sjøvold heller selv om det virker som han sliter mye med skader.

Strand og riisnæs vil fort slåss om å være på midten og Bjørdal vil være vår offensive midtbanespiller. Det er vel få som tror Lange klarer å utkonkurrere Bjørdal på den plassen, men det er fint at han kan brukes der når Bjørdal ikke spiller.

På venstre ving er det vel ventet at Lange vil få mye spilletid. Men her kan Riisnæs også være med og sloss, han er jo den som har spilt mest der til nå. Thorvaldsen har vi sett lite til i år, men kanskje han kommer for fullt på høsten?

På høyre ving har vi Jones kanskje vil Ofkir melde seg på her om han blir værende. Og kanskje kanskje får vi se Obasi prøve seg litt der utover høsten.
Midtspiss har Rijks hatt klippekort med herlig innsats, men lav effektivitet. Har Kamara våknet eller er det den nye spissen (Brajanac) som skal hamre inn mål for oss? Vi har jo komisk få mål i år sammenlignet med våre konkurrenter så det er sånn sett ikke så rart at man ser på spissalternativer.
 
Har Jokke en plan?
Summa sumarum virker det som Jokke har en plan da og ikke famler helt i blinde. Det gir mening å styrke midtforsvaret med rutine noe vi prøvde på også i fjor med Strandberg. Vi prøver å få mer mål fra midtbanen med Lange og  vi ser etter en mer målfarlig spiss. Ambina har fungert bra i det siste så han vil vi beholde mens Idumba og Kamara ikke har fungert så bra så langt så de fases kanskje ut. Det er også mulig å se for seg hvordan han vil bygge laget neste år om vi sikrer opprykket og gjerne NM gull med påfølgende Europaspill. 

Skader
Ellers ser man når man summerer at vi har vært mye skadeplaget. Den forferdelige skaden til Dicko var mye verre enn vi trodde da vi gikk inn i sesongen, Hagen er langtidsskadet og ville ellers vært en av våre faste, Bully virker ikke å holde seg skadefri over tid, Sjøvold har slitt mye med skader og da ikke fått tatt steget vi fortsatt håper på, Håkans har vært skada og ville vært fast, Thorvaldsen har vel slitt med skader i det siste.
Det blir spennende å se om noen nye presenteres i dag (i tillegg til Lange) det vil vel i hvert fall skje en del de neste dagene og ukene får man tro.

Harmoni i laget
Nå kan det godt tenkes at jeg blir i overkant kreativ i fortolkningene, men jeg lurer på om vi har lært av layonigate og blitt mer opptatt av å holde uenigheter internt og heller la misfornøyde spillere gå. Jokke har ikke satt på plass Håkans selv om han dro til Sverige og åpenbart flørtet med en annen klubb, det er jo noe som gjerne ses på som temmelig illojalt. 
Man får inntrykk av at vi heller lar en spiller gå for en pris vi ikke er topp fornøyd med enn å ha en misfornøyd spiller i klubben. Få blir vel sjokkert om Bitiri og Ofkir også forsvinner og de litt rare halvt års lånene var kanskje også et forsøk på å bedre stemningen i laget.
Svar
Muamer Brajanac har erfaring fra Obos - utlån Aafk august 2021
Svar
(06-09-2024, 01:15 PM)Kroken Skreiv: Muamer Brajanac har erfaring fra Obos - utlån Aafk august 2021

7 innhopp. 1 mål. 100 spilleminutter.
Svar
(06-09-2024, 01:31 PM)Trazan Apansson Skreiv:
(06-09-2024, 01:15 PM)Kroken Skreiv: Muamer Brajanac har erfaring fra Obos - utlån Aafk august 2021

7 innhopp. 1 mål. 100 spilleminutter.

Virker ikke så veldig lovende.
Svar
(06-09-2024, 03:38 PM)Oldtimer Skreiv:
(06-09-2024, 01:31 PM)Trazan Apansson Skreiv:
(06-09-2024, 01:15 PM)Kroken Skreiv: Muamer Brajanac har erfaring fra Obos - utlån Aafk august 2021

7 innhopp. 1 mål. 100 spilleminutter.

Virker ikke så veldig lovende.

Vel, statistikk kan jo brukes til så mangt. Dersom han fremdeles putter et mål hvert 100. minutt sier jeg ja, takk.
Men det er nok ikke så enkelt  Smile
Svar
(06-09-2024, 12:36 PM)Bohem33 Skreiv: Har Jokke en plan?
Summa sumarum virker det som Jokke har en plan da og ikke famler helt i blinde. Det gir mening å styrke midtforsvaret med rutine noe vi prøvde på også i fjor med Strandberg. Vi prøver å få mer mål fra midtbanen med Lange og  vi ser etter en mer målfarlig spiss. Ambina har fungert bra i det siste så han vil vi beholde mens Idumba og Kamara ikke har fungert så bra så langt så de fases kanskje ut. Det er også mulig å se for seg hvordan han vil bygge laget neste år om vi sikrer opprykket og gjerne NM gull med påfølgende Europaspill. 

Jeg vet ikke helt jeg altså. 

Det jeg etterlyser er evnen til å tenke gjennom flere overgangsvinduer, Jeg synes veldig mye av det han driver med går ut på å rydde opp i egne feil fra det forrige.

Overordnet så mener jeg at de 20 spillerne han i en eller annen grad har stått bak bidrar alt for lite. Jeg føler at ryggraden i laget fortsatt består av enten spillere som var her før han kom eller egne unggutter. 

Og jeg synes han tar feil valg. Vi trenger for eksempel ikke en spiss nå. Vi trenger å beholde Ambina og å erstatte Håkans hvis han drar.
Svar
(06-10-2024, 12:25 PM)NilsDN Skreiv:
(06-09-2024, 12:36 PM)Bohem33 Skreiv: Har Jokke en plan?
Summa sumarum virker det som Jokke har en plan da og ikke famler helt i blinde. Det gir mening å styrke midtforsvaret med rutine noe vi prøvde på også i fjor med Strandberg. Vi prøver å få mer mål fra midtbanen med Lange og  vi ser etter en mer målfarlig spiss. Ambina har fungert bra i det siste så han vil vi beholde mens Idumba og Kamara ikke har fungert så bra så langt så de fases kanskje ut. Det er også mulig å se for seg hvordan han vil bygge laget neste år om vi sikrer opprykket og gjerne NM gull med påfølgende Europaspill. 

Jeg vet ikke helt jeg altså. 

Det jeg etterlyser er evnen til å tenke gjennom flere overgangsvinduer, Jeg synes veldig mye av det han driver med går ut på å rydde opp i egne feil fra det forrige.

Overordnet så mener jeg at de 20 spillerne han i en eller annen grad har stått bak bidrar alt for lite. Jeg føler at ryggraden i laget fortsatt består av enten spillere som var her før han kom eller egne unggutter. 

Og jeg synes han tar feil valg. Vi trenger for eksempel ikke en spiss nå. Vi trenger å beholde Ambina og å erstatte Håkans hvis han drar.

Jeg håper og tror vi vinner de neste to kampene, slik at overgangsvinduet utelukkende kan dreie seg om stallen vi skal ha i eliteserien. 
Det vi først og fremst trenger er to nye backer,  en backup for Jukle, og en skikkelig god høyreback.
Ganske åpenbart at Borch ikke holder eliteserienivå, og Hedenstad forsvinner vel antagelig etter sesongen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: Vitsen, 57 Gjest(er)